Hmm, er probeert weer één of ander rekeltje een Gibsun als Gibson te verkopen...
Printable View
Hmm, er probeert weer één of ander rekeltje een Gibsun als Gibson te verkopen...
de rat, dat is dezelfde als deze:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1
http://link.marktplaats.nl/183348056
Gibsun? Waar zien jullie dat aan, afgezien van de prijs?
Mja, ik was net even de thread aan het teruglezen omdat ik al dacht deze Gibsun eerder gezien te hebben...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
Kijk naar het logo op de kop: Gibsun ipv Gibson...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Ik heb al een bod geplaatst!
rosewood toets (customs hebben ebben), split-diamond op de headstock is veel te klein, serienummer die in de kop gestempeld is, samen met Made in USA, terwijl een echte custom alleen maar "gibson custom" vanachter op de headstock heeft, en een geschilderde serial nr.Citaat:
de pups, de niet ebben toets.. en meer.Citaat:
en hij was al uitgebreid langsgekomen :D
Tja, er zijn ook echte Gibsons met een open O. Dat zegt me dus niks...Citaat:
@ Mr. Fingers:
Thanx!
voor dat geld zou ik kunnen overwegen de mijne weg te doen :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
Achjah wie wil er nou geen gibsun!Citaat:
Ja, maar die open O ziet er heel anders uit dan deze.Citaat:
Dat is dus echt onzin. Aan dat logo zie je het niet.Citaat:
Check de echte Gibsons maar eens. Die 'O' klopt ook niet.
In de advert op marktplaats staat het ook: Voor de duidelijkheid dit is een kopie van gibson les paul, het ziet exact het zelfde uit en klinkt exact het zelfde. daarom dit lage prijs.
maar goed..
ja dat heeft hij erin gezet na dat ik heb gemailt dat dat ding nep is.
Dat is netjes dat hij het ook erin heeft gezet!
Goeie actie!
Mja, was hij nou ook maar zo netjes om dat in zijn speurders-ad te zetten...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennaertn
Klacht aan speurders is iig al verstuurd.
Geachte mevrouw, meneer,
Naar aanleiding van uw klacht over advertentie 42150874 heeft het Speurders.nl team besloten deze advertentie te verwijderen.
ja, het lijkt alsof ze hem iets verder hebben gemaakt.Citaat:
Ahum... Waar ken ik deze advertentie van?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling
Dit is ook wel een leuke: Zeer Mooie Gibson Les Paul incl koffer!
'Tuurlijk... Epiphone maakt Gibsons... Gibson vind dat niet erg...Citaat:
Deze gitaren worden gemaakt in de Epiphone fabrieken. Het verschil is dat deze gitaren rechtstreeks vanuit de fabriek naar je op worden gestuurd, dus je slaat dan heel wat kostenposten (transportkosten, btw-kosten, inoverrechten etc.) over.
Ik geef ze groot gelijk. :seriousf:Citaat:
Ik doe deze gitaar met tegenzin weg. Maar ik ben blijven zitten in 5 vwo en me gitaar is afgepakt door me ouders. En ik krijg 'm pas terug als ik me diploma heb.
De verkoper is eerlijk over het kopie gebeuren, maar strooit wel heel erg vaak met verkeerde aannames en de naam 'Gibson'...
Gitaar heeft ook een lelijke kop ook trouwens...
Waaahahahahahahaha (lach uit).
Groot gelijk van die ouders! (350, is dat een mooie prijs?)
Scholiertje? Ik geloof er niks van dat die iets uit China importeert.
De nep les paul verkoper blijft mijn bods (of is het 'boden'?) verwijderen!
Heb ook een reactie op een mailtje van mij gehad:Citaat:
Beste, Het bod van Max 200,- waard! (2250 euro) op 'Gibson les Paul Custom kopie' is verwijderd door adoniram. Het betreft de volgende advertentie: URL: http://muziekinstrumenten.tweedehand...tom-kopie.html
Met vriendelijke groet, Tweedehands.net
Voordat ik besteld een maar voor hem dan (:seriousf:) zal ik maar eens een klacht in gaan dienen bij tweedehands.net of misschien zelfs Gibson voor het handelen in imitatie goederen zonder toestemming van de copyright houders...Citaat:
>> ok, dan wil ik wel een kopen voor die prijs. Heb je een voor mijn?
>
>http://www.musoland.com.cn/list.asp?ProdId=0006
>
>-H-
Ik bedoel hier in Nederland, eerst moet hij door de douane heen.
Besteld een maar voor mijn dan.
Groetjes
ik heb die site al eens naar gibson gestuurd.Citaat:
kreeg bedankje met de boodschap dat ze het aan de juridische afdeling zouden doorgeven. maar dat ze er waarschijnlijk weinig aan konden doen..
Citaat:
De aanhouder wint. (was het toch?)Citaat:
Dear Mr. Aling,
Thank you for your E-mail.
There are indeed quite a lot of fake guitars at the moment, but our brand protection department is already working on it.
It is indeed illegal to make and sell these guitars, so I really appreciate your attentiveness and concerns, as it will help us protect our customer's purchases.
Best regards,
Marcelo Pineda
Ik heb de laatste 2 GibsUns in dit forum eens naast elkaar gelegd. Grappig dat op de 2e foto die vloer zo hetzelfde is... Onze havo student die is blijven zitten en z'n gitaar in moest leveren bij zijn ouders had er dus blijkbaar nog 1.
gitaar # 1 (van de HAVO scholier)
Gitaar # 2
Volgens mij heeft het studentje smallere lamellen en minder lelijke naden... :cheerup:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door losjansen
Zoals ik het heb geleerd is het "De volhouder wint".Citaat:
Offtopic: Hee Willempie! Lang niet gesproken! :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door losjansen
Ontopic: Is die snoeilelijke vuurfinish dan echt 250 knikkers extra waard? Dacht 't niet... 8)
EDIT: he verd*mme het is precies andersom :confused: Is die zónder vuurfinish dan echt 250 knikkers mínder waard? :D
Je kan wel zien dat ik VWO heb gedaan ipv de HAVO.
http://www.2dehands.be/fender-strato...l&user=1181904
Kan iemand zo zien wat voor een Strat dit is? De verkoper is niet echt scheutig met informatie.
'57 ReIssue (1 piece maple neck, spaghetti-logo & walnut "stop" voor de trussrod)
Prijs is schappelijk tot licht prijzig. Probeer er nog wat af te lullen.
Ok, bedankt. Is het eigenlijk een goede gitaar (over het algemeen gesproken dan)? Of kan ik beter voor een Classic Player of iets dergelijks gaan? Mijn budget ligt in ieder geval wel wat hoger dan die +/- 400 euro.
Erg vergelijkbaar, alleen is het een japans (2dehands), en het ander mexicaans (Classic Player, Classic). Classic player is een "moderne" variant van de japanner & de classic (2-punts trem, plattere radius, jumbo frets & custom-shop-designed elementen).
Hangt ervanaf of je een uberplayer wilt (classic player), of eerder iets dat "vintage correct" is (japan of classic)
Nou ja, ik wil gewoon een goede gitaar. Of het vintage correct is of niet, dat kan me weinig schelen. Ik heb wel een Classic (geen player) vergeleken met een USA Std., en ik vond de Classic beter klinken. Maar goed, hoe de classics zich verhouden tot de Jap '57's qua geluid weet ik ook niet.
Wat bedoel je trouwens met überplayer? Vind je de classic player fijner spelen?
Ik niet, maar ik ben blijkbaar tegendraads (ik haat jumbofrets & een plattere toets, dewelke een CP heeft, maar een C niet), want velen vinden dat ze beter spelen als de classics. De elementen van de CLassic Player zijn wel ietsjes beter als die van de Classic, maar het verschil is niet echt bijster groot te noemen.
Ok. Ik heb medium jumbo's op mijn Tele USA, en die vind ik hartstikke fijn. Als die ook op die Jap zitten hoor je mij niet klagen. Als er nog wat van de prijs af te krijgen is, is het een heel interessante gitaar denk ik. Zeker als hij zich kan meten met een Classic Mex, want dat vind ik echt een hartstikke goede gitaar.
Ik denk alleen dat de elementen me wat minder zullen trekken, als het verschil tussen de '57 en de '62 hetzelfde is als de Mex 50's en 60's. De 60's pickups passen wel beter bij mijn muzieksmaak, maar pickups zijn te vervangen natuurlijk.
Als we toch advies aan het inwinnen zijn :hippie:
http://link.marktplaats.nl/183823276
Moet een stuk meer opleveren, maar is het ook een betere gitaar?
Is echt wel duur, 750 voor een japanner, van een gewone serie, met EMG's... Is mijns inziens te duur. Is wel een moderne gitaar (moderne feel van hals)