ok dan :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Printable View
ok dan :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Daar is toch een soundcheck voor?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
je hebt altijd van die soundmensen die "moeten" draaien aan de knoppen. alles uit tot ze denken dat iemand gaat spelen. vaak hebben ze het dan zo druk met commentaarleveren dat het aandraaien op de kritieke momenten van ondegeschikt belang is.
Nocki
was n bevriende band van me een keer op school aan t spelen....komt de " geluidsman"
"ja, je amp moet uit"
huh?
"ja, hij moet uit. je maakt teveel herrie"
ja, maar ik speel ELECTRISCHE gitaar. dan moet je een amp hebben...
gaf ie geen antwoord.
tijdens t concert strekt ie de stekker eruit (twas een SS amp, dus geen major ramp). de gitarist (goeie vriend van me) is zo woest op die gast, legt zijn gitaar neer, en beukt (terwijl de 2e gitarist en de rest van de band verder smells like teens spirit spelen) die gast in elkaar.....
volgende anekdote:
klein concertje, achteraf zaaltje. speel ik over een marshall amp. klonk wel lekker, maar opeens rook achter me.....piep piep BOEM. wat er gebeurd was weet ik niet, maar dat ding feedbackte zo extreem dat ik gewoon een stroomstoot kreeg. amp bleef doordraaien. ik had pijn in mn nek.
proberen we met een richwood tele die amp te slopen....man, pas toen de kettingzaag kwam wilde hij kapot. dude!! dat ding was behekst :o
@guitardude, Op de avond dat we optraden, hebben we niet gesoundcheckt, dat doen ze nooit bij ons op school :???: . Vraag me nie waarom :P Wel hebben een soort generale repetitie een dag van te voren waar we dan alles kunne instellen en uitprobere, jaja soundcheck :razz: ,daar hebben ze na bijna 3 kwartier aan knoppen draaien tot het geluid goed was. Ze hebben alleen de instellingen niet bewaard ofzo :???:
Reactie duurt wat lang, ik was op vakantie :razz:
Tijdens een optreden, op een wat groter podium dan we gewend zijn stond mijn amp min of meer naast de drummer.
We hadden een intro van een CDtje, en daarna zouden de bassist en ik (gitarist) heel stoer vooraan het podium staan, en de zanger achter ons heen en weer rennen enzo, terwijl we het eerste nummer inzetten.
Ik had echter niet echt rekening gehouden met de diepte van het podium, waardoor mijn te korte gitaarkabel gespannen stond op ong. een meter hoog.
Onze zanger rent vol in mijn gitaarkabel, waardoor deze uit de input van mn versterker vloog, gelukkig had onze zanger het meteen door en stak 'm weer terug, niks aan de hand :) Op de terugweg hard om gelachen
beetje off t, deze las ik in vakantie
1968, Jimi Hendrix speelde altijd op Marshalls (Engelse amps) maar tijdens een reeks optredens in USA moest hij op Fenders. Hij zette die dingen vol open en de technici hadden dat liever niet.
Zij pasten het stiekem aan zodat de knop op "vol" niet het volle vermogen gaf.
Jimi had het na een paar noten door tijdens de soundcheck en liep boos weg. Hij kwam ook niet weer terug.
OT:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
welke bron heb je dit harrie?
OT
Nog even nagelezen, het was een tournee samen met de Soft Machine en Hendrix en Soft machine moesten over dezelfde Fender spullen spelen.Citaat:
OT:
welke bron heb je dit harrie?