Je had een foutje gemaakt, geeft verder niks, maar is nu hersteld.
Printable View
favo is en blijft page... beste bestaat niet.
Ik weet niet of jij goed hebt geluisterd, maar hij raakt werkelijk elke noot juist. Het is misschien dat jij de waarde er niet van in ziet. Doe het hem maar eens na. Ik denk niet dat iemand ook maar zoals hem denkt om zoiets te verzinnen.
Als we het over verschrikkelijk moeten hebben, dan heeft 99% van dit forum het daarover (cliché gitaristen..).
Karl is een ongelofelijke zielepoot, en een jankert van hier tot gunter, maar spelen en muziek maken kannie potdomme wel zeg... Ik moet wel zeggen dat dat stukje waar jij het over hebt wel heel armzalig is ja... maar luister eens naar zijn composities over mening NILE album, dat is vaak wel erg sterk namelijk.
edit: Ben het met je eens Rens
Hou van redelijk verschillende muziek met vershillende soorten gitaristen maar een paar all time favorites zijn wel:
Brian Setzer
Pepper Keenan
Dr. Know
Rocky George
Duane Eddy
Dimebag Darrel
Kirk Windstein
1. David Gilmour (Pink Floyd):strat:
2. Jimmy Hendrix (Jimmy Hendrix Experience) :strat:
3. Saul Hudson/Slash (Guns n' Roses) :lp:
Mijn top 5
1. Buckethead
2. Christopher Arp
3. Harry Sacksioni
4. John Petrucci
5. Django Reinhardt
Heb er eigenlijk eentje meer dan 5.. xD dus:
Mijn persoonlijke top 5:
1. Buckethead
2. John Petrucci
3. Darrell Dimebag
3.(1/2) Jeff Beck
4. Ritchie Blackmore
5. Tom Morello
er zijn veel gitaristen waar ik wel heel erg van kan genieten zoals
- harry sacksioni
- gary moore
- jeff beck
- bb king
- al die anderen..
maar mijn absolute held is denk ik toch brian may.. :)
Ik kan alleen afgaan op wat ik hoor en hoe ik ze zie spelen, en uiteraard in welke band ze spelen:
May & Knopfler
marty friedman :lp::lp::punk::punk::gitarist::metal:http://i132.photobucket.com/albums/q...iedman0101.jpg
Brian Setzer natuurlijk!
http://www.youtube.com/watch?v=nIDqt4Vf9TI
1. slash:lp:
2. julian sas :metal:
3. chuck berry!:punk:
Ik heb de laatste tijd ook wel heel veel bewondering voor John Mayer.
Seasick Steve
Voor mij is dat Buckethead:strat:
slash, john frusciante en jimi hendrix blijven mijn favo's.
Moet zeggn dat john mayer 't ook aardig doet, maar beste van de wereld... Mua, dat dan weer niet ;-)
Ik blijf ondanks het enorme arsenaal geweldige muzikanten mark knopfler altijd het beste vinden. Mijn techniek en speelstijl is absoluut niet door hem geinspireed, maar hij heeft me wel muzikaal weten te inspireren. Iets wat voor mij meer telt dan wat dan ook. Ik moet altijd even stoppen en luisteren wanneer ik een nummer van hem hoor.
Staat mijn naam al op deze lijst?:seriousf:
Uuuhm ik zou eigenlijk niet kunnen kiezen wie ik nou écht de beste vind.. zoveel gave en goede muziek gemaakt door een heleboel gasten.
Eddie Van Halen
Waarom?
Muziek
Style
Herkenbaarheid
Ontwikkeling in sound
Gevoel in het spel (geen notenn^&%$er)
Elke gitarist die populair was in de jaren 80 die een flinke bos haar had.
Wat zijn de criteria voor de beste gitarist? Snelheid, akkoordenkennis, samen kunnen spelen met anderen, etc.?
Een combinatie van alles (vind ik iig).
Voor mij staat tegenwoordig feel voorop, maar dat kan voor iedereen verschillen. (ENNNN de techniek moet wel in verhouding zijn met de feeling, daarom zou ik bijv. david gilmore ofzo nooit echt de beste vinden).
Ik vind Michael Landau heeel erg goed. Bizar hoe die man zijn akkoorden benaderd. Verder gewoon een goeie sound en bizarre chops :).
Overigens ben ik ook gek van countrygasten zoals Brent Mason, Danny Gatton en Brad Paisley. Die gasten hebben een techniek jonge :o
In plaats van de beste ter wereld (is imo subjectief en daarom hou ik niet van termen als de beste ter wereld) noem ik enkele van mijn favoriete gitaristen. Willekeurige volgorde:
Carlos Santana
Al Di Meola
Nile Rodgers
John Frusciante
Gary Moore
Walter Trout
Ik dacht: eens even googlen wie dat is, die Ian. Krijg ik allemaal linkjes naar hoe hij z'n haar stylet! :seriousf:
http://www.youtube.com/watch?v=0g1RA28AgOc
Uiteraard niet de beste, maar goddamn wel een goeie!
Misha Mansoor, van Periphery.
http://www.youtube.com/watch?v=pvAmUmZMsSs
Kiet richards!
Eddie van Halen!:cheerup:
beste gitarist is voor iedereen verschillend.
maar wil wel ff mijn persoonlijke favorieten posten:
Jimi Hendrix
Steve Vai
Tommy Emmanuel
Slahs
mijn top 3
1. David gilmour (Pink Floyd)
2. Matthew bellami (muse)
3. Brian Setzer (stray cats)
Overschatte gitaristen (persoonlijke meening, wil niemand op de teentjes trappen):
Kirk hammet (kan veel foutjes verdoezelen met de wah)
Pete townshend (klinkt wel goed, maar was geen top gitarist)