interessante discussie inderdaad
ik heb ooit een Kasuga stratocaster gehad die volgens de (geringe) info op het net van 'sen ash' zou moeten zijn gemaakt... die gitaar was heel licht, maar had wel eerder een 50's contour dan een 60's contour.. die klonk fenomenaal, maar speelde minder en had een refret nodig, daarom heb ik m weggedaan
anyway, als ik voor mezelf spreek:
ik heb nu twee stratocasters gehad met een relatief zware alder body (de 60's player en een zelfbouw allparts) en, hoewel wel heel sustainrijk, vond ik ze een beetje 'plat' klinken.. en wat zompiger over de neckpickup
ze deden het overigens wel heel goed icm stompboxes, zetten ook goed door in een mix
ik heb momenteel twee stratocasters met een hele lichte alder body (een mexicaan waarvan ik de finish helemaal gestript heb, en een olympic white japanner met de meest royale routing die ik ooit heb gezien - gaat helemaal door tot in de punt van de onderste hoorn) en de sound van die twee vind ik zelf organischer en dynamischer.. past beter bij mijn geluid
dus ik hoop dat de body die ik nu heb besteld wat dat betreft ook aan dit plaatje voldoet.. het zal even duren voor een en ander in elkaar staat, ook omdat ik vakantie ga, maar alstie af is zal ik wel een verslagje doen