jemig dit is echt een richwood hype...man man
:o iedereen komt zo'n tele hoe geill zijn die dingen ... :lol:
Printable View
jemig dit is echt een richwood hype...man man
:o iedereen komt zo'n tele hoe geill zijn die dingen ... :lol:
Gisteren een jamsessie bij mij thuis gehouden. Mijn vriend had zijn Gibson SG Special mee. Ik had als vergelijkbare gitaar een ESP/LTD Viper, maar wel een van de eerste versie, dwz basswood body en Duncan Designed elementen. Nu constateerde ik tot mijn verwondering dat de ESP gewoon veel beter was, mijn medegitarist die avond ook. Wat was er mis met die SG? Nix ernstig, maar het ding ontstemde veel sneller dan mijn Viper en de speelde een pak stroever (de hals leek wel plakkerig). Qua sound was er zeer weinig verschil. Nu is de Special wel de goedkoopste (na de Faded), maar voor een gitaar van tegen de 1000 € is dit schandalig. Ook de elementswitch kraakte wel eens (doet de mijne ook wel). Mijn Viper heeft nieuw een dikke 700 € gekost (was toen de goedkoopste LTD tijdens de introductie van het submerk LTD van ESP, je had ook nog dezelfde met een mahonie body en EMG's, maar die lag buiten mijn budget), en hoewel qua specs de Gibson veel beter is, kan ik niet anders dan de ESP verkiezen. Het enige moment waarop de Gibson duidelijk beter was, was AC/DC achtig soleerwerk, dat met mijn gitaar nogal iel klinkt, maar bij strakke riffs klonk de SG heel wat ongedefineerder en had heel wat minder laag (kan zijn dat dit ligt aan de 1 maat dikkere snaren die ik gebruik).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker
Hoewel ik al een tijd aan het GAS'en ben voor een Les Paul, weet ik nu dat ik GEEN originele koop, misschien een Eclipse (LTD weliswaar), misschien zelfs een Richwood en houd ik geld over om mijn Viper te upgraden, ofwel een Epi waarvan ik de elementen ga vervangen (maar die moet ik nog goed testen).
Dit is natuurlijk eenzijdig geval, maar voor een enkele maanden oude gitaar gekocht in een gerespecteerde winkel vond ik die SG zijn prijs absoluut niet waard, en vanaf een zekere prijs mogen er niet van die gevalletjes tussenzitten :evil:
We hebben beide gitaren getest door mijn vriend zijn Line6 pod en solid state eindtrap en door mijn Marshall DSL100 en 4x12 cab. Deze ervaring heeft mij serieus aan het denken gezet, een Richwood LP met eersteklas elementen... toch eens testen een van de dagen :)
het is echt een 'teaser' hé bart :D
Zeg dat wel :-D
Trouwens...is het geen goed idee om er een soort Nashville Tele van te maken? Met midden-element...lijkt me erg stoer & je houdt een strat-sound. Pfff...mijn Fender staat in m'n hoofd al te koop :-? Krijg ik echtwel spijt van :-D
Maargoed, Iam; hoe bevalt hij NU? :)
moet zeggen dat ik er nog zo héél veel op gespeeld heb (ik heb ook een nieuwe stagepiano :))
maar telkens als ik op de tele speel, ben ik verbaas hoe goed hij wel is voor die prijs!!
vandaag ga ik om de v-amp2 dus er komt wel nog een extra verslag aan...
hij staat er nog gewoon
volgens mij heeft een tele niet zo'n gat als een strat onder de slagplaat, maar alleen een gaatje voor t neck element en wat draadjes, geen ruimte voor een pickup in t midden, dus als je nashville wilt moet je fresen :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartL
Ik vrees het ook.
jij freest het ook?