-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
Er zijn gitaristen die hun akoestische gitaar fulltime voor een stereo installatie zetten om zoveel mogelijk trillingen door de body te produceren. Hoe meer trillingen die gitaar opvangt, hoe beter het gaat klinken.
Ja, er zijn idd gitaristen de te veel lsd gebruikt hebben in hun hippie periode.
Gast, een welbedoeld advies, ga gewoon lekker spelen in plaats van dingen te lezen op het internet die nergens op slaan.
Neuken mag ook, trouwens.
-
Wat wel een duidelijk en meetbaar gegeven van veroudering van een gitaar is, is het zwakker worden van de pickups; ze worden minder magnetisch.
Dit heb ik eens ergens gehoord en kan me er iets bij voorstellen. Mocht deze stelling toch weerlegd worden dan trek ik mijn mening natuurlijk in en zeg dat ik het eigenlijk toch al niet zo logisch vond klinken.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix_appendix
Ja, er zijn idd gitaristen de te veel lsd gebruikt hebben in hun hippie periode.
Gast, een welbedoeld advies, ga gewoon lekker spelen in plaats van dingen te lezen op het internet die nergens op slaan.
Neuken mag ook, trouwens.
Uit mijn eigen ervaring weet ik dat het verhaal omtrent de akoestische gitaar kloppend is. Ik heb eens een oude FG-340 (uit 1980) aangeschaft in goede staat die nauwelijks bespeeld was en na een jaar daar heel erg intensief op te hebben gespeeld resoneerde de body als een gek. Dat is geen onzin.
Sommige gitaren hebben daar langer de tijd voor nodig en nogmaals ligt dat bij akoestische gitaren vooral aan het soort bovenblad (massief, dikte etc.) en hoe vaak je erop speelt. Daar draait het juist om het 'trillings-proces' en leeftijd vd gitaar, daar ben ik ook 100% van overtuigd omdat ik dat in het verleden namelijk zelf ondervonden heb met verschillende akoestische gitaren -> dat is ook mijn achtergrond, vandaar dat ik het bij de electrische gitaar meestal over 'unplugged' klank i.p.v plugged-in klank. Ik geniet er ook heel erg van om een electrische gitaar zonder een versterker te bespelen, maar aangezien ik in een band zit ligt dat natuurlijk anders.
Ik vind het interessant om het 'aging-proces' bij een electrische gitaar te kunnen ontdekken klankgewijs, want ergens moet een electrische gitaar natuurlijk ook de trillingen op zich nemen door de jaren heen.
Nja, dat proces voor de electrische gitaar ga ik zelf maar bestuderen in de praktijk in de loop der jaren, aangezien je daar zelf bij moet zijn om het goed te kunnen beoordelen.
-
Maar het blijft behoorlijk irritant. Vooral als je steeds onvermoede pogingen doet iets te lezen wat iemand post.
-
Ja, ga een stukkie spelen en tot over 40 jaar. Groetjes.
-
Gozer! Je vergeet wat! Ik doe het wel effe voor je:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Ja, ga een stukkie spelen en tot over 40 jaar. Groetjes.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
Gozer! Je vergeet wat! Ik doe het wel effe voor je:
Ohja, Sorry, was ik vergeten.
-
Citaat:
Ohja, Sorry, was ik vergeten.
Goedzo, op deze manier geloven mensen meer wat je zegt, en licht je wat belangrijke termen op. Tenminste, dat denken sommige.
-
Citaat:
Goedzo, op deze manier geloven mensen meer wat je zegt, en licht je wat belangrijke termen op. Tenminste, dat denken sommige.
Dit werkt ook goed.
En dit nog beter.
-
hee, wat gebeurt hier allemaal?
-
Citaat:
Dit werkt ook goed.
En dit nog beter.
:seriousf: Kappe nah anders gaat yammertje dat ook doen bij de termen waar we wat van op moeten steken!
-
-
-
Citaat:
Pre55's goldtopfluffles silverstained headstock bareknucklehollowPU's les paul toch?
-
Citaat:
Pre55's goldtopfluffles silverstained headstock bareknucklehollowPU's les paul toch?
met graphtech topkam met toonkamers natuurlijk
-
G.G:
Vind je die foto's cool ofzo? Je mag best wel wat respectvoller met gitaren omgaan!
-
Dude, zo klinken je gitaren beter omdat ze een gat hebben waardoor het hout kan ademen, snap dat nou! En minder hout=betere toon natuurlijk)
-
Citaat:
G.G:
Vind je die foto's cool ofzo? Je mag best wel wat respectvoller met gitaren omgaan!
Ga janken jôh.
EDIT: letters vet gemaakt en onderstreept
-
Citaat:
Dude, zo klinken je gitaren beter omdat ze een gat hebben waardoor het hout kan ademen, snap dat nou! En minder hout=betere toon natuurlijk)
Als je een brokenheadstocktonechamberlespaulsilver55prebarekn uckle3.2 40 jaar bewaard, maar wel veel bespeeld, word de topkam losser door het hout, en klinktie beter.
