Een originele HWA?
Printable View
Een originele HWA?
Yes, het is de HWA Fa-1 clone!
Zoveel mogelijk pedalen op één van m'n houten plankjes, speciaal voor de Tele-meeting a.s. zaterdag.
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe plank te maken, en heb al wat leuke ideetjes....
http://lh3.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TO...12/Afb0013.jpg
http://lh6.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TO...40/Afb0008.jpg
Signaal-pad:
Goudie FX 808+ > PB > WH-10 (wat ervan over is :soinnocent:) > Newtone Flower Booster (SHO kloon) > Afterimage > MXR Scripts Phaser > Maxon OD-808 > Ibanez DL10 > BOSS DD-3 > HOOK Captain 34/Mesa Stiletto/JCM 800.
Toch heeft die HOOK switch echt een hoog kerstmis gehalte.... :D ;)
Mooie foto's Henri, zeker leuk spul heb je :)
Guitarleon, lekker board! Wat vind je van de modulatie effecten van de Line6? (die lompe blauwe bak). Ik hoor daar namelijk erg veel verschillende meningen over.
@Erg mooi bord H.huisjes. Volgens mij heb je er veel tijd en aandacht aan besteed.
Thanks! de effecten van de MM4 klinken op zich wel aardig, ik gebruik van de MM4 eigenlijk alleen de Tremolo effecten. Deze vind ik erg goed. Ik heb van de Opto tremolo en de Bias tremolo elk een langzame en een snelle geprogrammerd. En daar dus alle presets mee vol.
De rest van de effecten gebruik ik haast nooit. Af en toe een nirvana achtige diepe chorus en de leslie effecten zijn ook wel prima. De phasers en flangers gebruik ik nooit.
Hij gaat er denk ik nog wel een keer af voor een ander tremolo pedaal en een extra delay of reverb pedaal. Ik zit zwaar te denken aan zo'n strymon blue sky... maar erg duur helaas.
Het is met een MM4 in ieder geval wel fijn dat je alles bij je hebt. Als de muziek vereist dat je een bepaald effect nodig hebt, heb je altijd een zeer acceptabele variant beschikbaar.
Thx.
Je bedoelt dat ik veel tijd en aandacht aan het uitzoeken v.d pedalen heb besteed? Dat klopt wel; veel inlezen, vooral hier op het forum, en dan op MP en Ebay rondneuzen etc.
Het board op zich stelt niks voor; multiplex plankje met 2 vuren/grenen latjes, houtlijm/schroeven/spijkers, klittenband en wat matzwarte primer.
Ik was er in een middagje mee klaar.
@Robert: Dat ker(st)mis-gehalte klopt idd, maar het andere uiterste is dit:
http://lh5.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TO...40/Afb0015.jpg
:)
Ziet er strak uit hoor! :ok:
Wat is dat voor pedaal, naast je hook switch?
Goudie FX 808+
Inderdaad. :)
Ik heb ook een Maxon OD808, maar vond de HOOK daar niet echt lekker op reageren.
De Goudie FX geeft 'm net ff die extra schop, is bovendien veelzijdiger, meer gain, maar ook een "clean" boost.
Hij klinkt wat "harder" en "killer" dan de Maxon.
Ik heb het pedalboard van Huisjes gisteren IRL gezien en een paar dingen gehoord. Die Goudie klinkt idd ook wel echt te gek! Zeker i.c.m. de HOOK. :ok:
IK HEB OPEENS GAS VOOR EEN HOOK (puur en alleen om de footswitch:soinnocent:)
Sinds mijn vorige foto toch weer twee grote veranderingen. Hij ziet er nu als volgt uit:
http://img529.imageshack.us/img529/2601/fotozk.jpg
Vanuit mijn Fender Strat (HSS) in de Oxfuzz germanium > Polytune > RMC-4 Picture Wah > Mini DejaVibe > BD-2 > TS-808 > DL-4 en dan naar een Fender Blues Junior Texas Red.
Zoals je niet kunt zien kan er links van de Vibe nog één stompboxje. Octavia? We'll see!
Ik zag dat de zanger/gitarist van Oceansize er een had, maar wel de hele tijd per snaar stemde. Ook de bassist van mijn band zegt de polyfone modus nooit echt te gebruiken.
Daarnaast blijkt hij bij een directe test met mijn Korg DT-10 (via de bypass out naar de Polytune) niet zo nauwkeurig te zijn als die Korg.
Toch lijkt het me erg handig zon Polytune.
Maar de Pitchblack voldoet nog super nu :hippie: En meestal weet je zelf wel welke snaar ontstemt is dus daar hoef je het ook niet voor te doen :)
Ik heb hem nu sinds april en ben er héél erg tevreden mee. Hij is ideaal voor bandsituaties; tijdens repetities en gigs. Ik gebruik hem vrijwel altijd in de 'poly' mode en ook daarin is hij echt accuraat genoeg.
Mocht je alleen op je slaapkamer spelen, dan is de 'poly' functie misschien niet BROODnodig, maar in een band is hij perfect. Je bent letterlijk binnen enkele seconden klaar, en sta je nog perfect in tune, dan weet je dat ook binnen 1 seconde (en niet pas na 10 seconden).
Ik heb ook gekeken naar die Strobe tuner (veel ingelezen) en de 'vertrouwde' Boss TU-3, maar ben nog steeds superblij dat ik toen de (redelijk nieuwe) Polytune heb gekocht. Daarbij was mijn gedachte ook: hij kán ook in losse snaar 'needle' mode, dus ik heb altijd 2 opties!
Oftewel; zeker even proberen, vooral als je in een band speelt maar ook gewoon als je thuis snel weer (zuiver) wilt spelen!
Last van Alzheimer William? ;)
De knoppen van de looper lijken erg dicht opelkaar te zitten, of valt dat mee?
Nee, hij is vast gewoon blij met z'n zendrive...
Ja, en z'n Kalamazoo, BB en Chinese tekens drives. :soinnocent:
Grappig heb dat ook gezien, wat was oceansize ziek zeg...heb ze drie keer gezien dat weekend, wat een band!
Misschien omdat hij met een half oog naar zn tuner kijkt? ik weet het niet, ik zat ook aan een polutune te denken maar hoor toch wat minder positieve dingen.
Hij was natuurlijk in eerste instantie niet bezig met stemmen, en ik kan me voorstellen dat je als doorgewinterde muzikant nou eenmaal gewend bent om zo te stemmen.
Moet trouwens zeggen dat ik het best een goed optreden vond (Doornroosje), maar het deed me wel weer bedenken dat het zeker niet mijn favoriete band is.
Verder: volgens mij is die polytune prima hoor. Ik heb hem inmiddels een paar keer voor de gein gebruikt, en er is zeker niks mis mee en het polygedoe is mooi meegenomen. Dat hij een fractie minder nauwkeurig is dan de DT-10 zou ik normaal gesproken niet erg vinden, maar ik was die dag bezig met opnames - en als je er dan achter komt dat je eigen stemapparaat een fractie nauwkeuriger is, heb je geen reden meer om andermans stemapparaat te gebruiken.
Ik stem normaal gesproken ook per snaar op m'n polytune (is toch even preciezer), alleen tussen nummers door bij een optreden sla ik ze vaak allemaal even aan als check. Daarvoor is het wel erg makkelijk, toch als een soort zekerheidje.
Met zoveel pedalen heb je toch niet echt een 5 way looper nodig lijkt me.
Ik wil zeker geen pedalboard tap dancing! daarom met de looper dus...
Het klinkt beter en helderder ook met de looper dan met alleen die pedaltjes, Ibanez CS9 is geen true bypass trouwens.
7 pedaaltjes in de looper, 1 knop masterbypass en 1 knop voor de tuner! De looper heeft ook 2 stereo out dan kan ik 2 versterkers gebruiken.
Ik zie geen geïsoleerde jacks, dus die 2 versterkers zou ik niet aandurven.
Als alles helderder klinkt dankzij de looper zou ik er een goede buffer tussen zetten en de CS9 in een enkele looper zetten of true bypass (laten) maken.
Maar als jij blij bent met je looper: :ok: