Big Muffs, of Mooer mini's?
Printable View
Ja, nou ja, goed, het is wel weer omgeven met wat marketing-bull, maar als het goed klinkt moet dat niet uitmaken toch? Het lijkt me iig wel een zeer praktisch ding voor muzikanten die zelf met hun spullen moeten slepen, -spelen in bezemkasten, en -wonen in rijtjeswoningen- of flats met kartonnen muren.
Remork sluiten.
Ja, dat is typisch Vox.
Op mijn AC30cc2 destijds ook; topboost, allerlei voicings, trebleboost, maar uiteindelijk plug je in, en daar doe je het mee.
Vind ik prima.
Meer heb ik niet nodig these days.
Maar als de toeters en bellen erop zitten; waarom niet ff e.e.a. switchable maken ?
Snap die jongens ook niet. :dontgeti:
Ivm mogelijke bandwissel waardoor meerdere sounds nodig zijn. Vreselijke drang om het board aan te passen met bijbehorende GAS aanval. Enigszins betaalbaar en voldoende opties.
https://image.ibb.co/eJmQxU/image1.jpg
https://cdn.webshopapp.com/shops/257...des-73-mk1.jpg
Meteen GAS voor iets dat ik nooit ga kopen waarschijnlijk.
Te kwetsbaar voor me, en men vraagt belachelijke prijzen.
Zou goed zijn als Fender met een RI hiervan kwam, want soundwise, OEF.
Maar jij hebt toch net een mooie Guild gekocht en nu al terug GAS ! 😉
Ter zake : Je zou eens naar de Yamaha reface reeks kunnen kijken , daar zit ook een versie tussen met een Rhodes imitatie. Reface reeks heeft mini toetsen maar je kan via MIDI een masterklavier aansluiten.
Piano GAS, dat werk anders, 't is niet of, 't is en & ik vermoed dat ik soundwise Rhodes materiaal ben. :sssh:
Dank voor de tip.
Maar 't is... ik ben niet zo van de midi oplossingen, juist daarom ook; Rhodes; plug in & play.
Ik heb ook liefde voor de Rhodes maar het maakt deel uit van een soort rare... geen idee hoe je zo'n typische selectie wil noemen maar er zit een logica in.
Naast de Rhodes en de B3 (natuurlijk) zit daar ook de mini Moog, Roland Space Echo, Shin EI Uni Vibe, Fender reverb, leslie...
kan nog wel even door gaan.
het is geen sentiment maar een voorkeur voor mechanische beweging en oplichtende dingen zoals buizen, vu meters en kattenogen.
Ik had vroeger een Hohner Pianet, poor men's Rhodes, daar had ik wilde plannen voor maar ik hing, toen al, teveel aan de Rhodes sound om dat ding serieus te nemen.
Bovendien ben ik geen Stevie Wonder die met de broer van de Pianet hele mooie dingen kon doen.