Die heb ik nog! En die gaat ook nooit meer weg! Gebruik hem op het moment eventjes niet. Maar daar komt vast snel weer verandering in!
Printable View
Ik heb een tijdje terug ook een pedalboard gebouwd voor mn pedalen :) Zwart is voor mij zo standaard flightcase, daarom koos ik voor.. oranje :cheerup:
Het is nog een beetje leeg en rommelig, maar er zullen zeker nog wat pedalen bij komen :) Ik zit nog te azen op een Seymour Duncan Shape Shifter tremolo en nog een Flanger / Phaser. Misschien nog een keer de Behringer vervangen door een Korg Pitchblack, maar dat komt allemaal nog wel. Ik moet nog wel even de niet gebruikte voedings-aansluitingen afplakken en nog iets van een haakse daisy chain kopen voor in mn wah.. de jack moet nu schuin omhoog om over de voeding heen te gaan :( Weet een van jullie misschien of dit passen gaat? Een haakse daisy chain in een Vox wah? De aansluiting zit ietswat naar binnen namelijk..
Hier de foto's:
http://img37.imageshack.us/img37/2439/img4836ur.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/2571/img4837r.jpg
Ik ben er nog flink mee aan het experimenteren met wat ik nou t mooiste vind klinken enzo.. maar heb momenteel de crunchbox voor een wat meer crunch geluid (wat halve distortion zegmaar) voor wat meer het slagwerk enzo en de guv'nor als volle distortion. Als ik ze tegelijk aanzet heb ik een lekker scheur-geluid voor solo's (helemaal lekker met de delay erbij) :)
Zijn allebei ontzettend fijne pedalen :)
Mooi, wist niet dat Lenders ook oranje heeft. Maar waarom heb je sommige pedalen haaks op de richting geplaatst, je hebt toch ruimte genoeg??
Mooi hoor, dat oranje!
Maar waarom die Behringer tuner vervangen? Niet vanwege tonesuck, lijkt me, aangezien hij niet in de chain zit. Ik heb er ook één, oorspronkelijk gekocht om in een soort "reserve pedalenbakje" te zetten waar ik niet teveel aan wilde spenderen, maar dat ding doet het gewoon erg goed en kost bijna niets. En ik krijg mijn gitaren gewoon prima gestemd met dat ding en hij heeft een duidelijk display (en ingebouwde lichtshow :seriousf:, maar daar was je al achter, zag ik!). Ik vind 'm hét sucsesnummer van de Behringer pedaaltjes-lijn, waar overigens wel de nodige meuk tussen zit (de SuperFuzz !!! :()
Gr. C.
Wist ik ook niet ;) Mn flightcase is 100% zelfbouw :) Was ff wat werk.. (was mn eerste flightcase) maar ik ben er erg blij mee, scheelt zoveel gesleep steeds!
Mn tuner heb ik haaks gezet omdat ik zo alles wat compacter neer kon zetten, en hij moest wel bij mn volumepedaal omdat ie daarop is aangesloten. Footswitch gebruik ik niet heel erg veel, dus deze opstelling is voor mij het fijnste zo :)
Bedankt!
Nee van tonesuck heb ik gelukkig geen last :) Maar ik merk wel dat ie een beetje traag van begrip is (komt misschien ook wel omdat ie zo'n beetje aan het einde van mn chain zit). Maar voorlopig kan ik hier prima mee uit de voeten hoor. Hij doet zn werk inderdaad gewoon goed. Zeker als je kijkt naar de andere Behringer pedalen zeg.. :P
Dat lampje is inderdaad ook echt veelste fel wat erin zit.. ik had er binnen 1 dag een stukje tape overheen gedaan :seriousf:
Gelukkig is er dan een fotograaf die een foto van m'n pedalboard maakt!
http://img841.imageshack.us/img841/5813/dwh003.jpg
Ik zal nog een keer een foto van de onderzijde maken, daar zitten een powerall en een adapter voor de mmdlx verstopt.
Ik wil nog een EHX memory man, maar heb het geld niet :(
Trouwens weet iemand of die pedaal alleen werkt op 24v ?
Yeah! Nieuwe versie pedalenbak is af.. heb gauw even wat foto's geschoten, goede foto's moeten een andere keer maar even komen. Eerst moeten jullie het hier maar mee doen!
http://img22.imageshack.us/img22/3570/p1040304u.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/9924/p1040301p.jpg
Waarom hij deze twee nu verdraait weet ik ook niet..
http://img830.imageshack.us/img830/628/p1040307s.jpg
En bandset-up! Hoewel ik er net achter kwam dat m'n combo'tje kuren heeft. :(
Die pedaal werkt inderdaad alleen op 24V.
