drap,
hou je er wel rekening mee dat dat ding bijna 280 euro is?
Printable View
drap,
hou je er wel rekening mee dat dat ding bijna 280 euro is?
De kabels en connectors kan je in de betere electro zaak krijgen. Voor de sleeves kan je hier eens kijkenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
http://www.krimpkous.com/bspet.htm
De Sleeve is eigenlijk een lange huls (in verschillende diktematen,afhankelijk van hoeveel kabels er door moeten) waar je de kabels doortrekt die je er in wil hebben. daarna zet je de uiteinden van de sleeve vast met een stuk krimpkous en zet je de connectors aan de uiteinden van de sleeve.
Die sleeves zijn speciaal gemaakt hiervoor. wanneer er een trekspanning op de sleeve komt (als er iemand aan de multikabel trekt) dan stropt deze dicht en komen de kabels extra vast te zitten zodat deze die er in zitten niet belast worden.
Ik heb al voor verschillende kennissen muzikanten op deze manier multikabels gemaakt, en is niet zo moeilijk eenmaal je het wat doorhebt.
Natuurlijk moet je wel rekenen als je van alles goed materiaal neemt (mogami, neutrik, ..) dan tellen de $$ snel op...
Yep, maar uiteindelijk altijd nog goedkoper dan een kapotte Pedaltone bijv. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
moet je deze krimkousen ook verhitten om ze te doen krimpen? of werkt dit op een andere manier?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guitar Joe
Neen, het is een soort van nylon of zo, en zodanig geweven dat het wat rekbaar is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Je moet een dikte nemen waar je kabels net doorgaan (ik denk dat er bij mij nog één gitaarkabel bij zou kunnen).
het zit dus niet echt spannend om de kabels dan? en enkel aan de uiteinden worden de kabels tegengehouden dat ze niet verschuiven in de kous?
Ja toch wel, het zit voldoende strak rond de kabels om aan te voelen als een degelijke multikabel. de kabels zitten er niet los in want je kan ze niet individueel bewegen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Inderdaad , enkel de uiteinden worden vastgemaakt met een stuk krimpkous van een cm of 10 (ook tegen uitrafelen van de uiteinden van de sleeve). Het is wel zo dat de kabels echt vastzitten. Je zou ze er niet zomaar uit kunnen trekken, ook niet zonder de krimpkous, omdat de sleeve dichtstropt van het moment dat er iet of wat trekkracht op komt.
Als je de kabels er in stopt ben je toch wel even bezig omdat je stukje per stukje er moet over trekken.
Je hebt toch ook stroom door die kabel lopen? Geeft dat geen problemen?Citaat:
Maandag grootse update!!
Grotere rockcase (80 cm, 20 cm groter dus)
akai headrush erbij :)
life's good
en ik moet zo 5m doen... aye caramba!Citaat:
wat moet je dan doen als er een kabel aan vervanging toe is? kan je die er nog zo maar alleen uithalen, en een nieuwe inflansen? of moet je het ganse ding losmaken dan