Ik wil niet spammen maar dit is echt wat meer voor je centen.
deze is niet van mij en ik ken de verkoper ook niet.
Printable View
Ik wil niet spammen maar dit is echt wat meer voor je centen.
deze is niet van mij en ik ken de verkoper ook niet.
De reele marktwaarde van een mint 74 20th anniversary is zeker niet 2300 euro. Ga maar uit van een bedrag boven de 3000. Er zijn ook '74 ers zonder het anniversary plaatje, en die zijn minder waard (voor de verzamelaar uiteraard...).
De verkoopprijs van een oude LP heeft niets te maken met of t een goede gitaar is. Alleen de originaliteit is bepalend. 1500 euri max, als de reparatie goed is gedaan...die 70s koffers waren toch kut.
Ik denk dat je zeker gezien de staat 1900 gewoon teveel is. Ik zou zeggen: ga gewoon ff (vrijblijvend) langs om te testen. Dan wat andere, en dan kan je een goed onderbouwde keuze maken.
(Alleen deze testen en dan kopen lijkt me niet zo slim; dat dit een goede gitaar is betekent niet dat er geen betere voor dit geld te vinden zijn)
Investering gezien lijkt dit me niet zon goede; neck crack, de lak, de periode, geen koffer (toch weer 150 voor een echte)
Let er op of die reparatie goed (professioneel) gedaan is inderdaad. Als er de verkeerde lijm gebruikt is ('vullende lijmen' zoals epoxy of urethaan schuimlijm) kun je een slechte reparatie nooit meer ongedaan maken en zou je er een nieuwe hals op moeten zetten als de boel instabiel of erg lelijk is. Als de delen absoluut strak tegen elkaar zitten, er geen lijmnaad te zien is en er geen versplintering is geweest ('schone breuk') hoef je je er meestal qua stabiliteit niet zo'n zorgen te maken. Als de gitaar ooit niet-professioneel gerepareerd is (bijvoorbeeld met verkeerde lijm) dan kan het nog steeds redelijk stabiel maar ik zou dan de hals als verloren beschouwen en de gitaar alleen eventueel voor de body en hardware kopen.
Zo'n reparatie kan ook een kans zijn de gitaar van je dromen voor minder dan de helft van de gebruikelijke waarde te kunnen kopen..
Als jullie met zijn allen dat ding nu flink naar beneden praten dan zou de topicstarter misschien nog weleens mazzel kunnen hebben... (mits niet toch iemand hem kaapt..) :D
Die chainsaw koffers zijn vet cool:blast::blast::blast:
Helaas, de verkoper is niet echt vatbaar voor bovenstaande argumenten...
Ik zie af van de koop. Ik was er al niet zeker van en mijn vermoedens zijn alleen maar bevestigd met jullie reacties...
Ja, maar daar is het net niet de "gitaar van m'n dromen" genoeg voor...
Jongens, bedankt voor de reacties. Ik geef m'n Standard '96 nog ff een knuffel en hoop dat zij het mij kan vergeven dat ik achter een ander aan heb gezeten... :makeup:
Ja maar ze begrijpt toch wel dat het met z'n drieen nog gezelliger wordt?:hippie::mmmm:
Er staat er nu eentje op MP voor 2100 je moet wel bellenklik