-
Jongens, laat die schoffelaar lekker lullen joh. Ook dit topic wordt gesloten op deze manier. Zou jammer zijn, gezien dit niet een topic is door Yambo zelf geopend.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Jongens, laat die schoffelaar lekker lullen joh. Ook dit topic wordt gesloten op deze manier. Zou jammer zijn, gezien dit niet een topic is door Yambo zelf geopend.
Je hebt gelijk. Sorry. Ff een topic van Yammerdrammer opzoeken, en dan daar lekker verder kutten :cooler:
-
Citaat:
wel 3-piece mahonie trouwens :)
-
ja verrek :D
een 73 of 74 er schat ik uit t blote hoofd
alhoewel.. puntje op i
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith
wel 3-piece mahonie trouwens :)
Ja, mahonie smashed into 3 pieces.
-
Citaat:
Ja, mahonie smashed into 3 pieces.
ik zie maar 1 stuk yammie. is idd wel 3-piece
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
alhoewel.. puntje op i
Haha! Tis geen custom hè :)
Std's en deluxes hebben weer wel een puntje :)
-
Citaat:
G.G:
Is tog niet zijn gitaar joh neurd
-
Al was het zijn gitaar, het zijn zijn spullen. Het is wel zonde, maar goed.
-
Lijkt me sterk dat het expres is gedaan, anders is het wel barbaars.
-
http://www.thewho.org/sg/parry.jpg
Heb je een volute, breekt ie net daaronder af :chicken:
-
Citaat:
Lijkt me sterk dat het expres is gedaan, anders is het wel barbaars.
Zal wel gewoon omgevallen zijn toch? Heb je met die dingen.
-
Zo.. mijn ban is weer opgeheven. Nu ff een nuttige bijdrage in dit topic (hoewel ik eigenlijk geen zak aan die Lp's vind, toch maar ff een linkje.
Citaat:
ja verrek :D
een 73 of 74 er schat ik uit t blote hoofd
alhoewel.. puntje op i
Volgens mij 76.
Zie link:
http://www.thewho.net/whotabs/lpdeluxe.htm
-
Citaat:
Zo.. mijn ban is weer opgeheven. Nu ff een nuttige bijdrage in dit topic (hoewel ik eigenlijk geen zak aan die Lp's vind, toch maar ff een linkje.
Volgens mij 76.
Zie link:
http://www.thewho.net/whotabs/lpdeluxe.htm
Nope, onmogelijk. Een '76er heeft een 00xxxxxx s/n wat bovendien op een stickertje staat. Tot net in '75 6-cijferig ingeslagen.
Je kunt niet van de serienummers uitgaan, maar hij zit qua nummer dicht in de buurt van mijn '74 custom.
Wel mooie grovers btw :)
-
Citaat:
Nope, onmogelijk. Een '76er heeft een 00xxxxxx s/n wat bovendien op een stickertje staat. Tot net in '75 6-cijferig ingeslagen.
Je kunt niet van de serienummers uitgaan, maar hij zit qua nummer dicht in de buurt van mijn '74 custom.
Wel mooie grovers btw :)
75 en 76, 74 ook? maakten ze een enorme bende van nummers.
tot net in 75 zeg je.. hmm, ik heb 6 nummers en potcodes week 39 eind september 75..
de 5xxxxx en 6xxxxx reeksen zijn dubbel gebruikt.
mijn nummer moet dan dus voor net in 75 ingeslagen zijn en dan is er een tijd niets gebeurd en heeft hij laat in het jaar potmeters gekregen.
niet dat dat onmogelijk is.
-
Citaat:
mijn nummer moet dan dus voor net in 75 ingeslagen zijn en dan is er een tijd niets gebeurd en heeft hij laat in het jaar potmeters gekregen.
niet dat dat onmogelijk is.
Het lijkt idd dat dit bij de jouwe het geval is. Hij lijkt vroeg '75 gebouwd (laatste met 6-cijferig s/n), maar pas laat '76 compleet afgemonteerd de fabriek verlaten.
-
Citaat:
Het lijkt idd dat dit bij de jouwe het geval is. Hij lijkt vroeg '75 gebouwd (laatste met 6-cijferig s/n), maar pas laat '76 compleet afgemonteerd de fabriek verlaten.
hehe, ik kocht hem april 76 ;)
-
Citaat:
hehe, ik kocht hem april 76 ;)
Sorry, typfout. Ik bedoelde uiteraard laat '75 (lees: na sept '75; de gitaar kan nooit eerder de fabriek verlaten hebben dan de potdata aangeven)
-
Citaat:
Sorry, typfout. Ik bedoelde uiteraard laat '75 (lees: na sept '75; de gitaar kan nooit eerder de fabriek verlaten hebben dan de potdata aangeven)
:D
spannend, ik ga vandaag GFS dream P90's er in doen om te zien hoe dat klinkt..
-
en dat klinkt dus heerlijk :cheerup:
-
Dit is mijn net nieuwe Les paul