Mooi! Beter dan die peperdure reïssues. En ook die snorharen rond het GUN logo zijn leuk bedacht! (hoe doe jij dat trouwens met dat goud in die transfers?)
Printable View
Mooi! Beter dan die peperdure reïssues. En ook die snorharen rond het GUN logo zijn leuk bedacht! (hoe doe jij dat trouwens met dat goud in die transfers?)
Wat gaaf zeg! Echt een juweeltje:ok:
Oigun wat een pracht gitaar, wel grappig dat je hem post net nadat ik mijn Hohner had gepost. ;)
Even advocaat van de duivel spelen... vind je die re-issue echt zo duur?
Ze worden handgemaakt in Japan, waar de lonen waarschijnlijk ondertussen al duurder zijn dan in de USA. En het duurt 8 weken om eentje te maken.
Als je iets van deze kwaliteit en met dezelfde toewijding gemaakt bij Fender ofzo wil kopen, ben je een veelvoud van dat bedrag kwijt...
Ik vind de gun-kopie trouwens best geslaagd, en een compliment aan het adres van H.S. Anderson, die er toch maar mooi in slaagden om een origineel historisch relevante gitaar te ontwikkelen in een tijd dat de Japanse gitaarindustrie vooral bezig was met kopiëren van fender en gibson.
Enkel een iets bruinere slagplaat zou leuk zijn, zo'n rode slagplaat doet mij denken aan die 80's koreaanse hohner the prinz.
" Enkel een iets bruinere slagplaat zou leuk zijn, zo'n rode slagplaat doet mij denken aan die 80's koreaanse hohner the prinz. ""
Komt denk ik door de foto, irl zit er geen rood in de slagplaat.
Mijn werkpaard, een simpele Fender "classic '60" Telecaster in olympic white, maar wel een beetje gemod:
http://i528.photobucket.com/albums/d...ps18cfc248.jpg
- 0.012 stainless steel flatwound snaren (met omwonden G, geeft veel betere intonatie met een 3-zadelbrug)
- elektronica aangepast naar vintage-correcte specificaties (condensatorwaarde correct, clothwire, shieldingplate onder brugpickup)
- mint acetate slagplaat ipv de gewone plastieken.
En dat klinkt zo.
Hé, zo een heb ik ook!
Ik zoek nog zo'n strap...
Ik weet het...
Hoe bevallen die flatwounds?
Nog steeds gewoon pure telecaster geluiden?
luister eens naar het filmpje, dan weet je het. De teletwang zit er nog zeker in, omdat de hoogste 2 snaren gewoon "plain" zijn, de omwonden snaren zijn veel meer "thuddy", minder harmonischen, maar wel een superstrak laag & laagmid