mijn lijstje, ik moet hem binnenkort uitbreiden met een EH small stone en een boss super feedbacker
Morley pro series II Wah --> ElectroHarmonix small clone (chorus) --> Boss DS-1 Distortion.
Printable View
mijn lijstje, ik moet hem binnenkort uitbreiden met een EH small stone en een boss super feedbacker
Morley pro series II Wah --> ElectroHarmonix small clone (chorus) --> Boss DS-1 Distortion.
Iemand tips voor mij qua volgorde? Ik heb de volgende boss pedaaltjes:
Overdrive
Chorus Ensemble
Fuzz
Tuner (daar plug ik mn gitaar eerst in neem ik aan...)
Wah Cry Baby
Bedankt!
Die fuzz is ook van Boss?
Zo ja, dan kan het tuner wah drive fuzz chorus worden.
Thnx!
Ja de Fuzz is ook van Boss...ik zit alleen nog erg te twijfelen over wat ik als ritme/riff sound ga kiezen en wat als solo...zoals we nu geoefend hebben met de band heb ik als ritme/riff de overdrive, en gooi ik de fuzz eroverheen voor solo's.
Helaas lukt het me nog niet echt om de Fuzz zodanig in te stellen dat ik 'm voor ritme-gitaar lekker kan gebruiken. Vooral de hogere tonen vallen erg weg (zeker in combinatie met de lage E-snaar) Beetje een tegenvaller, misschien een equalizer in combinatie met de fuzz om de hoge tonen wat op te krikken?
Hallo allemaal,
Gister ben ik eigenaar geworden van een pedaltrain junior.
Nu wil ik mijn pedaaltjes goed gaan ordenen:
-Proco Rat 2
-Boss CE-5
-Ibanez ts-9 (wil ik als booster gebruiken)
-Ibanez pan delay
-Boss GE-7
-Boss OD-2
-Bosten stage tuner
Alvast erg bedankt voor de moeite!
Ik heb eigenlijk een vrij standaard volgorde....
DD3 Delay -> Ch10 Aria Chorus(er is hier ook een boss chorus, maar ik vind deze een mooiere klank voortbrengen) -> BF2 Flanger -> Overlord tube overdrive -> metal muff distortion
de flanger staat bovendien zo afgesteld dat hij in combi met de muff een geluid geeft alsof er een kleine snelle autowah tussen zit, veel depth en langzame rate dus.
Als ik ooit een wah krijg zet ik die tussen de flanger en de overdrive.
Dit alles zit trouwens in een loop die begint en eindigd bij de boss msnogwat masterswitch.
Zouden jullie een compressor voor of na de wah zetten? En waarom?
Ik heb hem nu er voor staan, maar ik hoor eigenlijk geen verschil als ik hem er achter heb.
Mijn keten (nog niet alle pedaaltjes binnen, maar dit wordt de bedoeling):
1. Wireless (X2 Digital Wireless)
2. Buffer (zelfgemaakt)
3a. Volume (Ernie Ball 6180)
3b. Tuner (Peterson Strobostomp, zit aan de extra uitgang van de EB)
4. Compressor (Keeley met 4-knob mod)
5. Wah Wah (MSD Silvermachine Mk.II)
FX-loop:
6. Phaser (nog aan te schaffen, en kijken of ik hem niet voor de pre-amp zet)
7. Octaver (Foxrox Octron)
8. EQ (BYOC, voor solo's)
9. Delay 1 (Ibanez AD9, subtiel afgesteld voor solo's)
10. Delay 2 (TC Nova Delay)
Ander commentaar ook welkom! :)
En dan wilde ik Delay 1 en EQ in een Looper gooien, maar ik zie dat ik dan 10x 9V + 1x 12V nodig heb. En dat redt mijn PP2+ niet... :confused:
Wat ik kan doen is de Nova Delay (12V) via zijn eigen adapter voeden, iets anders via de Strobostomp daisychainen, en de looper maar zonder voeding gebruiken...
Hoi iedereen,
we zijn hier ff een nieuw plankje in elkaar aan het steken daarom even jullie raad ivm de volgorde!
Dit zijn ze
Boss Tuner
Boss blues driver
Boss Distortion
Boss Flanger
Proco Rat
EHX Big Muff
EHX Holy Grail
Line 6 Delay Modeler
Dunlop Wah en/of Morley Power Wah (tremonti)
alvast super hartelijk eheel erg bedankt :)
Zo lang je ze niet tegelijk gebruikt maakt het ook geen drol uit, maar als je dat wel doet kun je beter je comp achter de wah zetten; bij wat squashiere settings klinkt de wah anders ruk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Phaser asjeblieft niet in de loop! De Octron, sja...liever voor de pre amp maar dat hangt van je amp af denk ik. De AD9 moet je misschien ook heroverwegen. Maar goed, ook dit hangt van de amp af. Als je flink gain uit je pre amp haalt werkt het niet lekker natuurlijk.Citaat:
Mijn keten (nog niet alle pedaaltjes binnen, maar dit wordt de bedoeling):
..
FX-loop:
6. Phaser (nog aan te schaffen, en kijken of ik hem niet voor de pre-amp zet)
7. Octaver (Foxrox Octron)
8. EQ (BYOC, voor solo's)
9. Delay 1 (Ibanez AD9, subtiel afgesteld voor solo's)
10. Delay 2 (TC Nova Delay)
Maar goed, zowel de wah/comp als de phaser info staat al lang en breed in dit topic hoor :sssh:
@Traai
Boss Tuner
Dunlop Wah en/of Morley Power Wah (tremonti)
Boss blues driver
Boss Distortion
Proco Rat
EHX Big Muff
Boss Flanger
Line 6 Delay Modeler
EHX Holy Grail
Succes met tonesuck city :satisfie: