Ik zit even mee te lezen, speel nu anderhalf jaar met de Kemper non powered en gebruik mijn line6 had 500 als midi! Perfecte combi. .. speel er altijd live mee, en zou niet anders meer willen!
Printable View
Ik zit even mee te lezen, speel nu anderhalf jaar met de Kemper non powered en gebruik mijn line6 had 500 als midi! Perfecte combi. .. speel er altijd live mee, en zou niet anders meer willen!
Hoe doe je je monitoring dan?
In-ear met eigen mixer?
Of heb je heel veel vertrouwen in de geluidsman?
Ik merk nogal eens -met name als we spelen met niet onze vaste geluidsman- dat ik mijn versterker harder moet zetten om mezelf te kunnen horen tov een soundcheck, met name als er op strategische hints dat de gitaar over de monitor wel wat harder mag geen reactie komt :).
Ik zou daarom echt (nog) niet zonder speakers willen spelen (speel ook niet in ear).
Eigen technicus waar ik inderdaad op kan vertrouwen! We hebben een eigen monitor tafel die onze roadie mixt :crazyhappy: ... spelen altijd met in ear! Voor de enkele keer dat we zonder onze tech spelen vraag ik altijd monitor. (nooit problemen mee gehad)
Ik wil de Kemper gaan aanschaffen en dan ook live gaan gebruiken. Daarbij wil ik 'm voor mijn eigen "monitoring" naar een Orange 4x12 kast sturen en de andere uitgang dan naar de PA. Ik wil 'm dan tevens ook in de oefenruimte gebruiken.
Ik wil echter wel gelijk de goede investering maken, maar ik weet niet of ik dan "sound wise" beter voor een externe eindversterker kan gaan of niet. En dan is er altijd nog de keuze tussen buizen of transistor (bijvoorbeeld die Matrix GT1000FX). Iemand die de Powerhead heeft vergeleken met een externe eindversterker?
De vraag is ook of je je eigen monitorgeluid stereo wilt horen of mono goed genoeg is; de eindtrap in de Kemper is mono.
Wellicht klinkt een 2x100W buizeneindversterker wel super met de Kemper, maar als je de Kemper zou willen vanwege compact en draagbaarheid, dan is dat voordeel wel weg met zo'n combinatie.
Dat is inderdaad een "nadeel" waar ik al van op de hoogte was (geen stereo monitoring).
Die Kemper komt sowieso in een rack, dus een extra unit voor (bijvoorbeeld) een mesa 20/20 hoef ik het niet voor te laten.
Mijn vraag was eigenlijk vooral gericht op het "tonale" aspect van een externe eindversterker versus de interne (powerhead).
Als je stereo monitoring wilt, ontkom je niet aan een externe eindtrap. De eindtrap in een Kemper is een mono klasse D versterker. Dat doet me vermoeden dat elke serieuze stereo klasse D eindtrap vergelijkbare resultaten oplevert. Als in: niet duidelijk beter, niet duidelijk slechter. Koop je die los, dan kun je stereo. Of dat de extra kosten & gewicht waard is, moet je zelf inschatten.
Voila, mijn Kemper was gisteren besteld en hangt nu netjes op zijn plaats (zonder poweramp-optie).
Benieuwd de volgende dagen!
http://users.telenet.be/bartmetde6sn...dio/Kemper.jpg
MS
Nice!! Al vind ik de toaster-versie toch wat sexier :)
Misschien toch maar binnenkort mijn Triple Recto te koop zetten......... keuzes, keuzes, keuzes.
Ziet er inderdaad leuk uit.
Geniet ervan!
@dml: ik zou nog niet je buizenbak verkopen. Gewoon eerst testen die Kemper :-)