Ik had anders begrepen dat juist de bolling van de beamblocker voor de spreiding zorgde!
Printable View
Ik had anders begrepen dat juist de bolling van de beamblocker voor de spreiding zorgde!
tja.. het heet beamblocker..
Helemaal juist. Je kan prima zomaar wat voor de conus hangen. Dat houdt wel de 'beam' tegen, maar voegt totaal niets aan spreiding toe. Da's nou juist het voordeel van de BB.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord
Is dat staal dik? En is het goed plooibaar? Die bolling kan ik makkelijk namaken met een bierkaartje en het werkt echt wel goed, maar ik zit nu met het probleem dat mn houten bevestigingsstokjes zitten te vibreren tegen de zijkant van de speaker. Ik kan de beamblocker wel wat verder weg hangen maar dan zijn de bouten te kort en moet ik voor andere bouten gaan zien.
De stip is gewoon een stuk staal.
afmetingen (+/-) lengte strip: diameter speaker + (2*20mm)
breedte: +/- 15 a 20 mm
dik: 2 a 3 mm, redelijk stijf allemaal dus.
In de strip zitten aan de uiteindes twee sleufgaten, zodat je het ding gewoon met de bouten waarmee je speaker vastzit ook kan vastzetten.
wauw, dat hier nog altijd niet het laatste woord over is gezegd :P
Hm, dan ga ik er mss toch eens 4 kopen. Zo makkelijk zijn die metalen strips nu ook weer niet te maken. En die zorgen toch ook voor een deel van de verbetering, niet?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Aluminium bouwmarktstrips met daarop een plakje van een stuk piepschuim bol uit de hobby winkel, beetje zagen, boren, lijmen, tapen en schilderen. Zo heb ik er 8 gemaakt voor 1x12's , 2x12 en 4x12 werkt perfect. Ik ben er dik tevreden over, en de kosten nog geen 3 tientjes!
Nou, ik heb er ook maar 2 besteld voor mijn ampeg V4 cab, die is idd heel erg gericht met het hoog en superboomy in het laag. Even een set op de bovenste 2 speakers installeren, kijken of het dan allemaal beter wordt.
Bedankt, ik ga ook eens zien voor van die alu strips.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko