ik kies dan ook voor een fulltone...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punt
Printable View
ik kies dan ook voor een fulltone...Citaat:
ik ook :D
en Punt die pedalboards van www.thomann.de zien er inderdaad wel interressant uit, misschien ook een optie voor mij :)
Ik heb zowel Fulltone spullen als Boss en nog vele andere merken, maar voor mij zegt een merk op zich niks. Ik luister naar het effect/sound en als dat bij me past, ongeacht 't merk, dan blijft ie.
Hoe bevalt die verbzilla?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cosmos
mooie kleine loopertjes, cosmos!! :) en nice board!
Erg goed moet ik zeggen, met naam de octo setting en de standaard rooms en plates zijn gewoon goed. Kan er niet zoveel meer over zeggen haha, gewoon een goed ding!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fullorder
mijn zelfbouwcase, excuses voor de matige foto's:
http://image38.webshots.com/39/2/99/...7WJTqvb_ph.jpg
http://image07.webshots.com/7/2/11/2...7rznCZf_ph.jpg
dat zijn wel heel matige foto's
(of ben ik de enige die helemaal geen foto's ziet?)
nee hoor, ik zie ook niks. maar heb ff naar de links gegluurd door 'm te quoten en de links doen het verder wel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willlem
Ik heb vandaag mijn case binnengekregen. Gelijk maar even een testopstelling gemaakt voor mijn case. De deja-vibe komt er los in te staan, aangezien ik deze ook in een bluesband gebruik, waar ik een andere set-up heb. De achterste rij wordt dus een verhoging. Ook de little alligator (links) komt hoger omdat ik qua breedte met de pluggen niet uitkom in de case :confused: . Andere optie om dit 'probleem' te omzeilen is om de All Access iets omhoog te zetten en de bekabeling van beide morley's er onderdoor te laten lopen. Ik zoek nog goed materiaal om de pedalen vast te zetten. Met name de All Access is behoorlijk zwaar (weegt zo'n 4/5 kilo). Wat zijn goede opties om e.e.a. op de case te bevestigen?
http://members.home.nl/b.janssen01/pedalcase%20test.jpg
mag ik vragen wat die all acces PRECIES doet? :$ ik zie em vaak, maar zelf nooit op gespeeld ofzo..
het is een midi switcher :sssh:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
en wat heb je daar precies aan? een gemiddelede vintage-liefhebber gebruikt em niet denk ik, vandaar dat ik hem niet :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
Inderdaad, midi-switcher. Ik switch er de kanalen van mijn preamp mee en de effecten van mijn Lex G2. Ik wil nog een keer een rack-looper erbij kopen, en dan kan ik ook al mijn stompbox-effecten in het rack pleuren en met de All Access aansturen.
Resultaat van een middagje verveling:
http://i98.photobucket.com/albums/l2...07-06_1536.jpg
Oorspronkelijk zitten de Analog Chorus, OD808, Phase 90 en Arion in mijn rack en op het board zit mijn Axess FX1 midi-pedaal. Snoeren zijn niet op maat, want die komen ook uit het rack.
Klinkt niet slecht voor een probeerseltje, al zeg ik het zelf. ;)
Klitteband is de manier voor mij. Paar lange strips erop en klaar. Wanneer weer speuluh, Bart?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BeeJee
Volgende week zaterdag en maandag zijn de eerstvolgende weer Jos. Kermis in Wanroij. Wat voor klitteband gebruik je? En waar haal je het? Moet wel heel erg sterk zijn voor die All Access. Dat ding weegt bijna 5 kilo. Die moet natuurlijk niet gaan stuiteren in die case...
Ik heb mijn klitteband bij Jukebox in Boekel gehaald. Wel vrij prijzig hoor (iets van 40 euro was ik kwijt voor mijn board). Online kun je het ook hier en daar bestellen (Conrad geloof ik). Ik heb mijn hele bodem voorzien van female klitteband en onder mijn wah pedaal heb ik twee stroken male klitteband. Ik kan mijn hele pedalboard optillen als ik mijn wah pedaal beetpak. Komt wel goed dus. Anders kun je nog altijd wat extra schuim in je deksel proppen om te voorkomen dat de AA gaat schuiven.Citaat:
Altijd lekker als de females onderop liggen ;)
Ik koop m'n klitteband in de stoffenzaak om de hoek.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
Kost bijna niets :)
Dat spul wat je bij je stoffenzaak koopt, is niet het Duo-Tec klitteband, dat Conrad en Jukebox verkopen.
