Oorspronkelijk geplaatst door
guitarkid
Waar komt die veelal overheersende gedachte vandaan dat zuipen, ruig doen etc. met "rock and roll" te maken heeft? Ik speel 35 jaar in bands en studio's, heb getourd met kleine en grote namen, nooit een drup alcohol gedronken, geen noemenswaardig drugsgebruik ;), geen kleed- en/of hotelkamers afgebroken, mijn verdiensten gewoon slim besteed aan leuke én nuttige dingen en heb daardoor altijd werk en mag overal terugkomen...
En toch heb ik leuke, gekke, wilde en rare dingen meegemaakt door de jaren heen. Maar die overkwamen me, ik zoek en zocht ze niet op.
Ik keur het op zich niet af hoor en wil ook niet te braaf klinken. Bovendien: ieder zijn ding! :rockon:
Maar ik ken genoeg zgn. "R & R-muzikanten" die ergens één keer spelen en echt niet weer terug hoeven te komen! Korte termijn denken, lijkt me en da's niet mijn instelling. En ik wil graag geloven dat bovenstaande uitspraken op zich door zeer toegewijde en profi muzikanten zijn gedaan.
Een nadeel is van mijn niet drinken e.d. is: als ik dan wel een keer "gek" doe heb ik geen drankgebruik als excuus, dat dan weer wel.... :seriousf:
Wat ik wil zeggen is dat ik teken voor een meeting als deze, maar ik geloof graag dat de bijv. "Ieme-versie" ook vast wel gezellig is!!!!
Gr. C.