Tnx! Ben er zelf ook wel content mee. Hou echt van de Pedaltrain Jr, maar toch is het wel jammer dat m'n wah er niet op staat. Geneuzel met apart aansluiten..blegh.
gewoon korten in het aantal pedaaltjes en de wah erbij plempen. Doe het zelf ook en zo houd je ook een "limiet" aan het aantal pedaaltjes wat je kan hebben. Is ook zeker nodig bij mij :p
Small Stone, Dirty Little Secret, iets stevigs erbij voor leads, een Tone Press, een DMM.... ik kan het erop!
Niels, hoe bevalt die DLS? Heb je ervaring met de BoR? Kun je hem daarmee vergelijken?
Ik heet dan wel geen Niels, maar het zijn 2 totaal verschillende pedaaltjes.
Ik vond de BoR wel goed, de DLS eigenlijk gewoon slecht.
Meningen verschilen en ik denk dat Niels met me mee kan praten. Ik heb aardig wat ODtjes gehad maar de DLS is de enige die al 2 jaar bij me is gebleven. Prachtig ding (vooral op 18V - voor mij). Responsive, open, toch gefocussed voor leads, strak, romig, eigenlijk van alles. Ik heb de BoR vaker gehad, maar dat vind ik een beetje een plat pedaal, van wat ik ervan heb gehoord. De DLS is dus, ècht niet slecht, overigens.
Ik denk dat het zeer afhankelijk is van de versterker. In de tijd dat ik de Fulltone OCD had speelde ik ook vaak op andere versterkers en daardoor heb ik 'm heel breed kunnen testen. Daardoor weet ik dat dat pedaal op zeer veel verschillende amps rpima kan klinken. De enige amp waar -ie minder op klonk was helaas mijn vaste amp. Tijd voor een ander pedaal dus en dat werd de DLS :D Over dat pedaal was ik zó ondersteboven (vooral op 18V) dat ik spontaan een forumlid belde om mijn bevindingen te delen. Nog nooit vertoond!
Daarna heb ik echter nooit meer gewisseld van amp en ik zit nooit meer in andere oefenruimtes dus ik heb geen idee hoe beroerd de DLS klinkt op Marshalls of Mesa's, maar ik kan gerust zeggen dat dit het beste drivepedaal is dat ik ooit heb gebruikt. Zowel in de zin van klank, mate van oversturing, dynamiek in volume, dynamiek in oversturing...eigenlijk alles dus.
Ja, hoe pedalen uiteindelijk klinken is natuurlijk erg afhankelijk van gitaar / versterker / speakers, etc...
Maar ondertussen heeft Nielsje wel een erg prettig boardje ;)
Ja sorry, mijn vorige post over de DLS was wat ongenuanceerd, maar ik vond het 3x niks op mijn Mesa, Hook en Marshall.
Ik zou hem graag 's over een Vox of Fender amp willen horen, want op bepaalde Youtube filmpjes klinkt ie wel te gek.
Met name het Shoegaze filmpje over een DR.... Holy wackeroni wat een sound! Ben ook benieuwd hoe die met m'n Gretsch klinkt eigenlijk.
Met mijn full hollow Gretsch (geen dikke kast) klinkt -ie prima. Op alle pickup-standen. De enige gitaar die ik nu heb die er iets minder lekker mee klinkt is de Junior. Die wordt er iets neuzig mee en verliest wat meer zijn eigen karakter t.o.v. de andere gitaren (LP Standerd, Jazzmaster etc.) die prima hun eigen klank en karakter behouden.
Maar goed, ik realiseer me nu dat dit geweldige pedaal nog geen eigen topic heeft. Schandalig!
EDIT: toch wel, twee zelfs, die gaan we samenvoegen en bumpen ;)
Back on topic please!
Dat is inderdaad een Ibanez BC9. Ik was nooit zo van de chorus (vind alleen de RC99 en de Smallclone erg lekker), maar sinds ik deze heb gekregen...wauw!
I know my friend ;)
Nee, heb hem niet vergeleken, en daar ben ik blij mee. Ik heb destijds veel drives tegelijkertijd gehad, en uiteindelijk zijn de DLS, de Diablo en de BigD (ja, ook ik wil wel eens hard en ruig) gebleven. De möller (ook lekker!) OCD, Dod 250, hyper pak en nog iets mochten verdwijnen. Ben blij zo, en dat houdt ik graag zo, dus ik wil geen nieuwe drives meer horen, hehehe.
Ja, kut! Ik heb het ding dus op 9V draaien, uiteraard wel getest op 18V. En dat is heerlijk! Maar, ik zit nog met het dilemma of ik naar een Pedaltrain II wil, en dan meteen voeding te kopen, zodat ik alles makkelijk kan voeden. De mmdlx heeft natuurlijk 24V nodig, de Diablo heeft een interne spanningsverdubbelaar (handig!), maar de DLS heeft dat niet.
Eerst even nadenken wat ik wil, voordat ik bijvoorbeeld een spanningsverdubbelaar koop, en dan naderhand toch een aparte voeding koop die alles kan... keuzes, keuzes...
Dank je, ik ben er zelf ook zeer blij mee :D
Ik ben van het hout, vijsjes, bouten, lijm, scharnieren, ...afgestapt naar pedaltrain. De mini, om precies te zijn:
http://inlinethumb33.webshots.com/46...600x600Q85.jpg
Té handig, ik heb eindelijk het gevoel iets deftig in handen te hebben :)
http://94.100.115.34/1089900001-1089...39_6_fUJi.jpeg
M'n 1e pedalboard:) nu nog goede patchkabeltjes en de boel netjes weg werken:soinnocent:
@titzenpitzer
Klinkt zo'n rat nou juist lekker of niet op vox (ac30) ?
Ik kom steeds niet in de gelegenheid die mogelijkheid te testen.
Er stond mij iets van bij, dat er iets was met die combi. Vandaar terughoudendheid om de rat te kopen.
Ik heb hem ook, het dwingt je om alles simpel te houden. Maar ik kan maar 4 dingen kwijt, de voeding is ook een plek. Waar is dat ding van jou?
http://a.imageshack.us/img6/2471/s1030109i.jpg
@ pepe: met een gewone onespot die je daar ziet uitsteken. Inspiratie gehaald van een youtubefilmpje van gearmanndude ;)
@ jaywalker: echt géén idee! Ik speel over een Fender super reverb; meestal gebruik ik de RAT dan samen met de tubescreamer (en in de volgorde zoals op de foto dus, laat de RAT een klein beetje 'sputteren').
Misschien dat ie té aanvallend gaat klinken? Daarin verschilt de whiteface namelijk van de gewone RAT2 vind ik, persoonlijk...hij klinkt in ieder geval, met of zonder TS, fantastisch over men amp :)
@ DemolitionColorScheme, ja dat weet ik:D ik had 'm na laten kijken bij Charlee Guitars en toen bleek dat ie uit 1981 kwam en tussen de 250-300 euro waard is. Ooms die gitaarspelen en vroeger allerlei pedaaltjes hebben gekocht zijn toch wel handig:cooler:
nu mijn pedalboard klaar is en ik mijn nieuwe t-rex binnen heb, post ik mijn bord ook maar weer eens :
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...611594-730.jpg
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...611594-731.jpg
ik heb een showmaster 48 gebruikt.
de bodem heb ik opgevult met karton en daar bovenop een spaanplaat.
Zodat mijn pedalen niet te diep liggen.
de achterste rij heb ik op een balkje gelegd, hiervoor heb ik een plafondplaat gebruikt omdat die bestaat uit, spaanplaat/schuim/spaanplaat, dat bespaard namelijk een hoop gewicht.
Ik heb ducktape om het schuim gedaan zodat het niet af zou korrelen.
nadat ik het balkje vast had gelijmd op de bodemplaat heb ik alles zwart gespoten.
en de pedalen bevestigd met zelfklevende klittenband.
Ja, precies! Niet om op te scheppen of wat dan ook, maar ik had pasgeleden op Marktplaats een TS-808 (de allereerste versie - iets ouder dan die van jou, uit '79 - de 'dunnere' versie met de 1458 chips) gevonden en heb die op E-bay verkocht voor $730,-
Sommigen mensen geven ècht veel voor zulke dingen, dus ik dacht, voor het geval je het niet wist, dat ik je even in zou lichten.
Als ik twee drives gebruik gaat de low drive voor de delay, de more drive - meestal een zendrive of Ectacy voor slide- na de delay. Bij de low drive hoor je nauwelijks dat ie aan staat terwijl de slide wat meer oppikt. Je hoeft dat ding dan niet meer aan of uit te trappen of erger, tussendoor gaan draaien.