Anders ik wel;).
Echt een collectie waar je trots op mag zijn man!
Printable View
Ik kan het het best hier zetten ipv er een nieuw topic voor te openen.
Ik heb eergisteren toevallig op een lp studio gespeeld en dat ding beviel echt wel.. Nu was ik wat op de tweedehandssites aan het kijken om eens een idee te krijgen.
- Nu was mijn vraag of er echt "bouwjaren" tussen zitten die er tussen uitspringen ofzo?
- Op de site van gibson staat dat enkel de white en de wine red versie een ebony fretbord zitten. Hoe klinkt dat ebony t.o.v. een rosewood fretbord?
ebben klinkt niet perse anders. tis een dunne plak hout op een dikke neck... maar goed, het geeft een beetje meer strakheid en hoog. Ik vind het vooral lekkerder qua feel, en vooral: mooier!
De bouwjaren die ik wil qua LP studio's zijn de jaren 90, begin jaren 90 eigenlijk. ik heb er een uit 1993 en een uit 1994, en die 2 zijn echt geweldig. Ik heb er ook een uit 2006, en die is eigenlijk ook HEEL erg goed, maar eigenlijk totaal anders dan de 'gewone' studio. (mahonie top ipv maple).
ja ik vind ebben er ook mooier uitzien.. Maar behalve het uitzicht heeft het verder weinig te doen met de klank dus..
Als ik er een koop is het er sowieso 1 met een '50ies neck. Ik hou wel van een stevig stuk hout in mn handen heb ik gemerkt. Was er in de jaren 90 ook al sprake van de 2 verschillende nekken ('50ies and '60ies) of niet? Dan weet ik een beetje waar ik op moet letten.
Kleur gaat waarschijnlijk wine red of zwart worden. Werden deze allebei uitgevoerd met ebben fretbord? Nu nietmeer namelijk..