de goeien wel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
degenen die een mic aan de draad voor je cab hangen zal het worst wezen.
Printable View
de goeien wel.Citaat:
degenen die een mic aan de draad voor je cab hangen zal het worst wezen.
Na het lezen van enkele reacties werd ik toch wel nieuwsgierig naar die Beamblock-dingen. Maar voordat ik ze ga kopen ben ik eerst zelf eens aan het expirimenteren gegaan. Die dingen zijn namelijk best aan behoorlijk aan de prijs. Het kan dus ook goedkoper...veeel goedkoper.
Ik heb twee ronde bierviltjes genomen. Laten die nou net ook precies 4 inch zijn (toeval? oordeelt u zelf). Deze heb ik een halve dag laten weken in water. Als ze doornat zijn kun je ze voorzichtig in model brengen en er een mooie bolling in aanbrengen. Daarna laten uitdrogen op de verwarming.
Eventuele scheurtjes opvullen met een toefje houtlijm.
Ik heb de ronde schijven zwart gespoten en met stroken zwart tape (soort ducktape maar dan smaller) bevestigd tussen de baffle en de speaker.
Totale kosten...1,75 voor een rolletje tape, "gratis" bierviltjes uit de kroeg en een restantje verf.
het resultaat is absoluut merkbaar. Het effect is precies dat wat jullie al omschreven. Duidelijk minder irritant hoog recht voor de speaker en het geluid is beter in balans.
Zolang dit "hobbywerk" blijft zitten ga ik niet bijna 20 euro per stuk excl. verzendkosten uitgeven voor bijna hetzelfde.
Hahaa.. applaus voor jezelf :cheerup: :dance: :cheerup:
Leuk ! Er is wel meer zelf gehobbied, maar niemand die geloofde dat het toch ook vooral om de bolling en het materiaal ging. Dat heb jij dus wel begrepen ;)
Nou, ik heb er net eentje opgehaald in Schiedam. Wat een pittoresk dorpje is dat zeg!
Hij komt op/voor een Marshall 1912 cabje, dus ben benieuwd! Laat wel weten hoe het is.
Nou, hij zit erin. Installatie was erg eenvoudig, binnen een kwartier gebeurd. De spreiding is erg veel beter geworden. Dit merk je pas op enige afstand (je moet er niet bovenop gaan staan en dan verwachten dat ie het ook al goed doet). Ben benieuwd hoe hij het houdt met een optreden, 1 december heb ik weer een gig. Laat dan wel weten hoe het was.
Bij een optreden sta je er toch ook vaak bovenop?
Nou , toch minstens 1.5 ervanaf, en dat scheelt al!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Het me ook voornamelijk om dat de rest van de band + publiek me hoort :)
Ik heb die beamblockers nu ruim een jaar in mijn ac30 zitten en zou eerlijk gezegd niet meer zonder willen spelen.
Waar je ook staat in de repetitieruimte, je kan jezelf horen. Ook is dat schelle van vlak voor een versterker te staan verdwenen.
Ik heb wel gemerkt dat je bij optredens zeer goed op de plaatsing van de microfoon moet letten. Dikwijls wordt die er snelsnel door de geluidsmensen voorgezet en als hij dan voor de blocker terechtkomt, blijft er bijna niets van je geluid over.
Zolang je er zelf ook wat op let, is er geen probleem.
ben erg benieuwd.Citaat: