Solo uiteraard :)
Printable View
Solo uiteraard :)
Hi G
Alle GN'ers zijn gelijk en toch zijn sommigen gelijker dan anderen. Of zo.
Dat geldt hier ook, vermoed ik. Voor iemand die behoorlijk slim is, is dit kennelijk een beetje een blinde vlek.
Daarom nog eens geduldig de spelregels uitgelegd:
- jij post
- wij katten
Als jij allebei voor je rekening gaat nemen, zitten wij er voor sjaak bij en dat gaat snel vervelen.
En ik weet zeker dat Harald zich niet door wat geluiden als deze uit het veld laat slaan. Quite rightely so.
Op het toetsenistenforum heet dat: Let niet op mijn houten vingers. Dat weet ik al, nu ik nog moet beginnen daarmee.
Om een kort verhaal lang te maken: Leuk dat je hem hebt gebumpt.
En ik wens je een prachtig 2013.
Vriendelijke groet, Gus
Wat of wie is die Messi eigenlijk? :???:
De reden dat ik wilde luisteren is simpel. Sinds Zappa at the fillmore east gewoon toch een klein zwak voor dit nummer gehad, zei het een zwak met een knipoog... CSNY hebben wat mij betreft één echt geniaal nummer. Suite Judy Blue Eyes. Echt geweldig.
Zo beroerd is deze opname nog niet. En 'slechter' gitaarsolo spelen dan Neil Young is een vak apart. Dan moet het toch nog net wat valser en het vibrato net wat spastischer. Een Hammond had mooi geweest, maar soi. Dat ingetogene kan ik wel horen. Is niet eens noodzakelijk een kwestie van volume. De angst om een fout te maken speelt bij opnames zeker mee. En zoals Han al zei, overspraak hoeft geen probleem te zijn. Sterker nog, soms heb ik het idee dat overspraak zelfs kan helpen om het wat meer als een geheel te laten klinken.
Voor onze tweede cd heb ik een volledige solo opnieuw ingespeeld omdat ik de originele geimproviseerde solo wel goed vond, (live ingespeeld met band, geen vaste lengte) maar net te braafjes. Ik kon horen dat ik voorzichtig speelde. Heb toen de hele solo thuis uitgezocht en erin gestampt. Bij het mixen nog even langsgekomen om hem opnieuw in te spelen. Voor de overspraak die er was had ik ook een andere solo kunnen spelen eigenlijk. Dat bleek enorm mee te vallen. Bij een ander nummer is de solo ook overgedaan, en uiteindelijk besloten de tweede te houden. (en die waren allebei geimproviseerd, die tweede was dus duidelijk anders) Dat was ook live ingespeeld. Op één punt kan ik nog iets van de oude solo horen. Voor de rest niet...
Ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe slecht je nou eigelijk daadwerkelijk speelt, zoals je zelf altijd gekscherend zegt, maar dat valt niet mee. ;)
Hehe, grapje. 't Is niet helemaal mijn muziek, en de kwaliteit is ook inderdaad geen nivo'tje primera division, maar echt slecht is het ook niet. Gewoon lekker op zoek gaan naar een nieuw/ander bandje, altijd leuk toch?
Eerlijk = eerlijk: als je had gezegd dat jullie 50 plussers waren, had ik je ook geloofd. ;)
Het is wel aardig en je gitaarspel is wel ook aardig. Zeker die met die wah is erg leuk om naar te luisteren en daar gaat het toch uiteindelijk om: dat het leuk is om naar te luisteren. En dat is dit nummer wel.