Mooi gedaan!
Je hebt het geluid en de speelstijl van WM ook best goed benaderd.
Meer van dit!
Printable View
Mooi gedaan!
Je hebt het geluid en de speelstijl van WM ook best goed benaderd.
Meer van dit!
Thanks voor de reacties weer! Had niet verwacht er nog zo veel te krijgen. Al kies ik er niet bewust voor om de speelstijl van Wes te benaderen, vat het toch als compliment op :)
Ik zal binnenkort nog wel eens een standard opnemen, misschien een ballad, Blue in Green ofzo.
of B7, tritone substitutie stijlCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johantipker
ja maar daar was ie vast zelf al opgekomen.... ik dacht, doe es iets geks, maar wel goed.... Pat Metheny heeft wel van dat soort rare fratsen in z'n truckendoos...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaspie
Ik heb ook een versietje opgenomen. Hij staat [edit: heb hem weggehaald
Hoor duidelijk dat je Grant Green tof vind inderdaad. Ik heb al gezegd vind dat je een lekkere feel hebt.. Je herhaald wel veel over die twee vijfjes, maar daar is opzich ook niks mis mee, doet Wes zelf ook vaak. Net als mijn versie is de solo niet echt opbouwend, jij hebt ook nog eens de volle track volgesoleerd, ik had er al eerder een punt achter gezet omdat het gewoon verdomd moeilijk is om niet in herhaling te vallen na 6 minuten. Anyway, super tof om een mede jazzer ontdenkt te hebben op 't forum :D, zie je helaas veel te weinig onder de gitaristen ;)
Tussen Benson en Jordan zitten toch wel een paar trapjes nivoverschil... Benson verknalt het thema even, maar zit er dan ook helemaal op. Jordan lijkt de hele tijd op safe te spelen, en zijn chorusjes thuis uitgewerkt te hebben. Voorzover ik geluisterd heb iig, Bij snel verder zetten leek het twee tellen leuk, maar toen ging hij weer snel terug naar bekend territorium. Benson improviseert gewoon geweldig hier. Benson maakt muziek, Jordan komt hier niet veel verder dan een geleerd kunstje laten zien. OP een of ander manier mist het intensiteit, die heeft Benson wel. Kan natuurlijk aan deze video liggen. En had hij hier geen hitje mee? Montgomery liep er al snel tegenaan dat toen hij hits gehad had, mensen klaagden als hij live improviseerde, en niet de plaat naspeelde. Dat zou natuurlijk bij Jordan ook kunnen meespelen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johantipker
Maar ook een Benson heeft een paar van die signature licks. Die sweepachtige dingen over octaven doet hij behoorlijk vaak bv. Denk dat geen enkele muzikant daarom heen komt. Zoek 5 of 6 goed gekozen riedels van iemand uit en je kunt bij de meeste gitaristen de indruk wekken dat je hun stijl tot in de puntjes beheerst. Voor het gros van je publiek zal het werken. Kenners weten beter, maar dat zijn er niet zo veel.
Tnx Voidhead! Same here!
Over Benson en Jordan: Benson is een veel betere improvisator. Live hoor je Jordan af en toe wel iets meer uitpakken dan in dit voorbeeld, al blijft-ie binnen zijn eigen meer afgeperkte idioom. Maar met zijn timing, sound en feel mag Jordan van mij twee uur Vader Jacob staan spelen en dan zou ik er nog een kaartje voor kopen. :)
Jordan is natuurlijk ook wat meer het jazzdance figuur, hij maakte vroeger eigenlijk dancemuziek met een jazzy flavour...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald
dan zou ik ook gaan voor lange thema's met veel regelmaat, niet te ver outside en te springerig eigenlijk een commercieel soort muziek geschikt voor de dance club...met toch die jazz gitaar, ga er maar aan staan.. en Benson; dat is natuurlijk the truly master...
signaturelicks?
ik hoor ze idd bij iedereen wel, na vaak luisteren, martino, metheny zelfs, benson idd.. en veel te veel bij mezelf!!! :D
hee harald, jij woont vlak bij mij!
leuke oefening.. de tijd gaat Nu in... :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema