mooi werk charlotte, maar euh, tis wel een spillebeentje he :D
Printable View
mooi werk charlotte, maar euh, tis wel een spillebeentje he :D
Hoi rinaldo, ja ze moet meer ten, maar ze wil niet.... .:)
Vandaag de cellulose grondlak op de gitaar aangebracht.
Er zitten nu 6 lagen op, na het harden komen eerst de frets erin, en wordt de gitaar lichtjes opgeschuurd, waarna de toplaag erop kan.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...lakken%208.jpg
groetjes Charlotte :hippie:
Man man man (of eigenlijk vrouw vrouw vrouw)!! wat een werk zit hierin. Echt m'n complimenten hoor. Is de grondlak die je spuit transparant? Met wat voor reden gebruik je die eigenlijk. Voor de hechting hoeft het toch niet?
Kom je ook naar de DGBM2008? Ik wil die benen wel eens vasthouden :D .
EDIT, hoe ga je dat eigenlijk doen met je tuners? Zo te zien staan ze niet mooi in lijn... Komen je snaren zo niet in de knoop?
Hoi Hassent,
Dank je wel,
Ja, de grondlak die er op zit is transparante cellulose grondlak.
Waarom dit zo doen ?, nou heel simpel, ik heb de lak bij Patrick Koopman gitaarbouw gekocht, en hij raadde dit zo dus aan.
De grondlak vult beter als de toplak,en op deze manier bouw je snel een onderlaag op,hierover heen gaan nog zo'n laag of 8 toplak.
Door de vele lagen bouw je een mooie egale finisch op, die na het uitharden ook goed en snel glad te schuren en polijsten is.
Voor het recept van het aantal lagen, de verdunning etc.. moet je even op mijn site kijken bij de dubbelneck finisch pagina,daar staat het uitgebreid beschreven.
De tuners staan idd niet in rij, maar op de headstock komt een speciale, zelf nog te bouwen snaargeleiding ,zodat alles netjes verloopt, dit kun je strakjes zien met de afbouw.
En ja, ik kom , samen met manlief, ook naar de DGBM in 2008, staat al op de kalender.
En wat mij betreft mag je die benen wel vasthouden, moet je alleen aan manlief vragen, het wordt tenslotte zijn gitaar.
groetjes Charlotte :hippie:
Mooi kunstwerkje. Zou er zelf niet mee gezien willen worden, maar wel veel bewondering voor je werk, en afwerking en oog voor detail. Complimenten!!!
ff off-topic:
Staat al op je kalender? Is er al een datum/lokatie bekend, want dat heb ik niet meegekregen. Wil zelf ook wel een paar bouwsels inpakken en meenemen (en hopelijk wat mooi materiaal aanschaffen als er weer standjes staan. Vorige keer in de haast mijn portemonee vergeten Grrrrr...)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
Ook ff Off topic
Marco heeft er nog geen publiciteit aan gegeven geloof ik maar het staat op zn site.De volgende Gitaarbouwersmeeting is gepland op 1 juni 2008 in Bunnik !
Zie http://www.xs4all.nl/~a160999/gitaarbouwersmeeting/
Marco kom er eens uit, tijd voor een DGBM 2008 topic!
Erg leuk om te lezen dat de DGBM2008 al "begint te leven" op het forum! :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superfly
Ik heb de afgelopen maanden niet stilgezeten en heb een programma in elkaar gesleuteld dat ik waarschijnlijk komende week al bekend zal maken. Dus nog even geduld graag:)
Maar ook ík kan niet wachten om de gitaren van Charlotte te bewonderen, hoor, want man, man, man, wat een enorme hoeveelheid creativiteit zit er in die gitaar!!!
hij Ze glimt erover!! Word mooi joh met die finish. net een piraat, letterlijk een 'body' met een mooie houten poot :gitarist:. Echt gaaf geworden die jarretels met die netkouspantydingen!!
Hey Luitjes , :)
Dank jullie wel voor de complimenten.
Gisteren en vandaag flink doorgewerkt, en nu zitten de frets er dus al op, en...de toplak heb ik er vandaag ook op gezet.
Nu een week of drie uit harden.....:( .
Maar niet getreurd, en stil gezeten, volgende week komt onze neef op bezoek, en dan gaan we de gitaar die ik voor hem ga bouwen door bespreken, een Es-335 , komt uiteraard ook weer een topic van.
Wat plaatjes :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...akken%2012.jpg
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mij...akken%2013.jpg
groetjes Charlotte .
ES 335... cool!! Ben ik heeeel benieuwd naar!
Ik vind dit trouwens ook een absoluut kunststukje! Niet mijn ding, maar gigantisch knap gedaan....