Moet je natuurlijk helemaal zelf weten en is bewonderenswaardig, maar iemand iets adviseren dat je zelf niet zou doen gaat wat ver natuurlijk :wink:
Printable View
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten en is bewonderenswaardig, maar iemand iets adviseren dat je zelf niet zou doen gaat wat ver natuurlijk :wink:
O, ik adviseer niets hoor.
Ik zou ook zeker niet het ene voor het andere inruilen.
dat bedoel ik maar dan zou je ook aan een mex kunnen sleutelen
zodat die ook beter wordt maar het punt is zoals je zegt dat een ruil tussen een richwood en een mex niet echt slim is en al helemaal geen 2 gitaren inruilen voor een richwood
wat dan wel weer leuk is is dat er al 70 pagina's volgeluld wordt over richwood, je zou bijna denken dat het over vrouwen gaat in offtopic.
Zijn we het eens :D
NU we het er toch over hebben: iemand wel eens een Epi Goldtop '57 RI gehad/bespeeld/gezien?
Is dat wat?
nee helaas niet maar lijkt mij zeker de moeite waard
mmmm....stond een mooie te koop voor weinig, maar die was al gereserveerd..
tuurlijk moet je geen fender mex tegen een RW inruilen, buiten beschouwing of de een beter dan de ander is (die discussie is nu ondertussen wel gevoerd, dus daar hou ik me lekker buiten) puur omdat de mex meer waard is...
ik zou ook nooit een usa fender tegen een betere tokai ruilen ofzo, puur omdat ik er dan op achteruit zou gaan als ik m ooit zou willen verkopen...
is ook niet de bedoeling om ze beide voor maar 1 RW in te ruilen, maar minstens voor 2! en misschien zelfs proberen om er 3 of 4 uit te slaan en ze dan te upgraden. standaard haalt een RW het denk ik ook niet bij een fender, zelfs geen mexicaanse denk ik maar de bedoeling is dan ook om ze te upgraden!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waayer
Tja LD, ff back to the point. een mex fender inruilen voor een Richwood lijkt mij nogal gek. Zo'n LP100 kan ik me goed voorstellen dat je die wilt inruilen voor een RW vintage tele. Maar ik heb ook zo'n apparaat en was er aanvankelijk blij mee, na de eerste bandrepetitie echter niet meer, het brugelement was zo microfonisch dat hij niet bruikbaar was.
Ik heb het ding in een hoek gesmeten en er een tijd niet meer naar omgekeken.
Inmiddels heb ik de Londoncity elementen van medeforummer Zjanke overgenomen die op zijn beurt weer Seymour Duncan in zijn LC heeft gezet. Sinds die tijd is de RW niet meer uit mijn handen te slaan. Niet alleen zijn de LC elementen niet zo microfonisch, ook klinken ze beter, vooral het halselement. Aangezien Zjanke de SD's weer een stuk beter vond, is er nog wel wat meer winst te behalen. Kortom, wel een goede gitaar mits je een elementen upgrade uitvoert.
NB: Gaat dit topic de 100 pagina's halen? :roll: [/quote]
we proberen naar de honderd pagina's te gaan :p ok dus fender houden, LP100 buiten en RW kopen? of is de body en hals van de epi opzich wel beter dan de RW en zou ik beter da epi gewoon upgraden dan dat ik een RW koop en upgrade? i'm sorry guys maar ik ben echt een noob!
LP en tele zijn natuurlijk totaal verschillende gitaren. Je moet wel weten wat je wilt. Die Epi kun je ook upgraden natuurlijk, maar hij blijft er goedkoop uitzien zonder parelmoerinlegpositiemarkeringen en binding(en)die imho op een LP thuishoren.
Lang woord trouwens: parelmoerinlegpositiemarkeringen
Jongens rustig toch! het gaat om een lp100; houe man, niks meer an doen. mex stratje, houden niks aan doen. tip gebruik ze voor open stemming. nieuwe aankoop; een goede gitaar die het qua kwaliteit ook vol gaat houden. niet willen sparen... kijk es naar een tele lite ash of iet dergelijks. koop es wat goeds. richwood is leuk maar met al die upgrades kun je net zo goed door sparen. het zijn echt geen budget gitaren omdat ze zo biek klinken en er uitzien. djezzzzzzzzzzzzzzz
LIGNUMdrummerke, gewoon beide gitaren houden en als je een richwood wil koop je die er toch gewoon bij, gezien de prijs moet dat toch wel lukken denk ik.
Voor een drummer heb je nu toch al leuke gitaren dus ik vraag me af waarom je er dan nog een gitaar bij wilt.(of ben je zomaar wat aan het
ouwehoeren) en heb je er eigenlijk helemaal geen interesse in om een gitaar te kopen.
Citaat:
is ook niet de bedoeling om ze beide voor maar 1 RW in te ruilen, maar minstens voor 2! en misschien zelfs proberen om er 3 of 4 uit te slaan en ze dan te upgraden. standaard haalt een RW het denk ik ook niet bij een fender, zelfs geen mexicaanse denk ik maar de bedoeling is dan ook om ze te upgraden!
Want waarom er proberen 3 of zelfs 4 richwoods er uit te slaan
en ze dan te upgraden.Man bespaar je de moeite en spaar dan voor 1 goede gitaar,voor het geld dat je verspilt aan al het upgrade materiaal
kun je volgens mij al een leuk gitaartje kopen.
Maar ik heb het idee dat LIGNUMdrummerke het nog niet wil opgeven
gezien de posts op het basgitaarforum of niet LIGNUMdrummerke? :P :P :P
ik weet wel dat 1 goede gitaar voldoende zou moeten zojn, maar ik hou gewoon van afwisseling en verschillende stijlen en klanken, en als ik niet kan afwisselen ben ik dingen ook snel beu (nog niet de juiste plank gevonden misschien?)
Dit merk begint me ondertussen aardig de strot uit te komen.
Ik stel een rituele Richwoodverbranding voor, wie doet mee?
http://insane-li.journalspace.com/im...1108445076.jpg
ikke
http://jpfolks.com/Roadtrip2001/Campfire1/Dsc00025.jpg
burn burn burn
ik niet
ik ook niet, maar dat zal geen ver(r)assing zijn :-D
ik doe wel mee!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
Ik heb nu al een tijdje een Richwood Strat, lekker gitaartje voor me (speel bijna 2 1/2 jaar gitaar), maar als ik de bassnaren (E en A) aansla, hoor ik de snaar tegen de fretjes kletteren. Dat is het enige minpuntje aan deze gitaar, verder speelt-ie heerlijk :wink:
dat is een kwestie van je gitaar even behoorlijk afstellen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric04
Overmorgen mijn nieuwe Richwood, linkshandige strat copie in vintage white....hoop dat ie zo goed is als somigge van jullie zeggen en niet van die rotzooi wat andere zeggen. Heb wel eentje uitgeprobeerd in de winkel(wou een andere kleur dan ze hadden), maar als ik de verhalen zo hoor kan elke richwood compleet anders zijn.
idd. er zitten soms wel wat verschillen op qua afwerking en afstelling. ik heb dit weekend een richwood 3/4 basje gekocht. maar voor dat geld 169 euro is dat echt een uitstekende beginnersgitaar.
me too! :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sickpunk
de LP en strat blijven, er komt een nice gretsch'je bij en maybe een RW'tje voor aan de muur maar die ik ook nog ff kan gebruiken in nood (anders kocht ik 2dehands wel een brandhouten dingetje voor aan de muur) kiezen is toch zo moeilijk :( maar ze is gevallen, zo'n lite ash tele zie ik ook nog wel zitten en die komt er dan ook wel.....
zo'n rituele verbranding lijkt me prijzig.
niet als je richwoods verbrand
alsnog 190 euro per gitaar. Redelijk prijzig in mijn boekje... maar goed ik ben scholier.
dude een strat kost nog geen 100 euro!
............en een LP 177!!!!!!!!!!!!!
wil je brandhout, koop dan asnog 2dehands..... dus als ik dat wil koop ik me wel een plank van 20euro ofzo....
idee. Jullie krijgen allemaal een mooi nieuw gephotoshoped plaatje van mij van een hele hoop brandende gitaren en ik krijg van jullie die 20 euro per persoon. :D
waar ik ziek van word is eerst drie paginas keiper/legend/wehkamp gitaren op marktplaats moeten doorworstelen voordat er weer een echte gitaar wordt aangeboden. Lijkt wel alsof half nederland containers chinagitaren via marktplaats probeert om te zetten.
+5234234 Ik wordt er nu ook zo ziek van echt. Ik kijk de laatste tijd ook gewoon veel minder vaak op marktplaats en speurders, alleen om die reden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bram123
Ja, maar áls je een goede Wehkamp gitaar hebt dan kan hij in de buurt komen van een Fender Mexicaan :dance:
Ik sprak iemand die zelfs de vergelijking aandurfde met een Fender USA van 1954. :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders_Destium
+1Citaat:
het irritantste vind ik nog als ik op 'Fender' of 'Gibson' zoek, dat de helft van de resultaten nieteens fenders of gibsons zijn.
ja, fender squiers en gibson epiphones en fender model richwood blablabla
idd ik word ook ziek van dat gespam. op kapaza is er zo'n idioot die probeert richwood gitaren te slijten á 250 euro terwijl ze in de winkels voor 160 euro liggen.Citaat:
idd ik word ook ziek van dat gespam. op kapaza is er zo'n idioot die probeert richwood gitaren te slijten á 250 euro terwijl ze in de winkels voor 160 euro liggen.Citaat: