Wat een post weer Vulv :D
Ja, dat is een Marrjag. In ogenschouw genomen dat ik begonnen ben met een Mustang is het onbegrijpelijk -of misschien juist daarom- dat de 24 scale Jag nooit op mijn netvlies is verschenen. Beter laat dan nooit natuurlijk.
Wat mij op het spoor bracht was mijn Yamaha SG III. De combinatie van de lange brug/stoptail snaarlengte plus de zwevende trem geeft een totaal andere feel & sound dan de andere Fenders, met uitzondering van de Jazzmaster dan. Je gaat er anders door spelen. Blues bendings ruil je in voor Morricone twang, een stijl waar ik steeds meer naar toe neig. En als je eens flink tekeer gaat dan klinkt het lekker rauw en direct.
De Yamaha is toch wel een erg goede gitaar hoor, kan ik nou zeggen. Wat levendiger, meer output en harmonic content dan een Fender Jag maar de MarrJag zie ik mezelf eerder gebruiken. Die Yamaha is een vrij groot ding en wat wispelturiger. Ik heb enorm veel zin om die Jag voor mijn band te gaan gebruiken, ik denk dat het een fijne frisse injectie in dingen gaat geven.
Dit is de Yamaha voor zover je die al niet kende.
http://imageshack.com/a/img823/7696/moir088.jpg