Oorspronkelijk geplaatst door
morris
Ik loop met mijn ultra al tegen restricties aan ;-)
Je moet je afvragen hoe je dit ding wil gebruiken. Ik gebruik de Axe ook als een 'virtual pedalboard'. d.w.z. ik gebruik maar een stuk of 6/8 verschillende patches, maar ik wil in elke patch de mogelijkheid hebben om elk gewenst pedal /effect toe te voegen. Dus ik heb naast mijn basic patches een aantal favoriete pedals/fx gemaakt (wah/boost/od/phaser/flanger/chorus/vibe/delays/compressors etc.etc.) die ik in elke patch programmeer (staan meestal standaard uit). Zo werk ik met mijn grote rack ook, daar gebruik ik een apart pregain pedal rack. Op die manier heb je maar weinig presets nodig en kun je onder het spelen elk pedaal/fx toevoegen wat je maar wil. Werkt uiterst efficiënt en ook veel sneller. Je kunt op die manier veel meer verschillende sounds maken wanneer het je maar uitkomt, waarom zou je jezelf beperken tot presets? Die moet je namelijk altijd van te voren programmeren en live ben je ook beperkt tot die presets.
Just my opinion, maar de ultra heb je echt nodig als je zo werkt zoals ik het doe. Betekent wel dat je een controller met de nodige IA switches nodig hebt, maar geloof me, het is het waard.
Morris