Dat klitteband is 'industrial strength' EN het heeft geen 2 verschillende delen (stoffig/haakjes), maar 2x de zelfde soort paddestoeltjes die op elkaar inklikken/haken.
Ik heb mijn Tubefactor (best een groot en zwaar pedaal) met 4 stukjes Duo-Tec vastzitten van 1cm x 2,5cm. En ik kan aan m'n Tubefactor m'n pedalboard (19kg!!!) optillen! Probeer dat maar eens met je huis-tuin-en-keuken-velcro.
Het advies is dan ook bij Duo-Tec: gebruik WEINIG! Want zeker met boutique pedalen, zou je ze wel eens flink kunnen beschadigen, wanneer je gewoon de hele laklaag van de bodemplaat ermee afrukt. :chicken:
Ik geloof helemaal dat dat spul bij Jukebox veel sterker is. Maar gezien het tempo waarin ik mijn pedalboard verander wordt dat een kostbare zaak.
Mijn board heeft stock al zo'n onderlaag en ik heb dus alleen de kant van de pedalen nodig. Tot nu toe geen enkel probleem gehad met dat simpele pul dus voorlopig houd ik het daarbij.
Is btw ook makkelijker los te krijgen, zonder met m'nhele gewicht aan een pedaal te gaan hangn :)
En nogmaals: De HEMA verkoopt dit spul ook (alleen heet het dan niet duo-tec). Het is dan wat duurder dan bij Conrad, maar scheelt je de verzendkosten die zeker voor kleine pakketjes ridiculously hoog zijn bij Conrad.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
http://i72.photobucket.com/albums/i1...s/IMG_2942.jpg
Tadaa, mijn pedalboard. Niet zelfgemaakt, maar het bord was wel een koopje :cooler:.
Hoe heet die toei van de HEMA?
Update:
http://users.pandora.be/brike/DSC00004.JPG
Masotti gearriveerd.
Gaten in board voor George Ls en Voeding.
Board geschilderd in 3 lagen, 1 laag primer, 2 lagen dekkende verf.
Van de week velcro vastmaken en alles wiren. (Wacht nog op een paar pluggen.)
Heeft me nog niks gekost, buiten de pedalen natuurlijk... :)
Ik had van jou een héél uitgebreid board verwacht!:D
Anyway, wat is dat voor wah?? Die Xotic-effects, mooi ding!
Verwachtte je uitgebreid? Waarom? :)
Speel moet al niet veel uitgebreider worden, ik zing namelijk ook en laat het echt subtiele werk over aan de andere gitarist.
Wah is een MSD Silvermachine, staat ook al redelijk wat over geschreven op dit forum. Switchless, noiseless, makkelijk te tweaken en super klank!
Xotic RC is een prachtige booster... Heeft nauwelijks gain maar klinkt oo zo lekker. 3 boosters lijkt wat veel maar ze hebben elk hun karakter en hoeveelheid gain. Bovendien zijn ze oh zo dynamisch.
Dit pedalboard kan zowel met m'n Savage SE als met m'n XTC gebruikt worden. Gewoon andere footcontroller oplakken.
Volgend project wordt een carrying case...
Tsjah, ik had een bepaald beeld bij Josdevos en daar hoorde een groot board bij. Ik heb een tijdje terug de AC-booster van Xotic getest, ook een erg lekker ding! Er staat als het goed nog een topic van mij over dat ding.
Ik ga deze week bij Conrad van dat duo-tec klitteband bestellen. Als er iemand mee wil doen (en dus delen in de verzendkosten) pm of mail me ff.
Ligt eraan natuurlijk wat dat spul kost
Ik heb het een keer nagevraagd bij de Hema en daar heb ik toen alleen wat klitteband gevonden in hele dunne strookjes van 1,5 cm breed ofzo. Niet echt geschikt voor mijn pedalenbak.Citaat:
Tadaa: edit, de link is een beetje lang. Het bestelnummer op conrad.nl: 540536 - 89. Als het goed is. Duotec sluiting heet het daar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Prima pedalenkeus wat mij betreft ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josdevos
dit WAS mijn bakkie:
http://i18.photobucket.com/albums/b1...uzz/bakkie.jpg
en nu is mijn bakkie zo:
http://i18.photobucket.com/albums/b1...ieuwbakkie.jpg
Ik heb nog geen forumleden gezien die de Quattro hebben dus...
