ik heb er op gespeeld en kon niet overweg met die jumbofrets, maar dat is smaak natuurlijk. Voor 530 € kan je je er in ieder geval geen buil aan vallen, want je doet 'em voor hetzelfde geld weer weg als ie je niet bevalt.
Printable View
ik heb er op gespeeld en kon niet overweg met die jumbofrets, maar dat is smaak natuurlijk. Voor 530 € kan je je er in ieder geval geen buil aan vallen, want je doet 'em voor hetzelfde geld weer weg als ie je niet bevalt.
grappig, ik kan juist niet overweg met die kleine dunne lage fretjes!
over de 21/22 fret discussie. als ik n strat heb, zou ik 'm niet gebruiken als shredbak. totaaaaal niet...ik zou die 22e fret dus op n strat niet missen.
Vorige week een mex classic (daphne blue!) afgesteld voor iemand uit de buurt. Mooi van gewicht, super feel en tone. Gewoon heel goed.
Ieder zijn ding hé, ik denk dat het vooral komt omdat ik erg hard duw met mijn linker hand (gevolg van 12 jaar klassiek spelen) dat ik daarom niet met jumbo's overweg kan. Ik blijf precies altijd achter de frets "haken" met m'n vingers.. De platte "vintage" frets op mn avri '62 spelen wat dat betreft voor mij echt perfect!
Bepalen de frets dan mede je geluid?
Da's nieuw voor mij.
Is de radius voor speelcomfort dan niet belangrijker dan de frets?
De frets op m'n Baja vallen nog een beetje tegen t.o.v. de '52 RI maar de radius (12") maakt dat voor mij meer dan goed, heerlijk gewoon!
ik heb een mexican classic gehad (70's RI strat) en ingeruild voor een highway one strat. een mexican classic is lomp en zwaar en klinkt net niet lekker vind ik, ook speelt die hals zo zwaar. wat betreft de hardware, highway one absoluut! lekker agressieve pick ups. en ze spelen te gek (soepel en licht).
snap niet wat mensen aan te merken hebben op een highway, dat ding is te gek, klinkt zoals een strat hoort te klinken, aanwezig, agressief en veel snaar..
edit:
hehe lees me berichtje even terug, jullie hebben het over teles? ok, ik had het over strats zoals te lezen is. maar neem aan dat dat kwaliteitverschil bij strats en teles ongeveer hetzelfde zal zijn?