Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
klopt
http://youtube.com/watch?v=Zm7EeuWnc-8
was voor een tribute cd van de schrijver van dit stuk,
maar het heeft niets met het huidige album te maken
Printable View
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
klopt
http://youtube.com/watch?v=Zm7EeuWnc-8
was voor een tribute cd van de schrijver van dit stuk,
maar het heeft niets met het huidige album te maken
Ik vind Kirk veel meer een melodische gitarist dan een "pielgitarist". En de solo van Fade to black vind ik anders wel heel mooi. Malmsteen ratelt bijv. in mijn ogen harmonisch mineur af. Supersnel. Of jij het mooi of lelijk vind hangt meer af van je smaak denk ik. Zakk Wylde bijv. gaat vies snel over Pentatonisch, er zijn mensen die hem te gek vinden, er zijn mensen die hem niet speciaal vinden. Mijn leraar vindt Blackmore, Slash, Ted Nugent, Hammett, Jimi Hendrix enz. bijv. veel beter dan Zakk Wylde, is ook een kwestie van smaak. Maar respect voor je mening!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tvmartini
Het zit je hoog he, die Kirkje Hammet.
wat doet 99,9 % van de shredders?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tvmartini
Ik snap deze hele discussie eigenlijk niet. Heb net voor de zekerheid fade to black nog maar even aangezet. en de intro vind ik magistraal. De solo op het eind is op het begin wat minder maar het einde vind ik weer geweldig.
Ik vind hem juist de meeste creatieve metalgitarist die nog leeft. Een die in het teken van het nummer staat maar er zit wel lekker vaart in. Vind in metallica's solo's veel meer melodie zitten dan in de nummers van andere grote metalbands.
Yep, maar hij niet alleen hoor, er zijn genoeg gitaristen die ik graag hoor, uit verschillende stijlen. Ted Nugent bijv. Of Blackmore, magistraal gewoon. Of Paco di Lucia. Steve Hackett, Les Paul, John Frusciante, enz.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Ontopic: hopelijk gaat het nieuwe album knallen!!
Hohoho.... John Petrucci, ook vrij veel melodie in zn solo's (anderen vinden hem een walgelijke shredder). Ik vind hem een geweldige (prog)metal gitarist. Luister maar eens hoe Dream Theatre die Metallica nummers als Master of Puppets speelt. Met 2 vingers in de neus en zelfs nog beter dan het origineel !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Beter?? Ik vind van niet, Petrucci speelt de downstrokes van MOP niet, Hammett en Hetfield wel! Okay, Ik geef wel toe dat Petrucci natuurlijk beter is dan Hetfield en Hammett, maar dat wil niet dat zeggen dat ze de nummers van Metallica zelf allemaal beter spelen. Ook de zang vond ik niet echt goed Ik vond Trivium hun versie van MOP beter als die van Dream Theater. Mijn nederige mening he. En ja, Dream Theater heeft zeker veel melodie in hun nummers, het zijn echt magistrale muzikanten!
De solo's van bijv. Iron Maiden bevatten veel meer melodie dan die van Kirk, maar dat kan aan mij liggen.
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex