Ik vindt "Eric clapton" de meest overschatte gitarist, valt bij mij onder de cat. gitaarvirus :zz:
Printable View
Ik vindt "Eric clapton" de meest overschatte gitarist, valt bij mij onder de cat. gitaarvirus :zz:
The Edge vind ik een hele goede gitarist :) .
Oke, hij is behoorlijk afhankelijk van zijn effecten (met name delay), maar hij toont zich daar wel meester in. Ik hoef maar een stuk te horen op de radio met wat delay en enigzins fender-achtig clean geluid en ik denk meteen aan The Edge van U2...Hetzelfde geldt ook voor John Frusciante van RHCP, heel herkenbaar geluid.
Ook Gary Moore heeft een volslagen eigen sound en dat met alleen wat gain/reverb! Knap hoor....dr zijn weinigen in geslaagd om met zo'n simpele set-up, zo'n geweldige sound te creeren. Boegbeeld van een 'luie' gitarist met een fenominale sound en techniek. Zwaar ondergewaardeerd. Die man heeft echte ballen.
Nja, hij is een van de weinigen die naar mijn mening echt een Gibson Les Paul laat horen in een melodieuze blues/hardrock stijl, o.a heel duidelijk te zien en te horen op de dvd van Gary Moore 'Live at Montreaux'. GEWELDIG concert, echt genieten.
Elke Les Paul of blues liefhebber zou deze dvd moeten aanschaffen...echt een aanrader. Blijvend genieten.
Is wel een mooi detail om te weten:
BB-king kan nauwelijks akkoorden spelen, alleen losse tonen op de gitaar.
Zingen vindt hij ook niet te doen tijdens het spelen....
En toch zo'n bekende wereld-gitarist!!
De uitvinder van de vibrato-technieken.
Ik vind dat concert van Gary in Montreux echt niet mooi. Heeft voor mij weinig met blues te maken.
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit.
edit: dat was aan Yam gericht :satisfie:
Wow, meen je dat nou?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nopster
Dat is een van de beste en meest overtuigende concerten die ik ooit heb gezien van Gary Moore. Ik vind de blues ervan af druipen. Het is blues met ballen, gecombineerd met vleugjes van hardrock.
Ik begrijp dat het hier niet om primitieve blues gaat, maar die solo's...geweldig gewoon. Wat een gevoel legt hij in zijn spel! Hij is daar juist helemaal op dreef.
Dit is rock voor mij. Blues met heel veel gain en een teveel aan noten-gepingel. Ik wil zeker niks afdoen aan de spelwijze en zijn tone, hij staat er en is goed, maar voor mij is het echt geen blues, sorry. :satisfie: Ik mis trouwens ook ademruimte. Soms is het teveel en te hard en kan ik er mijn aandacht niet echt bijhouden.
Haha, ik begrijp iig wel wat je bedoeld!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nopster
Ik hou juist van 'blues' met VEEL gain. Daarin moet ik je gelijk geven: hij speelt idd met bergen gain en ook daar moet je maar net van houden. Het is een vrij druk concert, maar meestal ben ik er wel voor in de stemming :)
Gary Moore, geweldig en:
Hij is eigenlijk een linkshandige speler, die het rechts heeft aangeleerd.
ff een filmpje van dat concert:
Gary Moore live
Dat lijkt me een mooie samenvatting van hoe ik het aanvoel. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71