Dus ik kan beter een andere booster pakketje nemen?
Printable View
Dus ik kan beter een andere booster pakketje nemen?
Het is een prima pedaal om te bouwen als je nog niet veel ervaring hiermee hebt. En zeker bruikbaar als booster.
Net het stof van m'n "MXR Distortion III"-clone afgeblazen en van een behuizing voorzien en eindelijk mijn "iSP Decimator"-clone afgemaakt.
Wat heb ik toch een leuke hobby! :cooler:
Ik vind de FlowerBooster, misschien omdat ik er tijdens het spelen niet aan lig te draaien, waardoor ik geen last heb van 'crackle', OK!
(zag je 't? zag je wat ik daar deed? maakt je zondag weer goed hè? mijne wel) Bij mij is het op één van de amps die ik speel een 'always on', net boven de helft, soms ietsjes onder driekwart (afhankelijk van het volume waarop ik kan/moet spelen), tele erin, knarsen! Helemaal top. Als écht clean geboost moet worden is 'ie misschien minder geschikt.
Ik heb de Tank86 plaat "Rise" ingespeeld met m'n Dist+over m'n JMP2204. Daar is niets krasserig aan en het klinkt voornamelijk zo lekker omdat ik er nogal wat volume uit tover. Welke diodes zaten er in jouw D+? Germanium toevallig?
De DIII is een hele andere drive, maar toch vergelijkbaar. Veel dikker, donkerder, meer gain, iets moderner, minder mids ... volgens mij een betere match met cleane amps, vandaar dat ik 'm nu opgepoetst heb voor mijn Sovtek.
Huidige DIII Mods:
* C4: 15nF (minder donker)
* C3: 47nF (meer bereik van Tone)
* C6: 47nF (iets meer zompig laag)
* 1M pulldown (is origineel FET-geschakeld)
Ik heb er zelf geen gebouwd hoor, maar heb 3 verschillende late 70's versie (lang vóór Dunlop dus) gehad; allemaal aan de wat crunchy/krasserige kant, met weinig volume.
Nu gebruik(te) jij hem dus effectief zoals meneer Rhoads, vóór een Marshall. Ben benieuwd of ie ook zou werken voor m'n Marshall Lead 100 Mosfet, of dat ie toch echt een buizenbak nodig heeft...
Hop! Een tremolo kitje van newtone met kekke decal (beetje opgelost door de blanke lak dat wel :()
http://i1208.photobucket.com/albums/...psa95e5a4d.jpg
En hij klinkt best wel aardig, beter als de tremolo die ook in mijn fulltone vibe zit denk ik zo, hoewel ik nog niet A/B heb kunnen testen.