Ik heb er één in 'n open back JTM 1x12 cabje zitten en dat ding werkt zowel in een kleine oefenruimte als op een ruim podium p-r-i-m-a. Wat jonesd zegt, wel even opletten bij uitmic'en...
Printable View
Ik heb er één in 'n open back JTM 1x12 cabje zitten en dat ding werkt zowel in een kleine oefenruimte als op een ruim podium p-r-i-m-a. Wat jonesd zegt, wel even opletten bij uitmic'en...
Geweldig zijn ze! Everybody happyyyyyy...
Binnenkort wil ik er weer 1 bestellen voor in mn 1x12 evm cabje.
Verdorie! Zit ik net in m'n oude gitaarsamples en filmpjes te koekeloeren, vind ik een filmpje van een of andere pe(n)dalendag terug (bollenstreek tv!?)
Zie ik een interview voorbij komen met Gerard van voormalig Gvees, maar die werkt dus blijkbaar bij de Gier tegenwoordig? (Hij verkocht mij de beamblocker) maar dat wist ik dus niet, ik mis ook alles tegenwoordig. Hij kwam me al bekend voor...
Helemaal juist. Die opnames zijn ooit gemaakt door de vader van forumlid Droffie, nu nog zelden aktief. Gerard had toen nog zijn eigen on-line bedrijfje, nu werkt -ie bij Sander. Schiedam is natuurlijk gewoon dé gear town van Zuid Holland, dat weet iedereen :D
Nou ja, dan moet ik noodgedwongen maar wat vaker die kant opkomen of niet? 8-)
Van wat zijn die bevestigingsstrips gemaakt waar die conus aan vastgemaakt is, en zijn ze hard plooibaar? Ik ben ze zelf aan het namaken met geplooide bierkaartjes en houten stokjes.
Heb nog wel een probleem wanneer ik palm mute op hoog volume, dan raakt de zijkant van de speaker de houten stokjes en hoor je een brom.
Edit: Ja ik ben te gierig om ze zelf te kopen, maar als ik er 4 wil kopen ben ik €100 kwijt. En in een band speel je met 2 gitaristen en dus met 2 4x12 cabinets, dus is de andere gitarist ook nog eens €100 kwijt. Het is naar mijn mening dom om 1 schelle gitarist en 1 "goed klinkende" gitarist te hebben, dan verziekt de schelle het bandgeluid nog steeds.
ik heb er 2 in mijn 412 dat werkt prima. voor de bovenste, schuine speakers.
strip is van staal, net als de schijf van 10 cm doorsnee waar het kartonnen bolletje opgeplakt is.
ik heb nog steeds het idee dat het staal veel meer doet dan dat karton.
mij valt de laatste tijd ook iets op . Speel over een Peavey 2x12 Classic VT series combo , met een 4x12 H&K eronder. als ik dichtbij (Straal van 1 - 1.5 meter) sta, dan klinkt ie prachtig vol met sprankelende mids. Heerlijke sound. Ga ik op m'n plek staan, een meter of vijf verderop ,dan klink ik opeens schel enzo :( hoe zou dat komen/ is dat te verhelpen met zo'n beamblocker? ik heb m'n set up al voor me gezet, in plaats van achter me, maar dat maakte weinig verschil moet ik zeggen.word er gek van . Ik kan de treble op m'n amp wel wegdraaien, maar dan ben ik met m'n cleane sound weer het zaadje.
Beam Blockers werken het beste op open 1x12 en 2x12 cabs en werken iets minder goed (maar nog steeds nuttig) op gesloten kasten. Ik weet niet of je over alle 6 de speakers speelt ? Anders zou je kunnen overwegen óf in de bovenste 2 speakers van je 4x12 óf 2 in je combo te stoppen.
plak er gewoon om het te proberen maar eens een stel CDtjes voor..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimmU