Of een 1-Spot met daisychain, ik heb er twee, gebruikt er 1-tje, de tweede is reserve of voor inzet als de eerste de hoeveelheid niet meer aankan en daar hangen nu 14 pedalen aan. Kan natuurlijk alleen 9v maar handig is het wel!
Printable View
Of een 1-Spot met daisychain, ik heb er twee, gebruikt er 1-tje, de tweede is reserve of voor inzet als de eerste de hoeveelheid niet meer aankan en daar hangen nu 14 pedalen aan. Kan natuurlijk alleen 9v maar handig is het wel!
Bij mij binnenkort ook weer een update. De Emma ReezaFRATzitz gaat definitief plaatsmaken voor een Brunetti Mercury Box, de Way Huge Aqua Puss gaat plaats maken voor een MXR Carbon Copy en de Carl Martin Classic Chorus gaat plaats maken voor een Rocktron Deep Blue Chorus. (al is dat laatste nog niet zeker)
Zoals je misschien wel kunt zien, heb ik één one-spot. Daar heb ik nu 5 pedalen aan hangen en dat is de max zonder storing. Bij de andere pedalen (Holy Grail, DD7 en Memory Boy) gaat het storen (individueel of in combi met anderen), en de Black Finger wil sowieso 12 volt.
Ik kan misschien wel een keer kijken naar een alternatief, maar ben bang dat ik dan alsnog een stekkerdoos nodig heb - waarbij ik de aan/uitknop ook best praktisch vind.
Scheelt misschien een hoop ruimte, maar is ook stervensduur. Punt is dat ik niet zomaar even €185 wil uitgeven aan iets wat ik momenteel feitelijk niet nodig heb.
Daarnaast, kan een Black Finger wel echt op zo'n ding? Die heeft namelijk een erg aparte stekker. Net als de Moogerfooger trouwens (weet nu niet of die 9/12/24 is)
De Black Finger is 12v AC, geen probleem. Apart stekkertje lijkt me ook geen punt, zijn genoeg kabels voor beschikbaar. De meeste Moogjes (wellicht zelfs allemaal) werken gewoon op 9V DC, wellicht wat meer mAH, maar dat is ook geen punt.
Uiteraard is de aanschaf even bitter, maar het is wel een goede investering. Sommigen zeggen zelfs dat hun pedaaltjes er beter van zijn gaan klinken! Ik ben er zelf gewoon blij mee omdat het weinig ruimte inneemt, al mn pedalen voed en ik geen ruis/brom meer hoor :)
// http://www.stompin-ground.com/products/sgpowerac.htm
Ik vind een goede voeding echt de basis van je rig ... Dat moet gewoon in orde zijn. Met zoals als de PP2+, als voorbeeld, heb je gewoon meer opties. Bepaalde dingen krijgen wat betere headroom door een hoger voltage. Tweedehands zullen ze vast wel goedkoper zijn ook.
Dat zal allemaal best wel, maar de opmerkingen die ik er nu over krijg gaan er stuk voor stuk van uit dat mijn voeding niet in orde is. Dat is ze wel. Alles doet het, nauwelijks ruis (versterker zelf is luidruchtiger), geen brom. Het enige probleem dat ik heb is dat ik moet gaan puzzelen hoe ik mijn moogerfooger en adapter weer in de keten krijg...
Buiten wel of geen ruis en de ruimte op je pedalboard vind ik zo'n stekkerblok vooraan op het podium gewoon link. Gelet op hoe ranzig m'n pedalboard er soms uitziet na een kermisoptreden in een kleine kroeg peins ik er dan ook niet over om een stekkerblok vooraan op het podium neer te leggen, en let ik er ook op dat anderen dit ook niet doen.
Het publiek heeft al dansend nogal eens de neiging om onbedoeld het bier uit hun glazen te laten gutsen. Als dit net verkeerd valt op je stekkerblok heb je een probleem. Als je mazzel hebt moet je de set voortijdig beëindigen maar kun je de rest van de avond vervolgen nadat je het stekkerblok eruit hebt gehaald en de stroom er weer op is gezet. Bij pech is je apparatuur naar de eeuwige jachtvelden en is het optreden van de band klaar. In beide gevallen is een goed weggestoken voeding het geld dan ook meer dan waard, naast de eventuele voordelen qua ruimte en/of ruis.
Optredens waar ik stopcontacten vrij had, heb ik die afgedekt met tape. Voor de rest ligt er wel meer apparatuur op het podium, is allemaal link. Daarbij komt dat ik eigenlijk altijd mijn plank direct achter de monitor leg.
...tel daarbij op dat ik geen muziek maak waar bij gedanst wordt. Ja, toen ik nog een coverband had, maar toen stond ik toch 9 van de 10 keer achter de blazers of zangeressen.