Op dit moment heeft mijn bedrijfje een hobbyachtig karakter. Ooit had ik de illusie om het te maken als gitaarbouwer. 'Make a living as a luthier'. Maar daar zijn twee zaken voor nodig :Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
1) Je moet echt top kwaliteit kunnen bouwen.
2) Je moet doorbreken, als een grote ster!
Maar wat maakt nu Madonna, Mick Jagger, Eric Clapton, enz. tot een superster (voor velen)? Zijn ze beter dan anderen, zijn ze interessanter? Wat hebben zij wel wat anderen niet hebben? Er loop massa's talent rond, maar slechts de enkeling breekt door.
Zo is het ook met gitaarbouw. Mijn talent is beperkt; ik bouw zeker geen topline. En ik brak nooit door!! Verwacht ook niet dat dat nog zal gebeuren.
Ik zal een boekje open doen :
Ik leef en betaal mijn hypotheek van mijn baan in loondienst; en alles dat met gitaarbouw, reparaties en houthandel binnenkomt is - bij momenten - echt een leuk extraatje. En soms twee maanden niks...
Inmiddels zal ik in september met mijn derde opleiding beginnen omdat ik simpelweg mijn toekomst zeker wil stellen. Ik ben opgeleid als Maatschappelijkwerker, vervolgens Hoger Management en straks begin ik aan Master of Business Administration.
Maar gitaarbouw, reparatie en klankhouthandel zal ik er misschien wel tot mijn dood naast doen. Het is leuk en geeft ruimschoots tegenwicht aan mijn baan in loondienst. Als je de lat niet te hoog legt kan het goed samen, creeer je voldoende zekerheid en geeft het veel voldoening.
Enra