Ik begrijp wat je zegt maar ik denk dat je voor het geld vele malen beter afbent met een RAT.
Printable View
Ik begrijp wat je zegt maar ik denk dat je voor het geld vele malen beter afbent met een RAT.
okay, ik weet wel voldoende nu, een RAT is een mooie mogelijkheid voor mij, ook qua prijs blijkt het een goede deal te zijn!
oja mij transistorversterkertje is een Roland Cube 20 X (prrima ding!), bijna duurder dan mijn Ibanez (had toen niet zoveel te besteden aan een gitaar:))
Wacht even, je heb op je cube toch ook distortion? Vindt je die niet goed klinken? Of wil je kunnen voetschakelen tussen Clean en distortion? Dat laatste kan namelijk met een switchpedaal van 2 tientjes. De Boss FS-5U als ik me niet vergis.
haha,.. tegek!!
Ja klopt, zit een distortion draaiknop op, en idd ik wil kunnen switchen van clean-->distortion (en andersom)
Ik heb er echt weinig verstand van haha, ik wist niet dat er ook enkel een switchpedaal te koop is, zit hier verder nog verschil tussen bepaalde merken/prijsklasse?
ik vind de ds-1 ook geen fijn pedaal.
Heb op moment een jekyll and hyde van visual sounds. Prima pedaal en ontzettend veelzijdig!
Op marktplaats staat voor 80 euro het 1e type en voor 100 euro het 2e type.
Ik heb weleens gelezen dat de DS-1 en de RAT (grotendeels?) hetzelfde in elkaar zitten. Ik elk geval geldt voor beide pedalen dat je moet snappen hoe de toon/filterknop werkt. Bij een DS-1 moet dat ding voor normale rocksounds eigenlijk nooit boven 9 uur komen. Ik heb zelf met zowel een oude japanner als een nieuwere reissue gespeeld (Prince-sound benaderen in een funkband) en (hoewel niet a/b getest) geen verschil in geluid ervaren. De Keeley heb ik uit nieuwsgierigheid getest, vond het niet de heilige graal waar mensen hem voor verslijten. De Rat vind ik wel mooier en veelzijdiger klinken dan de DS-1 trouwens.
Zit weinig verschil in de merken en prijsklasses. Sowieso maakt het voor het geluid niks uit! Met de Boss FS-5U kun je van je JC Clean naar het ingestelde distortion kanaal switchen. Met 2 Boss FS-5U's en een stereo-2xmono verloopstuk kun je ook de ingestelde effecten aan- en uitschakelen. Dus clean, clean met effect, distortion en distortion met effect.
Wanneer je tevreden bent met het geluid van je Cube en niet teveel geld uit wilt geven, zou ik dat doen in plaats van een distortion pedaal kopen.