^ Ik vraag mij af hoe jij eraan komt dat de verkoper beweert dat het een originele uit 1954 is.
Printable View
^ Ik vraag mij af hoe jij eraan komt dat de verkoper beweert dat het een originele uit 1954 is.
Hij noemt de datum en verder geen woord over reissue.
achter op de headstock is een gedeelte van een nummer weggemoffeld. dit lijkt niet erg zuiver; wat moet je hier nou van denken?
Er zijn 2 uitvoeringen van de Kahler Spyder trems...
De oudere uitvoering van de Kahler Spyder, zoals die origineel op de latere Fender Japan Contemporary Strats geleverd werden, zijn echt geweldig!
Zelfs beter dan de Floyd Rose en Schaller trems.
Wat je ook doet, ze onstemmen totaal niet!
Ik heb ook nog een Strat met latere uitvoering van de Kahler Spyder; die heeft wat gemoderniseerde en geavanceerdere onderdelen maar is gek genoeg minder stabiel en onstemt eerder.
Ik heb dit onstemmen bij heftige dives er bij deze Spyder nooit uit kunnen krijgen...
De eerste foto leek zw maar had mijn bericht aangepast.
Inclusief boekjes lijkt me deze gitaar niet uit 1954. Dat is alles, kan best goede gitaar zijn en ook een echte Gibson.
Heb je de link onderaan de advertentie al gezien? http://www.route66classicguitars.com/54BLACKBEAUTY.HTML
Deze ad leverde bij mij een paar twijfels op.
In eerste instantie stond er vlgs mij in de tekst dat het geen reissue was. Nou heb ik wel een een echte 1954 in mn handen gehad en die zien er echt wel wat anders uit. De gitaar op de foto is een reissue. Als eigenaar zou je het verschil moeten weten tussen een echte vintage 1954 en een reissue. Maar dat stukje tekst is inmiddels weggehaald (hmm) Ik zou los daarvan nog een stukje tekst verwachten over de tuners, de rollerbridge die er is vanwege de Bigsby.
Op het ene plaatje zie je een standaard brug en op een andere zie ik een roller bridge....
Volgens mij is dit zo duidelijk een reissue, dat het niet gek is dat het er niet expliciet bij staat.
Het coa staat toch duidelijk op de foto. Hij geeft ook duidelijk aan dat het geen VOS is maar glans.
Het afplakken van het serienummer is heel normaal.
Iemand die interesse heeft in zo'n gitaar, denkt echt niet dat dit een originele '54er is.
Als de koper gewoon bouwjaar 2011 erbij zet is alle twijfel meteen weg. In de link staat namelijk wel een bouwjaar, een orginele 1954 kost 300.000$, dan is dit een koopje.
Kijk, route 66 classic guitars van die link zit ergens in de states (50 miles west from Saint Louis). De aanbieder in Antwerpen....
De gitaar uit de route 66 link is waarschijnlijk niet dezelfde als de gitaar uit de MP advertentie.
De tuners verschillen duidelijk. En wat ik ook vreemd vind is dat de gitaar uit de advertentie in het ene plaatje een standaard brug heeft en er is ook een foto van rollerbridge? Mijn instinct zegt dat er iets niet klopt. En anders heeft de aanbieder nog het een en ander toe te lichten/uit te leggen.
Maar los van de twijfel is dit wel een gitaar waar ik bij kwijl. Vorig jaar heb ik een echte 54'er in mijn handen gehad. Wow...
probeert iemand nou hier een eigen relic te verkopen voor een signature?
Hij verkoopt ook eigen houwerkkunstdingachtigheden
Hier volgens mij nog een fake signature onder het mom van een 'zeldzamer exemplaar' om de niet kloppende dingen te verantwoorden.
Originele heeft geen middenpickup, halsbindingen andere inleg, etc. Dit is gewoon een verknutsel RG lijkt mij.
http://link.marktplaats.nl/647410674
De tekening is ook slecht nagemaakt.
En hij kent er nog niks van ook niet: "Geen handgreep in de body", man man toch.
Inderdaad, het is die Keiper.
Klopt Thiez, wilde net hetzelfde posten. Dit is ABSOLUUT een neppert; de paintjob/sticker klopt niet, de bolted neck klopt niet, de elementen kloppen niet, de headstock klopt niet, switch klopt niet, geen serienummer etc.
reactie van verkoper:
Mijn mailbox loopt vol met reacties die aangeven dat dit inderdaad niet is
wat mij verteld is dat het is.
Bedankt voor je reactie, ik zal de advertentie aanpassen.
Als je me meer informatie kunt geven over wat dit dat wel is hoor ik het
graag.
Mvg.
Ik heb de aanbieder gecontacteerd en dit is wat ik net als antwoord kreeg:
Hoi,
Mijn mailbox loopt vol met reacties die aangeven dat dit inderdaad niet is
wat mij verteld is dat het is.
Bedankt voor je reactie, ik zal de advertentie aanpassen.
Als je me meer informatie kunt geven over wat dit dat wel is hoor ik het
graag.
Mvg.
Lijkt me dat hij niet een oplichter is maar zelf opgelicht is geweest.
Oei, is net al gepost geweest.
Heb het zelfde gekregen, heb hem geantwoord:
Hallo Chris,
het betreft een Keiper resolute EG147KS custom
http://www.spirit-of-metal.com/forum...5028-l-pt.html
Keiper is inmiddels ter ziele, het was een muziekschool uit duitsland en liet grote aantalen gitaren in china maken met hun eigen naam er op. Op zich geen verkeerde gitaren, bezit zelf een jazz gitaar van keiper en met wwat aftelwerk prima te bespelen, maar nieuwprijs moet je vaak denken aan max 300 euro.
mvg
Ik vermoed dat dit de gene is die hem opgelicht heeft. Een of andere duitser, dus kans is aanwezig dat hij hem daar van gekocht heeft. http://www.vanillarex.de/webart/gitarren/eg_172.jpg
Of de beste man heeft zelf gedacht een koopje gescoord te hebben via ebay duitsland of iets dergelijks niet wetende wat hij kocht.
hm inderdaad. maar het is volgens mij wel dezelfde gitaar. Anders wel heel toevallig dat er twee zulke kijpers zijn, volgens mij is het wel zelf gemaakt die paint? Of zijn die standaard zo verkocht? Ik heb ook ooit een keiper gehad. Voor 70 euro van ebay gehaald haha.
Dat is het nadeel als er decals van merken verkocht worden...
Hij heeft in ieder geval netjes zijn advertentie aangepast.
http://link.marktplaats.nl/648129296
Ik twijfel nogal over deze gibson. Vooral ook omdat er epiphone op de headstock staat :stop:
Omdat het geen Gibson is.
Als je dat niet eens kan zien, zou ik nog even wat huiswerk doen voordat je wat gaat kopen.
Snap ik, snap jij. Snapt de moeder van floris-jan die 400 euro ter beschikking heeft wellicht niet. Een epiphone verkopen als gibson is hetzelfde als een gibsun verkopen als een gibson.
Naja mensen zoeken een gibson en willen dus ook een gibson. De mensen die een Epiphone zoeken zullen hem minder snel vinden dus. Hij heeft er alleen zichzelf mee denk ik zo.