Waar het mij in eerste instantie om ging was vereenvoudiging. Ik werd zo nu en dan horendol van alle kabeltjes, voedingsprobleempjes, en dan ook WELK pedaal en dan WAAR in welke volgorde. Die CM Quattro is liefde op het eerste gezicht wat mij betreft.
De MXR Dynacomp haalt het niet bij de CM. As simple as that. Zou hem wel eens tegen een script logo dynacomp willen zetten. (ooit gehad ja, domoor die ik ben) .
De drives zijn denk ik wel bij veel mensen bekend. Als zijnde de Hot drive 'n boost ofwel de plexitone zijn geweldige overdrives. Welke er hier in zitten maakt me geen zak uit. Ze klinken mooi verzadigd, veel opener en meer helderheid als de H&K Tubefactor. Nu is de combi Tubefactor, Dynacomp en een FA-1 van Speeddemon een super combinatie. maar dan heb je het al weer bijna over een halve meter pedaal ;) De FA-1 is nu in gebruik in mijn akoestische set, een Martin D16GT met een Fishman Matrix en dan die FA-1 als preamp erachter. in één woord: fabelachtig. Dit terzijde.
Ik had nog geen Tremelo, en dat is weird want ik vind het een supereffect. Die in de CM Quattro zit is "fender-like" in mijn oren.
De delay schijnt net als de rest compleet analoog te zijn. Eerlijk gezegd gebruikte ik van de Line6 DL4 maar één delay (jawel de analog delay :D ) en met de tap-tempo varieerde ik de delaytijd..... Het zal waarschijnlijk niemand verbazen, maar een echte analog delay die goed geconstrueerd is klinkt dus gewoon BETER. ik kan het heel goed mis hebben wat betreft dit. Ik heb de Quattro opengeschroefd en ik zie geen digi-chips erin zitten. Wel wat ic's waar ze het typenummer vanaf hebben geschuurd. Zou ik ook doen als ik zoiets moois had gecreeerd
De overall bouw is zoals elke CM: als nen tank. alleen dat stroomsnoertje is op zn zachtst gezegd lullig. Verder is de bouw zeer netjes gedaan, print ziet er goed verzorgd en netjes gesoldeerd uit, overal metaalfilmweerstanden, goede stevige jacks.
Zoals je ziet zit er nu een MXR script 45 (Vóór de CM, krijg je een heerlijk univibe soundje mee, zeker op deze manier aangesloten, anders klinkt ie toch meer als een phaser) . de HWA Supahfuzz zit in de gebufferde loop van de CM. die loop zit tussen de Drives en de Tremelo. Ik gebruik de drives en de Fuzz toch nooit samen, maar gek genoeg werkt dit perfect. Wie is de genius? CM of HWA? Beide pedalen worden gepowered door een TC electronics voeding. Erg stil. Overigens heb ik voor de MXR een custom-bottomplate gemaakt om hem zo te kunnen voeden. We gaan natuurlijk niet boren in zo'n lief oud schatje. De Korg tuner is erg nodig voor de buffer die erin zit want de MXR is dus niet True Bypass. Op deze manier heb je er geen last van. En makkelijk is dat ik er mijn gitaar mee kan stemmen (lol)
Of ik er nu mijn PRS Custom 24, Axess BattleAxe (strat) of mijn Fender Esquire (1954, GEEN reissue ) in stop. het werkt voor mij allemaal. Oh jah: amp is nog steeds mijn Fender Custom Shop bassbreaker. (bassman '59 maar dan met twee 12" spkrs)
ciao!!
ik ben nu jaloers...dank daarvoor....
Thanks! :)Citaat:
Ben er klaar mee:
http://users.pandora.be/brike/DSC00005.JPG
Ik zoek nog een goed pedalboard en ik had dit op het oog: http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-195191.html alleen is deze out of stock en zou ik daarom nog 2 maanden moeten wachten.
Heeft iemand nog ideeën wat ik anders zou kunnen nemen, iets soort gelijks en niet te duur??
(anders zou ik maar 2 maanden moeten wachten, niet dat ik het nou zo dringend nodig heb, maar ik had het eigenlijk wel graag snel willen hebben :hippie: )
De inmiddels wereldberoemde 'showmaster 48' case. Te bestellen o.a. bij musik-produktiv. Nog een stukkie goedkoper en met een beetje knutselen een prima case van te maken.