Ik google vaak ook emailadressen. Maar als ik iets koop ga ik eigenlijk altijd langs, voelt toch het veiligst.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Printable View
Ik google vaak ook emailadressen. Maar als ik iets koop ga ik eigenlijk altijd langs, voelt toch het veiligst.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Mijn ervaring is dat een bieder bijna nooit de koper is van iets wat aangeboden word, er word soms meer als de nieuw prijs geboden.
Als ik iets graag wil kopen dan bied ik niet maar mail direct met de verkoper om te kijken of we zaken kunnen doen, werkt naar mijn idee eigenlijk altijd.
Ik kijk meestal even op ebay voor de gemiddelde prijs, lees een review, check de nieuw prijs bij thomann, en ga dan zaken doen.
Keer een game gekocht die het duidelijk niet deed. Maar ik kreeg wel m'n geld terug :sneaky:
nee! en dit typ ik nog ffe omdat hij 10 tekens lang moet zijn:D
Ik ben tot nu toe nog nooit bezeken, en heb ook al heel erg veel gekocht op mp.
Echter afgelopen week iemand het geld overgemaakt voor een squiertje, krijg ik meteen de ochtend erna een mail dat hij het wel erg lang vindt duren en dat hij bij iemand anders binnen één dag het geld op zijn rekening had. Dus ik teruggemaild dat het nu eenmaal een paar dagen kan duren, maar niets meer gehoord. Tot gisteren, toen mailde hij doodleuk dat het geld er was en dat hij het had opgestuurd. Track&trace nummer erbij en het is inderdaad binnen bij het postkantoor daaro. Nu nog even afwachten tot ie hier is, ik ben benieuwd of er een gitaar in de doos zit, want deze kerel maakte echt een heel rare indruk op mij...
Voor een koper is dat inderdaad de beste manier, aan de andere kant vind ik het ook iets oneerlijks hebben tegenover de hoogste bieder. Die krijgt zo niet de gelegenheid zijn/haar bod nog te verhogen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben jtm
Ik ga er vanuit dat iemand biedt wat hij er voor over heeft. Als ze er meer voor hadden willen betalen, hadden ze maar meer moeten bieden. Het is geen veiling. Als ik iets aanbied, heb ik een bepaalde prijs in mijn hoofd wat ik ervoor wil hebben. Als ik dat dan via mail kan krijgen, verkoop ik het, zeker als de biedingen mijn minimum nog niet bereikt hebben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord
Dat gelul van die bieders om zo laag mogelijk in te zetten. Bied dan gewoon wat het je waard is. Of doe iig een bieding die ergens op slaat. :stop:
Ik doe vaak een combinatie van beide.
Wat me erg opvalt is, dat mensen zo slecht reageren op mail. Gewoon helemaal NIETS laten weten!
Laatst had ik ook een mooie... Wilde een headset voor mijn broer kopen (hij vond het ok, dat het tweedehands was, dus mooi dan!)
Ik geboden, hij vond het te weinig maar voor 2,50 meer ging hij wel akkoord. Dus ik wil een afspraak maken om dat ding te halen. Vent reageert niet meer op mail en bellen had ik zelf even geen tijd voor. Eens gekeken...hij had op de dag dat ik mailde nog 2 advertenties op internet gezet. Bel hem de dag erna:"Ja, KPN heeft zitten kloten en ik heb 2-3 dagen geen internet gehad. En helaas is de headset nu al verkocht!"
Ja vast.... ZEG dan gewoon dat je het alsnog te weinig vond! Dan zeg ik, dat ik het niet netjes vind, maak je in het ergste geval voor rotte vis uit en gaan we weer lekker verder met ons leven. Maar verzin niet zo'n flauw smoesje!
Ik reageer ook liever meteen op email. Als een hoogste bieder dan niet meer kan reageren, is dat jammer...maar dat is het probleem van de verkopen (hij krijgt immers minder voor zijn product). Zelf stuur ik altijd een email naar bieders om ze vriendelijk te bedanken voor het bod en uit te leggen dat het bod (in veel gevallen) VEEL te laag is. Werkt het beste en het schrikt niet af.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord
Heb zo eens een hele zooi spulletjes bij elkaar verkocht. Bieder bood 50. Ik heb hem vriendelijk gemaild dat het echt niet onder de 100 wegging, hij ging gewoon akkoord met 100 euri. Als iemand me had gemaild voor een bod van 95 euro, was het weggeweest natuurlijk. Ik ga dus toch voor veel contact tussen kopers & verkopers :)
Daarbij reageren 9 van de 10 bieders niet meer als je toevallig wél een keer akkoord gaat met een bod. Ik vind het wel goed, email gaat bij mij vóór biedingen.