Ik doe mee. Komen jullie anders morgen ff langs? Half drie in Rijnsburg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piezo
Printable View
Ik doe mee. Komen jullie anders morgen ff langs? Half drie in Rijnsburg.Citaat:
allebei! o nee kan niet...Citaat:
als toehoorder dan maar, ik ben heel klantvriendelijk dus als het in de zaal goed klinkt neem ik eventueel wel genoegen met een beetje minder ;)
Nee, ik geef argumenten en feiten, en krijg geen argumenten en feiten terug die het tegendeel bewijzen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
Dat kan ik niet garanderen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
Net zo min als ik kan garanderen dat je jouw geluid kunt krijgen uit mijn Marshall 6101. Hee, maar dat is geen modeling! Dat is een mega-buizenamp!
Hoe zit dat?
Ik kan wel garanderen dat je een voor jou acceptabel geluid uit de Vetta kunt krijgen, met goede feedback en wah en alles wat erbij hoort.
We hebben niet allemaal aan het TU gestudeerd...:roll:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Je bent op zoek naar feiten en verklaringen in de mystieke wereld van gitaartone. Als daar pasklare antwoorden waren zou het wel heel simpel zijn.
Ik heb 't eerder gezegd. Ga meer je oren af en oordeel niet zo met je feitjes. Dat gaan je samples ook heel wat beter klinken...;)
Dat zal lastig worden, want een gitarist zal toch z'n eigen geluid willen instellen, en dat gaat een beetje lastig als je de versterker/effecten niet kunt zien/bedienen.Citaat:
Het idee is wel aardig als je versterkers direct wilt vergelijken, maar dat bewijst hooguit of modeling wel of niet van echt te onderscheiden is.
Maar wat ik veel interessanter vind, is uit welke versterker ik 'mijn' geluid het best kan halen.
En natuurlijk ook of het beste geluid uit een modeler door het publiek als beter of slechter wordt gezien dan het beste geluid van de buizenversterkers.
Weten we meteen of je echt 'voor lul' staat met een modeler op het podium, zoals sommige gitaristen denken.
Laat jij eens wat horen dan, met je grote mond.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droffie
Ik heb vaak genoeg complimenten gehad over mijn tone, zowel hier op het forum, als live op het podium (ja, zelfs met een Zoom 505). Ik weet dat mijn tone goed is, en dat het slechts jouw smaak is (of een andere emotionele reden) dat jij het niet mooi vindt.
Maar ik ben erg benieuwd naar jouw tone. Laat wat horen dus.
Kan ik meteen kijken of ik die tone zelf ook kan benaderen, vind ik altijd wel een uitdaging.
dit verhaal is nou 'ns een echt goed antwoord op mijn vraag! dank daarvoor. hier heb ik tenminste wat aan in tegenstelling tot het gebekvecht tussen scali en geronimo bijv;Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door e!
@geronimo; als je wilt debatteren, zul je meer objectieve argumenten moeten gebruiken en minder subjectieve meningen, daar heeft Scali wel een punt lijkt me zo.
@scali; je kunt een dergelijk debat niet alleen maar vanuit technisch oogpunt en op basis van objectieve, meetbare argumenten benaderen, dan blijf je tegen onbegrip aanlopen...je hebt ook echt rekening te houden met gebruikerservaringen. (waar ik overigens ook om vroeg....)
zo kinders, en nu weer gewoon RUSTIG verder praten..... ;-) relax, weet je wel....
Ik weet dat ik je vraag niet beantwoord, maar ik wil dus ontkrachten dat modeling per definitie minder goed door de mix komt, of minder klinkt of wat dan ook (wat dus niet wil zeggen dat dat nooit voorkomt. Natuurlijk komt dat voor, maar dat komt ook voor bij dure buizenversterkers. Het is niet altijd de apparatuur die de schuld is van een slecht geluid. In de ICT hebben we daar een mooie uitdrukking voor: PEBKAC, ofwel "Problem Exists Between Keyboard And Chair").Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop
Een hoop kun je opvangen door gewoon goed in te stellen. Dat is mijn gebruikerservaring. Ik kan je alleen aanraden om eens een Vetta te bespelen met iemand die er ECHT verstand van heeft hoe je er goed geluid uit krijgt, want dat is dus VEEL moeilijker dan bij een buizenversterker met 3 knoppen. Het is een andere denkwijze, een ander paradigma. En wat we hier constateren is dat mensen met de 'buizen'-denkwijze ofwel de modeling-denkwijze uberhaupt niet begrijpen, ofwel er niet voor open staan.
Ik heb nog nooit van mijn leven mijn elektrische gitaar opgenomen en daar ga ik echt niet mee beginnen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Ik weet wat goede tone is na 20 jaar gitaarspelen en heb daar geen bevestiging voor nodig zoals jij blijkbaar wel nodig hebt. De amp van Geronimo bijv. daar zit meer tone in dan ik al jouw modeling truukjes. Vraag een keer of je z'n amp mag lenen en neem 't op.
Misschien vind ik je samples dan wel prettig om naar te luisteren...;)