Lees ik GAS dus dan denk ik, nou krijgen we het. Hopeloos hooked on a guitar, woelend in een bedje met beelden van offsets in sunburst...
Maar nee. Er is nergens GAS voor. Behalve geld uitgeven wat brandt in de binnenzak? :dontgeti:
Printable View
Lees ik GAS dus dan denk ik, nou krijgen we het. Hopeloos hooked on a guitar, woelend in een bedje met beelden van offsets in sunburst...
Maar nee. Er is nergens GAS voor. Behalve geld uitgeven wat brandt in de binnenzak? :dontgeti:
nee hoor, niet geld uitgeven om geld uit te geven.....
ik was benieuwd naar de gitaren die in mijn financiele bereik lagen en voldeden aan het lijstje dat ik gemaakt had....
Jij wilt gewoon de mijne van hieronder:
http://img.photobucket.com/albums/v2...y27_4400_l.jpg
Vaak kom je ze niet tegen, maar ALS je er eentje tegenkomt op de 2de hands markt, dan heb je er voor een relatief laag bedrag een geweldige gitaar aan met een uitstekend geluid en een eenvoudig, doch zeer goed functionerend tremolosysteem die perfect in stemming blijft en zich makkelijk laat stemmen (i.t.t. de meer verfijnde systemen).
Zonder gekheid, dit soort gitaren zijn voldoende te krijgen van verschillende merken. Gewoon even rondkijken en uitproberen lijkt me.
Heb ik toch 1 opmerking: Je wilt een tremolo voor subtiel gebruik, maar je wilt dat ie alleen naar omlaag kan. Dat is althans wat ik uit je openingspost heb begrepen (toch?).
Voor het steviger tremolowerk heeft het zeker voordelen als de brug op de body rust en je derhalve alleen maar naar omlaag kan duiken. Voor een subtiel, kabbelend en mooie vibrato (tremolo is feitelijk een foutieve benaming voor de jengelstengel, zoals je wellicht weet...), verkies ik een zwevend afgesteld 'tremolosysteem'. Dat 'Shadows-achtige Hank Marvin-geluid' en alles wat daar op lijkt, krijg je niet voor elkaar met een tremolo die vast op de body leunt. Zelfs de meeste tremsetters werken tegen bij dergelijk gebruik.
Het is maar iets om in overweging mee te nemen in je uiteindelijke beslissing.
Succes met het bevredigen van je GAS aanval. En laat ons weten wat het geworden is, hè?
:D
da's echt wel een mooie fender.....
maar ik vrees dat ik dan de hals pick-up teveel ga missen...
ik was al aant denken om een tweedehandse of nieuwe mim strat te kopen en die dan wat aan te passen (pic-up's, tuners brug enz)
maar als ik al die kosten bij elkaar tel dan zit ik al gauw aan een aardig bedrag denk ik, niet dat dat op zich een probleem zou zijn maar met al die aanpassingen ga ik ongeveer uitkomen met een deluxe stratocaster....
dus zou het misschien wel een goed idee zijn om gewoon een deluxe aan te schaffen (die zal ook zijn waarde beter behouden volgens mij)
keuzes keuzes keuzes haha
Dit was de meest kale versie uit die beroemde, vroeg Japanse Fender Contemporary serie. Ze waren goed en zeker niet zo heel goedkoop.
Ter vergelijking; De laatste Amerikaanse standaard strats hingen te koop voor prijzen tussen de 1200 en 1300 gulden. De Elite serie was iets duurder.
De gitaar van hierboven heb ik nieuw gekocht voor 'slechts' 800 gulden, al heb ik ze ook toen al zien hangen voor 1300 gulden(!!!). En dit is dus de meest kale versie.
Overigens was dit in een periode dat ene Eddie van Halen gigantisch populair was onder de gitaristenpopulatie. Gitaren met een dergelijke eenvoudige en minimalistische opzet waren erg in trek. :cooler:
Al eens aan Charvel gedacht? Deze gitaren gaan ook voor een prijs rond (of zelfs onder) 1000 euro. Ik weet niet of ze ook gitaren zonder floyd leveren.
http://www.charvel.com/production_models.html
ik ben een hele tijd op zoek geweest naar een model zes van charvel tweede hands...
ik heb er in de jaren 80 een nieuwe kunnen kopen voor een super goeie prijs maar de cash was er toen niet, daar heb ik nog altijd spijt van....
de nieuwe charvels zien er ook wel goed uit inderdaad, maar in belgie heb ik ze nog niet gezien in de music winkels....
floyd mag er wel opstaan hoor, zet ik er wel een tremol-no in.....
Normaal gezien zijn ze in Gent te vinden, in de guitarshop. Die heeft er al reklame voor gemaakt.
Nog een ander merk waar ik plots aan denk, is fernandes, die hebben een stratachtige. (http://www.fernandesguitars.com/rre.html) En dan had je er nog één, maar die naam ontglipt me. Dat zal wel bekend zijn op het forum. Het is een merk dat geen gitaren door winkels laat verkopen om de prijzen te drukken. Ze staan wel bekend om hun kwaliteit.