Normaal gesproken is 1 vraagteken toch ook genoeg? :razz:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Printable View
Normaal gesproken is 1 vraagteken toch ook genoeg? :razz:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Dat maakt niet zo extreem veel uit. maar ik vindt/vindt ik met dt is imo een grove fout.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olaf reijnders
En ja, ik zat zelf ook fout. ik corrigeer mijn post even opdat het wel correct is. Corrigeer ik iemand, moet ik het wel zelf goed doen.
Veel mensen hier op de forum maken taalfouten, maar dat is niet erg zolang het goed te lezen is. En als hier iedereen op z'n / h'r taalfouten wordt gewezen, dwalen we iedere keer weer af.
Ik maak dan wel een uitzondering voor mensen die bijv. geen leestekens en hoofdletters (Hoofdletters, wat zijn dat? :???: ) gebruiken zodat de post onleesbaar is geworden. Maar goed, back to the topic.
Dat wordt zo te zien een hele coole gitaar, Charlotte. 8-) Verder heb ik niks nuttigs te melden.
Hoi Olaf, dank je . :razz:
Orpheo :nieuwe spelling wellicht ?, als ik nu de eerder genoemde dt ga editten, dan kloppen de reacties nadien niet meer, dus laat maar lekker staan. :lol:
T.a.v. fred, heb je advies van de stofzuiger ter harte genomen, en ben deze ook gaan gebruiken.
Helaas van een toeren regeling is niets terecht gekomen, maar zonder gaat ook, wel veel lawaai,maar daar zijn dan weer oor-dopjes voor uitgevonden.
Stofkapje is nu ook niet meer nodig.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...20uitzagen.jpg
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...uitgezaagd.jpg
Hierboven zie je dus de stofzuiger slang, voorzien van een stukje gaas om te voorkomen dat je parelmoer deeltjes per ongeluk opzuigd.
En de andere foto laat het uitgezaagde logo zien, wat strakjes in de headstock gaat komen.
Groetjes Charlotte . :wink:
mooi gedaan Charlotte!! en inderdaad de herrie went :D (Larry robinson (1 van de allerbeste inlay artists by the way) heeft dit probleem opgelost door de stofzuiger in een andere kamer te zetten en de stofzuigerslang door de muur laten lopen, maar ja hij doet het voor zijn beroep :wink: )
een hulpstuk maken is niet zo moeilijk, de makkelijste (lees goedkoopste) versie is overigens het opzetstuk voor de dremel om tegels te snijden, die is weliswaar niet zo snel in hoogte aanpasbaar maar in principe stel je hem voor ieder stuk parel moer toch maar 1 keer in.
het hulpstuk dat ik gemaakt heb is voor de flexibele slang van de dremel en wat ik gedaan heb is 2 halfronde stukjes hout om de slang heen klemmen en vastzetten , aan de onderkant een stukje plexi glas geschroeft met V stukje uitgezaagd en dit dient nu als de basis.
vanwege het relatief kleine oppervlak is dit goed geschikt voor toetsen waar al een radius is ingefreest.
oh ja, voor het koelen van het zaagje
iedereen die voor de eerste gaat parel moer zagen en zaagjes in bulk gekocht heeft omdat het zo "goedkoop" is, denkt na ontvangst van de zaagjes (meestal een gross) dat hij daar jaren mee voorruit kan
totdat hij/zij er achter komt dat die zaagjes gloeiend kunnen worden bij het zagen (door de frictie) en ze om de haverklap breken (ik heb wel eens dat ik zo'n 4 zaagjes breek voor 1 klein stukje parel moer)
om dit in enige mate te voorkomen (helemaal lukt nooit) kun je gaan koelen (of iets langzamer zagen) dan wel je zaagje invetten zodat er minder frictie ontstaat
Whoa..helemaal geen hulpstukken? Ik vindt dat toch ontzettend moeilijk om te controlleren. Je hebt prima zicht als je 'gewoon' met een dremel router base helpt (die ik overigens eigenlijk alleen voor niet-rechte lijnen gebruik), en je hebt precieze controle over hoe diep je gaat, en dus precies hoe het ingelegde stukje parelmoer in de uitfrezinng zit (nogal belangrijk bij grotere patronen; je wil vaak niet teveel weg hoeven schuren, want dan loop je kans dat het zo zorgvuldig uitgezochte patroon ineens verdwijnt). Ik gebruik de StewMac versie zelfs op de body zelf (carved top en al), alleen op sommige hele irritante stukjes komt er een klein beetje freehand werk aan te pas, maar niet veel.
Hallo Luitjes , :P
Dank je Fred, idd het werken met de stofzuiger went ook wel, blijf toch de oordopjes gebruiken.
En Mattia, ben het eenmaal gewend, heb ook veel grafeerwerk gedaan, hierdoor misschien de voorkeur onstaan ? , voor mij werkt het in ieder geval het fijnste. :lol:
Ben inmiddels een stukje verder weer met het zagen, zie onderstaande foto, meer foto's op mijn site .
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...na%20klaar.jpg
groetjes Charlotte . :wink:
vette shit
:lol:
Mooie bloem hoor, Charlotte! Dat wordt wel een mooie LP...!