Zo'n geweldig element. Ik blijf spelen! Zie mijn mini review in t topic over mijn nieuwste lp (sorry kon het niet laten,zoiets is de titel)...
Printable View
Ho,wacht! Wat wil he precies. Ik ken eigenlijk alle duncans, dus begin met zeggen wat je wilt. De sh4/sh2 set is populair maar niet zaligmakend en zeker niet ultiem.
Wat wil je spelen welke tones zoek je,wat zijn je voorbeelden,wat wil je vooral niet...
Okee ik ben benieuwd waar je op uit gaat komen ik ga het zo goed mogelijk proberen te beschrijven :)
Qua muziek ga ik de gitaar voornamelijk voor m'n band gebruiken en hiervoor vind ik zowel clean als overdrive/distortion erg belangrijk.
Om met het clean te beginnen, hiervoor gebruik ik bijna altijd de hals pickup of combinatie tussen de twee samen eigenlijk nooit alleen de brug. Ik vind het moeilijk om een geluid goed te omschrijven maar ik hou van een vol rond dik geluid dus niet dat dunnere van die single coils.
Belangrijk is dat vooral op de hogere snaren de tonen niet te scherp gaan worden aangezien ik graag genoeg mids in m'n geluid wil hebben om lekker door de mix heen te komen.
Qua overdrive/distortion vind ik vooral de definitie in m'n geluid belangrijk. Zoals ik al omschreven heb ben ik een voorstander van veel mids in m'n geluid dus het liefst een dik geluid zonder extreem veel distortion. Het moet niet te gladjes worden maar mag wel een vuig randje hebben. Ik zal voor m'n band geen high gain zooi gebruiken. We zijn begonnen als een rock grunge band dus meer wat rauwer qua sound, maar het neigt nu meer naar de rock kan maar in bepaalde nummers toch een vuig randje. Een band af Foo Fighters vind ik qua "rock" geluid dan weer tof.
Om wat voorbeelden te noemen vind ik bijvoorbeeld de solo sound van Gary Moore - The Loner heel gaaf.
En pff verder vind ik het heel moeilijk om het uit te typen.
En Alles wat jij wilt lukt je niet met de jb en jazz ;)
Kijk eens naar de alternative 8 voor de brug, en n fullshred-neck of beter, de distortion neck. Die pickups zijn mid heavy, warm maar wel accuraat en direct en precies.
Een wat meer vintage pickup (maar zeker niet minder geschikt!) Is de.custom in de brug,en.de.screamin demon in de hals, of de.alnico2pro (liefst nog met een unorientedalnico5 on de alnico2pro,maar dat is mijn persoonlijke voorkeur;dat maakt m minder gladjes,iets gorter,en haalt t nasale weg die een alnico2 geeft).
Bedankt :) Ik ga ze eens bekijken en proberen soundclips te vinden.
effekes een vraagje:
past deze cover op een Seymour Duncan Pearly Gates?
volgens mij wel, maar ik dacht: vraag het maar even voordat ik iets koop wat niet past.
Had dit topic over het hoofd gezien, dus stel mijn vraag hier nogmaals:
Ik ben nieuwsgierig naar het verschil tussen Texas Special pickups en Custom Shop 69 pickups.
Graag hoor ik jullie ervaringen m.b.t. deze pickups?
Alvast bedankt,