is ook heel erg wennen met spelen ja :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas
Printable View
is ook heel erg wennen met spelen ja :DCitaat:
Heel mooi die LP Custom! Ziet eruit als een lekkere maaltijd; als hij van chocola was gemaakt begon ik al likkend bij de cutaway. Mja, het is een gebruikersvoorwerp.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
hahaha, sorry, maar waarom associeer je elke lp met of eten of sex? :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
Waar denk je aan bij die van mij? :cheerup:
Kopie van een Supreme of niet... Die tree of life of vlaminleg doet bij mij vooral de neppert-allarm-bellen rinkelen. Helemaal als ie dan ook nog zo'n vaag plaatje van een of ander ninja figuur achter op de headstock heeft. Of heeft een originele Supreme dat ook? En het blijft zoooo lelijk.. Zooo over the top. Ik zou er dood nog niet mee gevonden willen worden.
R.
de f hole heeft niets op achterkant.
de rooie een heel diep ingestampt nummer en made in USA :D
nee, dat is de ultima. de supreme heeft split block inleg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
whoo +12345 :cheerup:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balthazar
Heel mooi, Balthazar!
Wow, die is prachtig!!
Ik denk dat ik dit de mooiste LP vind die ik op dit forum tot nu toe ben tegen gekomen :oCitaat:
wie durft te vragen of het nou een echte ouwe of een nep ge-agede is? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Blueprint
Volgens mij is -ie vrij nieuw.
dan moet het dus murphy of weet ik wat voor grote helden meer dat doen aged zijn :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Ik niet :roll: Maar dat maakt me ook vrij weinig uit... Hij's gewoon geil :DCitaat:
Burny Les Paul mag ook ? :dance:
'78er
http://img141.imageshack.us/img141/1423/c76112sbhx5.jpg
begin '80
http://img150.imageshack.us/img150/9396/imgp0083wk8.jpg
Die LP van Balthazar... Zeker hele mooie gitaar hoor. Maar van een afstandje zie ik gewoon een LP faded met chromen kapjes. Ik vind hem zelfs onwijs veel lijken op de mijne!!
Roy.
zijn die fadeds dan zo gemaakt met al die kraakjes enzo? :oCitaat:
Die tobacco achtige gitaar is superlekker!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransoos
ZO'n ga'k me ook nog ooit aanschaffen hoor!
Bass... Vandaar "vanaf een afstandje"
ja maar er zijn toch ook foto's van vlakbij?Citaat:
Ja en dan lijkt ie voor geen meter :D Ja de kleur misschien in de verte, maar die LP is zeg maar 785924x mooier dan een Std. Faded (mening)!
agreed™Citaat:
vandaar dat ik ook de vraag stelde die ik niet durfde te stellen :seriousf:
ik zag afgelopen vrijdag ook een gitaar waarvan ik uit de verte dacht dat het een faded zou kunnen zijn..
maar dat was een 54 converted naar 59 *kwijl*
@ bass en Bart: Het blijft een mooie gitaar hoor.. Niks slechts over zo'n beauty. Echter als je in de kroeg staat tijdens een optreden ziet niemand het verschil met een faded behalve de kapjes. En dan vind ik het knap dat je die gitaar zoveel meer uber-super-geweldig veel mooier vindt dan een faded. Maargoed.. Meningen verschillen en zo hoort het. Ik persoonlijk vind ruim 750,- extra voor een paar scheurtjes iets teveel van t goede.
Grt Roy!
ik vind zowiezo het hele relic gedoe een heel sneu verhaal.Citaat:
Ik denk ook altijd vanuit een ander oogpunt:
Stel je eens voor dat je zelf die gitaar mag omhangen/bespelen. Jij weet wat voor een waarde dat ding voor jou heeft. JIJ krijgt een speciaal gevoel bij een gitaar. En als dat gevoel bij die ene gitaar nou NOG beter is dan bij een faded?
Tenminste, IK stel me zoiets altijd voor, hoe het zou zijn om zo'n gitaar te bezitten. :)
Naais man :)
Dat wil ik nou ook weer niet zeggen, maar wel inderdaad als je er ruimschoots extra-dubbel-extra voor betaald. Soms kan het wel mooi zijn vind ik.Citaat:
Ik heb trouwens afgelopen weekend even een '76-er custom bekeken in cherry sunburt met zwarte knoppen en slagplaat. Maar jezus... Wat een kutplank was dat. EXTREEM zwaar (ik gokte zo ruim 5 kilo en dat is denk ik vrij nauwkeurig) en veel te agressief in klank. En ook nog een doodsaaie plain top, echt niks aan. Tis dat het een originele 1976 LP was, maar anders was ik niet eens blijven staan om hem ff vast te houden.
Is de jouwe ook zo extreem zwaar bass?
En nog een vraagje he. Dat je die snaren erop zet als t ware een wrap around brug, geeft dat nou veel verschil?
Laters, Roy!
Citaat:
Tja, je moet de gitaar kopen die voor jou het mooiste is natuurlijk. Dan moet je vooral die classic nemen, tuurlijk. Maar, is duurder dan ook specialer voor jou?? Of denk je zo niet?
Want ik koop mn gitaren op klank namelijk... Ik neem er een stuk of wat uit t rek welke ik mooi vind en kies dan de best-klinkende eruit. En vaak is dat nog niet eens de duurste ook. Soms ook wel btw...
Roy.
orpheo die er vanmiddag op speelde zei dat ik hem voor een miljoen nog niet weg zou moeten doen :DCitaat:
4,5 kilo is ie dacht ik, orph dacht dat hij zwaarder was.
dat topwrappen doe ik al heel lang maar is bij mij niet zozeer om geluid.
mijn brug staat heel hoog omdat de neck vrij ver naar achteren staat.
was leuk om orpheo hier te hebben vandaag met o.a. zijn 76 custom, mijn brug staat 4 mm hoger, niet exact gemeten.
terwijl de actie van beide gitaren nagenoeg gelijk staat, lekker laag.
BTW, die van paulio mag er ook wezen :P
Nee zo denk ik dan weer niet ;) Beetje apart misschien, maar het blijft iets persoonlijks dat gitaren ;)Citaat:
tis een nieuwe ja, voor de relic aged looks heb ik hem niet gekocht. ( wat niet wegneemt dat ik hem er wel mooi uit vind zien ) hij speelde gewoon superfijn, zag er mooi uit, en klonk en speelde beter dan de 3 fadeds die ook in de winkel hingen. grote voordeel voor mij was dat hij zo licht was kwa gewicht, want ik heb niet zo'n stevige rug. bijkomend pluspunt was dat wellicht daardoor de klank iets minder zompig bassig is zodat de palmmutes e.d. er in mijn metal band supergoed uit komen.
erg mooie plank man, krijgen we hem ook gauiw te horen? :DCitaat:
jawel ! net een MCD opgenomen, alles is net af.
www.myspace.com/balthazarmetal.
ah, ok, had ik al wat stukkies van gehoord, niet echt mijn ding :D
NEEE, niet wegdoen idd! Die van jouw is ook een prachtdingetje om te zien zeg! Thanx, voor de uitleg over t besnaren van je gitaar. Ik las t ergens in een ander topic en was nu toch wel benieuwd. Hoe kan het eigenlijk dat je hals zo ver naar achteren staat dan? En van welk jaar is ie?Citaat:
Mooie plank idd Paulio. Hoewel ik toch niet zo van de cherry sunburst dingen ben eigenlijk. Die tabacco burst vind ik wel mooi.. Of zo'n Wine Red kleur..
Hoe dan ook.. De Gibson LP blijft voor mij DE gitaar.
Roy.
Nee, op de meeting eikel! :cheerup:Citaat:
Kom je? Gaat ie mee?
Grt Roy!
de gangbare waarde vandaag de dag. 2000+?Citaat:
nee daar doe ik hem niet voor weg.
het dubbele ook niet.
maar een miljoen? :nervous:
een fucking 1.000.000 euro?
natuurlijk zou ik hem daarvoor zonder eing aarzelen na checken bankgarantie van koper wegdoen :D
ik denk dat halzen en neckpockets zoals van alles binnen bepaalde specs/toleranties gemaakt worden.
ik bekeek ze ook ff van opzij naast elkaar en het is duidelijk te zien dat de mijne meer naar achteren staat.
verder hebben ze gelijke headstock angle.
die van orph heeft dus wel een gefreeste routing, die van mij een rond, dus geboord gat, dat blijft vreemd :D beiden pancake..
en orphs heeft wel die dikkere binding in cutaway, de mijne niet.
maar zijne is ook een echte 76 er te zien aan serienummer, 8 cijfers.
mijne heeft 6 cijfers.
heel grappige bijkomstigheid van het gibsun dealtje, op de gele, f hole.. zitten de tuners van orpheo's 76 LPC. (orph, me loves u very much, you my friend)
goh, laat ik nou ergens begin 80 de mijne eraf gehaald hebben en vervangen door shallers..
ik meende toen dat ze gesloopt waren door een stringwinder, veelvulldig gebruikt.
maar nu weet ik dat het aan de topkam lag :D
waar die originelen gebleven zijn weet ik niet.
maar nu heb ik dus weer een set tijd correcte tuners die dus op mijn custom gaan!
vage kwestie hoe oud de mijne is dus, potcodes zeggen oktober 75.
ik kocht hem april 76, nieuw bij nico servaas.
een partijtje winkeldochters noemde hij het, aanbieding, 1995 ipv 2795..
ik vermoed meer dat het een partij fabrieksdochters geweest is.
wellicht is de geboorde routing daar de clou in..
Ik zat ook al naar die foto te kijken en dacht in eerste instantie aan mn eigen Faded, maar die scheurtjes en nickel covers op de elementen maakt de gitaar toch wat anders. Verder vind ik het echt een super gitaar van Balthazar, heel erg mooi.Citaat:
Ach ja, die scheurtjes komen vanzelf wel van de ouderdom en dan is hij echt relic. Veel in kroegen spelen, dan komt het vanzelf goed :rockon:
Een groot voordeel overigens van een niet-gelakte hals vind ik de gladheid ervan...wordt nooit stroef, vet of plakkerig van de vingers, dit geldt ook voor de body van de gitaar waardoor mijn vlek-en-smetvrees voorgoed over zijn :D