Tnx harrie voor de moeite !
ZItten er in dit boek ook nog mooie pics van hendrix in actie?
Printable View
Tnx harrie voor de moeite !
jazeker, een paar leuke (veel zwart wit), ik kan wel wat scannen. Ik moet wel zeggen dat Hendrix maar een paar jaar roem heeft gehad (hij is overleden op 27 jaar als je dat niet wist) en overal duiken steeds dezelfde foto's op.Citaat:
Ik heb hier een gedeelte uit het boek over zijn gitaren
http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/hendrix/index.html
Tnx harrie...
Dude waar zie je me vooraan, dat wist ik idd ;-)
Laatst ook iets lulligs meegemaakt.... wel grappig acheraf :)
Bij een optreden moest ik op een gegeven moment van gitaar wisselen. Bassist gitaart bij ons soms een nummertje en dan bas ik dus. Nagoed, wij wisselen en ik zet het volgende nummer in... maar het klonk echt nergens naar, dus ik dacht... shit.. verkeerde fret.. duh! Dus ik vakje opschuiven en klinkt nog steeds naar niks: Staat ondertussen de hele band + publiek je schaapachtig aan te kijken ( :o ) over waar je nou mee bezig bent.... :oops:
Blijkt dus dat de bassist waarschijnlijk met de stemmechanieken van mn gitaar in een kabeltje was blijven hangen :roll: . Dan toch maar ff snel gestemd en verder gespeeld :-D
Zat je soms op de Goudse Waarden? :lol: Daar maakte ze er soms ook een potje van. Vorig jaar hadden we opeens een instrumentale versie, de man achter de knoppen was de microfoon vergetenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Nope ik zit op het enige echte Develstein College :-D
Ik trad op school op, en ik was bezig met de outro solo, ik wil aan het einde van het podium afspringen en een btje rondlopend spelen, wat Slash bij UYI2 doet bij Paradise City, en hoe kon ik weten dat dat snoer zo kort was... oppeens vliegt dat snoer uit mijn gitaar, en hoor je dat geluid van een niet ingeplugde strap. Na het inpluggen gingen we verder met het volgende nummer. Achteraf vond men het een origineel einde... kreeg ook complimenten van de muziek docente (wist zij veel dat de peavey versterker van school ook naar voren had kunnen vallen), en ze vroeg wat ik aan het einde van dat nummer aan het doen was. Ik zei maar iets als... Voor de show bla bla :oops:
dat over de geluidsmensen van school vind ik niet zo leuk.:angry:
Bij ons gaat het geluid altijd goed (tot nu toe dan)
Wel was bij ons een paar maanden geleden de lichttafel naar de kloten gegaan. Reden is nog steeds onduidelijk, maar we moesten het doen met de lichttafel uit het drama lokaal. 8 kanalen met een flash en een fader. Oja, je kon ook een chase starten. Die chase hield in dat alle kanalen 1 voor 1 afwordt gegaan. Leuk hoor. Alle chases voor de rest van de show weg. Hele show dus kutlicht. KUT Behringer TROEP. Later een nieuwe gekregen (viel nog binnen de garantie) met beter software8-) .
Gelukkig doe ik het geluid en niet het licht. Het ergste wat met het geluid is gebeurd, is dat een gitarist z'n versterker te hard had staan waardoor we de zang niet hoorbaar konden maken, en het nummer dus onderbroken moest worden (gelukkig heel netjes met de voice-over). Oja, en een keertje de batterij van een draadloze mic niet vervangen omdat hij het nog deed. Na een half nummer niet meer. Maar verder geen grote blunders (nog niet...., vrijdag weer een grote talentenshow, dus effe afkloppen:P)
sorry, btw voor het omhoog gooien van dit topic, maar misschien zijn er wel nieuwe leuke verhalen....
buiten de gebruikelijke bloopers staat 1 incident me nog helder voor de geest:
Ik stapte ooit wat (buik)grieperig op een podium en dacht op een gegeven moment een scheet te laten maar tot mijn verbijstering kwam er naast de gebruikelijke luchtstroom ook nog eens een behoorlijk portie 'substantie' mee, een broek vol dus en dat aan het begin van een optreden :nervous:
tot op de dag van vandaag wordt door de bandleden die er toen ook bij waren dit voorval nog steeds beschouwd als mijn 'finest hour' :rockon:
Damn Helter, ik hoop voor je dat je geen korte broek aanhad! Ik heb 't een keer zien gebeuren bij een gitarist in korte broek...'t liep heel mooi langs z'n benen, maar de bikkel speelde wel door!