Ik bedoel driekwart, dat was inderdaad niet heel duidelijk.
Printable View
Oke ik heb een Epiphone SG G-400 met meastro tremelo deze gitaar vind ik best zwaar klinken dus...
ik heb nu een hüghes & kettner edition bleu 60 watt amp.
maar de jcm 900 is toch niet zó slecht?.. of wel?
de 2 x 12" is een jcm 900 4502
ik vind persoonlijk de jcm 900 best wel lekker klinken. Het is ook echt geen slechte versterker, ligt er gewoon aan waarvoor je hem gebruikt.
Tja, moet dan weer toegeven dat bij een band als Pelican het weer goed klinkt. Maar ben zelf echt geen fan van de sound.
Van de Dual Reverb ben ik geen fan, de SL-X kan mij wel bekoren. Ze missen echter wat strakheid en punch om er echt zware metal mee te kunnen maken.
Zou nog wel graag eens zo'n SL-X over mijn rectocab jagen, eens kijken wat voor verschil dat maakt.
ah weer een jcm900 afzeik topic.... heerlijk !
ik heb de 1x12 50 watt combo gehad (dual reverb ook geloof ik?) en vond dat een van de meest waanzinnige oefen versterkers ooit. Gitaar in 1 hand, versterker in andere hand en pedalen in je rugzakje en zo de trein in toen ik nog studeerde en geen auto had. Een een waanzinnig lekker geluid ook. Daarna een sl-x gehad maar daar kon ik niet zoveel mee omdat ik ook een redelijke clean nodig heb.
de 900 is naar wat ik wel eens op internet gelezen heb marshalls meest verkochte / gebruikte versterker en dat is niet voor niks zo, de komst van internet heeft deze amp alleen een beetje in de negativiteit gedrukt en da's zonde.
Tja, het zal toch wel ergens vandaan komen lijkt me.
Aan de andere kant, zelf spreek ik alleen op een forum als dit over spullen die ik zelf heb gebruikt, niet waar ik over gelezen heb. Misschien dat dat niet bij iedereen zo is.
Ik heb er zelf een gehad, en ben er momenteel een aan het ombouwen, en het zijn echt heel dun klinkende bakken, kan er weinig anders over zeggen.
Zo algemeen kun je dat denk ik niet zeggen. Met een Gibson aangesloten of een Fender maakt nogal veel verschil lijkt me.