peter green heeft de magneet zelf omgedraaid, zodat ie echt een ander veld opwekte.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
Printable View
peter green heeft de magneet zelf omgedraaid, zodat ie echt een ander veld opwekte.Citaat:
Uit de Dimarzio FAQ:
Does it matter which direction I install my pickup?
Most humbuckers are symmetrical and their sound does not change at all when installed backwards, but some have a slightly different sound if you install them in the opposite direction from normal. It’s not a matter of right or wrong, but a matter of taste for such a subtle difference, if you can hear the difference at all. Those models include the Air Norton™, Air Zone™, Evolution® neck, bridge and 7-string, FRED®, Humbucker from Hell™, DLX Plus™ neck and bridge models, Virtual P-90™, Blaze™ neck and bridge models and Tone Zone 7™.
The Steve’s Special™, the Bluesbucker® and the MegaDrive™ have distinctly different sounds if you turn them around, and there is no ‘right’ installation direction. The Bluesbucker® is brighter-sounding with the adjustable screw coil towards the bridge, while the MegaDrive™ is brighter-sounding with the adjustable screw coil towards the neck. The Steve’s Special™ is brighter-sounding if the coil on the pickup’s cable exit side is toward the bridge.
Vet! Kijken of m'n brugelement er beter op gaat klinken. Ziet er alleen niet uit toch? dat de schroefjes allebei naar de hals toestaan, of beide naar de brug.
Mja, zie je van 'n afstand ook weer niet.
Wat gebeurt er trouwens als de beide pickups omdraaid? Neck met bridge of andersom?
Fabeltje? Sorry hoor, maar dan moet je je er iets meer in verdiepen. Beetje rare uitspraak gezien je andere topics, maar goed. Die pup stond dus magnetisch uit fase omdat de magneet andersom in de pup zat en ook de spoelen waren redelijk asymmetrisch gewonden. Zoals al eerder aangegeven kan dat voor een iets andere helderheid zorgen als de pup dan omgekeerd zit gemonteerd. Het hals element kan dan dus al een tikkie helderder klinken én in de middenstand zijn de humbuckers uit fase. Afhankelijk van hoe je je volume potmeters dan zet krijg je een wat hollere sound.Citaat:
Ik heb mn brug omgedraaid om zo net wat meer mids te krijgen, en ik heb er zeker geen spijt van, op eerste gezicht ziet het er een beetje odd uit, maar t went. Nu heeft mn gitaar lekkere rocksound, maar mn neck laat ik lekker staan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalmah
ik reageerde een beetje cynisch op de negatieve opmerkingen erover.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
dus ik verbaas mij er niet over dat het verschil kan maken.
vind de jarock wat dat betreft ook niet modderig klinken juist open
moet daarbij ook denken aan de mod die ik ooit gemaakt heb met een oude dimarzio waarbij de tonepot gebruikt werd met de coilsplit functie om langzaam de humbucker naar coil split te kunnen draaien en terug