Als ik meer concrete zaken voor de overdrive-meeting op orde heb, stuur ik je even een PM. Altijd handig, iemand met praktijkervaring. :ok:
Printable View
Als ik meer concrete zaken voor de overdrive-meeting op orde heb, stuur ik je even een PM. Altijd handig, iemand met praktijkervaring. :ok:
Altijd welkom.
Op basis van de vergelijking op de Tele-meeting heb ik gisteren de pups in mijn Highway 1 vervangen door een setje Fender Original Vintage Telecaster Pickup Reissues. Op de meeting viel mij op dat de standaard HW1 pups een vrij donker geluid hebben. Het geluid van veel andere Tele's beviel me eigenlijk beter. Ik wist alleen niet welke vervangingspus ik zou kiezen. Voor de Tele zijn er tientallen van verschillende merken. Toevallig was ik afgelopen week in New York en liep op 48th street een Sam Ash binnen. Daar hadden ze een setje Fender Original Vintage Telecaster Pickup Reissues liggen voor 89 dollar (97 incl. tax = 66 euro). Ik herinnerde mij een prijs van rond de 115-120 euro in DE en NL. Dus, die dingen meegenomen en gisteren gemonteerd.
Zo'n groot verschil in klank had ik niet verwacht. Er zit nu een echte Tele-sprankeling in het geluid, helderder, beter laag en stiller (minder storing). Een update die ik iedereen aan kan raden. Voor een HW1 naar mijn smaak in ieder geval een grote verbetering.