-
Ik kan natuurlijk zeggen dat je maar even moet zoeken in dit forum..
Maar ik spui graag mijn kritieknop het ding: de polyfunctie is waardeloos, als alle snaren dan ' groen, zijn ( wat zelden gebeurd trouwens) zeggen je oren dat je vals staat. Op het podium had ik vaak dat ik door het stagelicht het scherm niet goed kon zien en als je bijna zuiver staat, brandthet streepje rood naast de groene lijn zo zacht, dat het amper te zien is. (En helemaal niet te zien voor een -5 als ik..)
In de semiakoestische setting waarin ik bij Bertus B speel had ik bovendien last van ' overspraak' , het ding raakte echt van slag als de viool, sax of contrabas geluid maakte..
En zoals de techneut zei: die korg doet het over 30 jaar nog, en dat durf ik van die poly niet te zeggen..
(En waddoyaknow: ik ben nog steeds in het bezit van de Korg GT-6 tuner, de Moeder Van Alle Tuners, dertig jaar oud en 100% werkend! )
-
Niks mis met mijn Polytune, tenzij ik hem als eerste in de pedaal-keten heb staan, dan geeft ie bijgeluiden tijdens het tunen.
Achteraan in de keten geen probleem, maar wel opletten dat je geen modulatie pedalen aan hebt staan tijden het tunen.
Oh ja, de polytune functie gebruik ik eigenlijk nooit, is niet precies genoeg.
-
'Niks mis mee' ...en vervolgens lees ik drie tekortkomingen van het ding ;)
Harold: toen je m kocht had al bedenkingen,maar hield ik me in -met name omdat de mini misschien beter zou kunnen wezen dan de regular size. Maar dat was ijdele hoop, lees ik nu. Want je kritiek komt me heel bekend voor. Je kunt je lidmaatschapskaart af komen halen, wat mij betreft.. ;)
-
Ach, hij is goed betaalbaar (€70,-), en tuned verder prima.....
-
Onze bassist heeft ook een polytune.. Vind em niet zo chill, mijn harley benton tuner van 3 tientjes is ook TB, en reageert sneller en preciezer dan de polytune.
-
ach ja, zal best.. betaalbaar en min of meer in tune.
Ik print alvast een lidmaatschapskaartje voor je uit, Henri :)
-
Min of meer in tune? Max Guitar gebruikt een Polytune om gitaren te intoneren, en ook ik heb geen problemen om hem in tune te krijgen hoor.
Neemt niet weg dat ik ook nog ergens een Korg GT-x heb liggen, heerlijke tuner, maar ja, niet geschikt om op te trappen....
-
Polytune stand werkt bij mij altijd goed, je moet alleen weten dat hij de lage E daarin een beetje verkeerd geeft. (heeft tc electronics ook toegegeven)
Stemt gewoon goed in tune, en als je het nou heel precies wil dan gebruik je gewoon de afzonderlijke snaren stand. want die is nog preciezer.
Ik zou absoluut niet meer terug willen. eventjes tussendoor (zonder podiumgeluid!!) checken of je goed gestemd ben in 1 seconde, zou ik niet meer kunnen missen!
-
Hmmm.. Dat klinkt allemaal niet zo goed.. Is er nog zo'n kleine tuner op de markt? Ik vind met name het formaat van het ding ideaal.
-
Ik heb ongeveer 16 uur een Polytune gehad en wist niet hoe snel ik mijn Boss TU-2 weer terug moest zetten..
Inderdaad traag, slecht zichtbaar en niet nauwkeurig die Polytune. En dubbel drop D of DADGAD werd helemaal lachen..