Orph.. Jerome is een wijs man...
oftewel STFU..
Grt R.
Printable View
Orph.. Jerome is een wijs man...
oftewel STFU..
Grt R.
Lache dit topic!! Jongens ik heb het hier al een paar keer geroepen: niet zo moeilijk doen over vintage dit en faded dat, uiteindelijk komt het neer op de originele namen van Gibson van de verschillende soorten bursts: rood met geel heet Cherry Sunburst, bruin/geel met zwart en af & toe een pietsie rood drtussen heet Tobacco Brown Sunburst.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Fender heeft toch ook nooit moelijk gedaan over de bursts? Je hebt nog steeds 2-tone en 3-tone and that's it. Dat Fiesta Red er anders uitziet dan Candy Apple of Dakota Red, dat moge duidelijk zijn. Al die marketingkleurtjes waar Gibson mee gekomen is, van Ice Tea tot Vintage blablabla...allemaal variaties op hoe originele sunbursts (58/59/60) ge-aged/gefade zijn. Vroeger heette het gewoon Cherry Sunburst, en voor mij blijft dat het ook. Tobacco Brown was een "nieuw" kleurtje voor de Standard in 1975/76 -ik heb er zelf zo een-, de Juniors en de Specials uit 19-wat is het -56 hadden dat ook al, dus waarom er ruzie over maken? Je moet gewoon gaan voor wat je mooi vindt, ongeacht de naam van het specifieke kleurtje. Zennn......
Oh en Slash zn meest bekende Les Paul is gewoon een Cherry Sunburst uit vroeg jaren '80 (met de 3-piece top-of dus toch iets ouwer? Heb geen zin om 't op te zoeken...), want daar zag je 'm live het meest mee spelen in de vroeg jaren '90, en waar Orpheo op doelt is natuurlijk de LP waar hij een groot gedeelte van Appetite For Destruction mee heeft opgenomen, en da's een kopie. Met een mooie "faded" Cherry Sunburst finish. Ontzettend mooie Les Paul vind ik. Maar toen heette dat nog geen faded. En al helemaal geen vintage brown cherry heritage ice tea faded :p .
En nu ga ik slapen. Ben benieuwd wat er komt...:D
Heb je helemaal gelijk in, maar zoals ik al zei heb ik de benaming nodig bij het bestellen van de kleur (omdat het via een particuliere gitaarbouwer gaat) en vaak hebben winkels m ook niet op voorraad dus zou die ook besteld moeten worden. Maar je hebt helemaal gelijk, en als ik 'm eenmaal heb en iemand vraagt welke kleur het is zal ik gewoon antwoorden met: "Weet ik 't, een hele mooie kleur".Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
vet!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
wist ik nog niet.
onthouden dan maar dat ik het niet weer een keer verkeerd zeg of opnieuw vraag. als je dan weer zo gaat reageren krijg je misschien wel hartkloppingen :o
Yo Richwoordplayer,
voor twijfelaars zoals wij zijn: hier nog één
http://www.maxguitarstore.com
Ga hier maar es kijken naar de vintage sunburst en ze zijn precies zoals 'you know who' de tobacco burst omschrijft...denk ik het eindelijk zeker te weten...nee hoor, toch niet, helaas.
Mensen die het HELEMAAL zat zijn, niet kijken dus
Ja natuurlijk, dat snap ik ook wel. Je moet het beestje wel bij de naam kunnen noemen natuurlijk; maar, het was hierboven ergens ook al gezegd, als je 'm niet eerst in het echt kan zien....twee gitaren met dezelfde soort finish zien er niet altijd hetzelfde uit natuurlijk...dus begrijp ik wel dat mensen er gek van kunnen worden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Highway49
Blijf ik van mening dat de oorzaak ligt bij al die verschillende sunburstlabels. Eerst heet het Tobacco Brown, drie jaar later Vintage sunburst. Is gewoon marketing, het gaat nou eenmaal om de verpakking.
Ik persoonlijk zou nooit een sunburst kopen zonder 'm eerst in het echt te hebben gezien omdat dat dat vaak zoveel verschilt, en ook de top is altijd anders....een zwarte gitaar daar zou ik me niet zo druk om maken. Of bestaan daar ook nog gradaties in? "Vintage Ebony" "Heritage Oxblood" ojee :D
*EDIT*:
Haha kijk daar ga je al dat bedoel ik dus....Classic Antique Vintage Sunburst Het moet niet gekker worden he :D. Lijkt een beetje op die van mij (jaja moet gauw eens wat pics posten). Wel mooi voor maar €1399,- !! Da's nog goedkoper zelfs dan zo'n Standard Faded.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Highway49
Nu, ben zelf een beetje op zoek gegaan wat nu de gitaar van Slash is, maar kom eigenlijk geen cherry sunburst tegen. Vooral foto's van een gitaar die een flamed maple top heeft en een kleur die lichter is dan (in mijn ogen) een vintage sunburst. Een beetje zoals de tweede gitaar die de topicstarter liet zien eigenlijk.
Dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe je het eenduidig gaat uitleggen aan die gitaarbouwer. Misschien kan je het er over de telefoon met hem over hebben? Lijkt me niet dat je de eerste bent met dit probleem.
Kleuren kun je niet serieus bespreken aan de hand van een plaatje op een computerscherm. De kwaliteit van de foto (en het licht bij het maken daarvan), de jpg compressie en de kwaliteit en instellingen van je monitor spelen allemaal mee. Je moet het gewoon in het echt zien.
Ja inderdaad, zeker omdat het om een burst gaat denk ik dat ik 'm toch maar gewoon in de winkel ga kopen. Hoop dat ze dan (toevallig) de STD met jaren 50 neck, en ook nog eens in die kleur hebben liggen, anders moet is alsnog besteld gaan worden.
Ik heb zelf de epiphone slash signature tabocco burst. Speelt erg goed en ziet er gelikt uit, net zo als het eerste plaatje.