Oorspronkelijk geplaatst door
Rinze
Klopt, maar vorig jaar (of is het alweer langer geleden?) bij de introductie werd er veelal nog wat laatdunkend gereageerd, ook vanwege het afwijkende, wat nerdy uiterlijk. Nu, een jaar later is de houding geheel veranderd en wordt het ding de hemel in geprezen. Hoewel ik vorige week een testreview van een bekende Duitse gitarist/producer las die toch nogal wat vraagtekens bij de claims van Kemper zet qua 100% natuurgetrouwheid. De Kemper heeft wel als voordeel dat vrij snel een aantal bekende gitaristen en producers zich achter het product schaarden, ook op YouTube. Je zag onlangs zelfs dat de lui bij Fractal Audio ook al nieuwe profiling-achtige features introduceerden voor de Axe FX 2 (of zo werd het tenminste gebracht).
Als je tegenwoordig een aantal sleutelfiguren op YouTube mee krijgt ben je in staat om vanuit het niets snel vrij groot te worden, lijkt het. Dat zou in het geval van de VR PP ook mooi zijn natuurlijk. Ik zie wel parallellen met de Kemper: een wat afwijkend uiterlijk en een nieuw concept. En dan moet je in gitaristenland toch even door dat conservatisme heen. Laatst was ik nog in een vrij grote muziekzaak waar men de Kemper wel wilde bestellen maar er niks in zag om het ding op voorraad te hebben omdat "het toch niet zou aanslaan"...
Kijk maar uit, voor je het weet komen Line 6 en consorten met producten die van jullie spul zijn afgeleid :ok: