Highgain preamp klinkt vind ik best met een warme cleane buizenpoweramp hoor
Printable View
Highgain preamp klinkt vind ik best met een warme cleane buizenpoweramp hoor
Hmm, het lijkt erop dat ik zo veel onderdelen heb 'gescavenged' dat ik goedkoper uit ben als ik de hele kit bestel ;) . Mocht iemand interesse hebben in mijn exemplaar dan kun je me PM-en. Dan bestel ik straks het kitje en steek die in elkaar.
Je kan ook aan Klaus van Musikding vragen wat de kit kost zonder bijv. de printplaat (als je die zelf al hebt gemaakt). Ik heb zelf de kit besteld maar dan zonder de 19" kast, dat scheelde 30 euro.
Zo, die Anvil klinkt gaaf man! Op de site zelf iig, lekker rauw. Als je dat eruit krijgt, wordt dat best vet.
Zo, die Anvil rhythm en lead klinken gaaf man! Op de site zelf iig, lekker rauw. Als je dat eruit krijgt, wordt dat best vet. Van z'n clean ben ik niet zo heel erg onder de indruk eigenlijk, een beetje plat.
Even een kickje, en een tip voor Heynis en anderen die de Anvil willen bouwen. Nadat ik hem af had werkte hij goed en klonk ook wel OK, maar hij was heel zacht. Heb de scoop er eens op gezet en ik zag dat het uitgangssignaal maar zo'n 10 mV was... ik moest dus de poweramp en de output van m'n GT-10 helemaal max-en om een beetje fatsoenlijk volume te krijgen. Nu ben ik nog eens verder gaan zoeken op het forum van Musikding en daar las ik (http://forum.musikding.de/vb/showthread.php?p=292150) dat er een foutje geslopen is in het schema, waardoor het mute-relais niet goed functioneert (blijft open of dicht waardoor het uitgangssignaal heel zwak is). Om dit te verhelpen moet je R1007 of R2003 vervangen door een draadbrug. R2003 is het makkelijkste want die zit op het aparte output-board. Na deze fix klinkt ie een stuk beter, en ook op een normaal volume!
Dus let er op bij het bouwen, gewoon een reminder :)
Zijn "The Anvil" en die "high gain tube preamp kit" op Musikding eigenlijk hetzelfde?
Zodra ik een fatsoenlijke head heb dan ga ik echt wel zo'n preamp kit erbij halen. Of mss kan ik hem wel met impulses gaan gebruiken!
Nee het zijn twee verschillende. De Anvil heeft wat meer gain (heeft ook een extra buis).
Bij Musik Ding hebben ze de Anvil overigens ook als bouwpakket:
http://www.musikding.de/product_info...reamp-Kit.html
Pfff gisteren en vandaag weer flink wat uren bezig geweest met de Anvil. De behuizing is nu grotendeels af. Ik moet alle PE-verbindingen nog maken en dan de behuizing in elkaar zetten en alles erin monteren. Alle potmeters zitten nu ook op het frontpaneel. Moet alleen de achterkant nog boren maar dat doe ik dinsdag of woensdag bij m'n vader, die heeft wat grotere boren (anders vijl ik me een ongeluk in dat staal :p ).