Ha mede conservatoriummer!
Ik zit nu op de HAVO voor muziek en dans in het Codarts gebouw in het 4e jaar! (voor-opleiding)Weet jij of er nog meer rdam conservatoriumstudenten/leraren hier op het forum rondhobbelen?
zou wel leuk zijn lijkt me
Printable View
dat iedereen een mening heeft over het uiterlijk van deze gitaren, kan ik wel inkomen. het is idd wel heel erg apart, maar als je eens op zijn site rondneust, en je bekijkt de filmpjes dan kan je ook zien en horen dat die dingen geweldig goed klinken.
ik heb nog nooit eerder een gitaar gezien die met een draai aan een knop van een vette humbucker sound in een single coil sound veranderd, ik zou wel willen weten hoe hij dat voorelkaar krijgt.
volgens mij zit alles in deze gitaren, van vette gibsons tot strats en tele's
ik zou er wel eentje willen hebben.
Wat let je? Als je dat wil kan dat. Ik heb een van de modellen en ik kan je verzekeren dat de elektronika van deze gitaren buitengewoon is!
Maar dat moet je zelf uitproberen.
Ik kan een aantal sounds doorgeven die in deze gitaar zitten:
LP Bridge; LP Neck; LP/SG Custom, SG Bridge; Mini-Humbucker; Gibson blues; Jazz; Telecaster twang en rock; Stratocaster incl. phase; rockabilly, funk, acoustic. Hendrix (later).
Indrukwekkend toch? En allemaal zonder splitter in humbuckers of schakelaars. Gewoon de elementen-knop gecombineerd met de tone- en mood-knop.
Bewondering voor het vakmanschap dat waarschijnlijk nodig is om zo'n gitaar te maken dat wel maar ik vind dit (en Zemaitis) ook vreselijk lelijk.
Het bijzondere van deze gitaren lijkt het uiterlijk en de elektronica. Het uiterlijk vind ik ontzettend kitscherig. De Les Paul vorm is er niet mooier op geworden en al dat klatergoud/zilver erop hoeft van mij niet. YMMV. Verder ben ik persoonlijk meer geïnteresseerd in gitaren tot €150 waar ik zelf een beetje aan kan prutsen, dus helaas geen potentiële klant.
Maar die elketronica is natuurlijk wel interessant. Hoe krijgt hij die sounds voor elkaar? Het lijkt me best kicken om al die geluiden uit mijn €88 Harley Benton Telecastertje van Thomann.de te halen. Ligt dat aan die mood-knop, is dat gewoon een schakelaar of zit er nog meer elektronica in en zo ja kan je er een paar duidelijke foto's van posten?
Ik zat zelf te denken aan de electronica van bv een Peavey T40 of 60
Check het uit!
Het is het wegdraaien van 1 van de coils van de HB via je toonpot
Cool, zou best eens kunnen, bedankt.
ongetwijfeld vakwerk, maar ik vind het gitaren voor zo'n grote hiphop neger met veel bling bling.
Ik vind het ook een interessante gitaar. Ik ben jaren geleden ook van het Bigsby/Zemaitis model gaan houden. Zemaitis is van de weinige interessante gitaren die ik helaas nog nooit in mijn handen heb gehad.
http://www.dustygroove.com/images/pr...~~~~~_101b.jpg
Bobby Womack (een van mijn favoriete gitaristen) heeft er begin jaren 80 volgens mij eentje van Ron Wood gekregen. Hem staat hij wel..