héél erg netjes Charlotte! Ik doe het je niet na!
Printable View
héél erg netjes Charlotte! Ik doe het je niet na!
Hey Daniël-san,
Dank je wel. :)
Ga snel verder met de 12-snarige hals.
groetjes Charlotte :hippie:
er druipt kwijl op m'n toetsenbord..........................
bah, het is niet eerlijk
Zeer mooi gedaan charlotte, mijn complimenten.
Maar jouw gitaren zijn naar mijn smaak (Ik herhaal MIJN SMAAK) te kitcherig, uitgebreide inleg, lampjes in de toets en zelfs in de schakelaar ring van je Les Paul die ook ook nog een Top Lock heeft en niet eens een tremolo (Is het hebben van een top lock op een gitaar die niet eens een tremolo heeft niet een beetje overkill, over het algemeen blijven die dingen ook zonder top lock toch wel goed op stemming.). Nee sorry maar ik hou mijn eigen eigenbouw gitaren een stuk simpeler dan dat, niet al te veel gedoe.
http://i36.photobucket.com/albums/e2...s/P1010098.jpg
Mijn Eigenbouw strat "The Rookie" is daar een zeer goed voorbeeld van, geen gedoe, gewoon een werkpaard.
Maar zoals ik al benadrukte: dat is natuurlijk MIJN smaak, ik kan niet voor anderen spreken. Je leverd goed werk en spant je echt in om het goed af te werken maar je gitaren zijn niets voor mij persoonlijk.
Hey Wouter :)
Dank je wel, tja gelukkig is het nog zo dat smaken verschillen.
Maar ja kitcherig?
Had niet ene SRV ook glimmende letters op z'n gitaar, en z'n naam ingelegd in de toets ?
Van mij mag ieder het zijne/hare hebben hoor.
Maar overdone ? voor mij niet in ieder geval, en voor 1 van mijn opdrachtgevers ook niet, die wil ook de inleg die ik nu in de dubbelneck maak.
Verder ga ik niet de meute achterna voor de zoveelste (kopie van ) originele gitaar te bouwen,maar ga uitdagingen aan zoals de leds in de zijkant van de LP, en bij de Jem hoort dat nu eenmaal, heeft ome Steve Vai immers ook.
Locknut bij de LP valt daar ook onder, hierdoor heb ik een absoluut stemvaste gitaar,en wordt het nog niet gedaan door de "grote"merken ? So what! ik ga gewoon mijn eigen weg daarin.
Maar zo gaat het altijd met nieuwe dingen of veranderingen waar men niet aan gewend is,geeft ook niet, houdt de discussie iig levend.
Maar als iemand gewoon puur een recht-toe recht-aan gitaar wil, ook best hoor, van harte gegund.
groetjes Charlotte :hippie:
Damn right!!
Ikzelf bouw (probeer) bekende, recht toe recht aan modellen omdat dit erg leerzaam is. Als ik wat gevorderd ben wil ik ook mijn "eigen" ding doen!
Over smaak valt niet te twisten en ik volg dit topic met grote belangstelling, ookal zijn dit misschien niet helemaal mijn soort gitaren!
Ik ben weer benieuwd naar het eindresultaat!
Succes!
Edwin
Charlotte is gewoon goed bezig. Niet mijn smaak, maar het staat ook bij mij niet in mijn gitaarrek, maar bij Charlotte. Zij maakt wat zij mooi vind, en het is nog ingewikkeld, en vakkundig gedaan. Hulde aan de zelfbouwers.
Maar ik prees haar hard werk toch ook, ik zei aleen maar dat haar gitaren naar mijn smaak teveel tierelantijntjes hebben.
Ze levert goed werk waar ze veel tijd in steekt en daar kan ik aleen maar respect voor hebben.
Charlotte, kijk eens op deze site, dit is van een van de beste vrouwelijke bouwers in de wereld: Linda Manzer, ze heeft gitaren voor onder andere Pat Metheny gebouwd.
http://www.manzer.com/
Pat Metheny live met een door Linda Manzer gebouwde gitaar.
Hey Luitjes :) Thankxxxxsssss
No affence!!!! ,in hollandisch;ik voel me niet aangevallen of zo hoor, maar gaf slechts een kleine toelichting van mijn visie op deze dingen.
Iedereen moet gewoon doen wat hij of zij mooi/leuk/nuttig vindt.
Wouter ;
De site van Linda Manzer kende ik al, maakt ook hele mooie gitaren.
groetjes Allemaal,
Charlotte :hippie:
En zo ontstaat de Crème de la crème van de zelfbouw!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotte
100% je eigen ding.
Maar... wanneer is iets 100% je eigen ding?
Een gitaar heeft nu eenmaal de eigenschappen van, tja... een gitaar (gelukkig!!!)
En die zijn uiteraard ook weer in de bestaande (fabrieks)modellen te vinden.
Het zal dan ook vaak op een bestaand model gaan lijken, toch?
vr.gr.
Branko